Ojämt laddtryck + högt vakuum..

tobbii
5 maj 2008 · 21 Inlägg

Hej!

har installerat pysventil i min v70 2.5T.
På tomgång ligger vakuummätaren på under -1.0 , den visar utanför mätartavlan.
Så till laddtrycket nu ;
Vid fullt gaspådrag laddar den 0.5 ibland, och senare typ 0.7, och så trycker den upp på 1.0Bar ibland.

någonting äre ju som inte stämmer, har testat med en annan mätare men de är samma. =/

vad kan vara fel? tjuvluft någonstans?

Tacksam för tips

MeloveGolf Vw trimmare
5 maj 2008 · 2 995 Inlägg

hur har du kopplat den? jag är ganska säker på att felet ligger där...tog du t-korset mellan insug-Btr?

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Shamzin Pilot
5 maj 2008 · 78 Inlägg

Vänta lite nu...vad jag har fått lära mig så är det skadligt för motorn att bara pystrimma, spikningar etc. och sen till det andra. polaren har en likadan som dig fast inte AWD dock så laddar han 0.ö6-0.7 och då är den chippad också..chippa bilen så får du ordentligt laddtryck samt bra bränsleblandning pystrimmning kan du lämna till den äldre generationens bilar

Är det en Fågel? Är det ett Flygplan? Nej det är en Röd Riskokare
fredriq Olika
5 maj 2008 · 907 Inlägg

Mätaren måste visa fel om du har mera än -1,0 eftersom det är det absoluta nolltrycket.

Mvh
Fredrik
Jimm
5 maj 2008 · 1 661 Inlägg

Om du har -1bar så har du väldigt bra vakuum, så bra kan du inte eftersom det är absolut noll. -1 är egentligen 0. Förmodligen fel på mätaren eller inkopplingen. Prova utan pysventilen och se hur lågt undertryck du har? Men som nån annan sade, låt bli pysventil.

tobbii
5 maj 2008 · 21 Inlägg

Jupp.  har inte en aning.. slängde bara på skiten över en slang som gick till insuget.. monterade laddtrycksmätaren innan jag fixxa pysventilen. Och de var samma då.. Joo ska chipa den, vad jag har hört så har motorn bra blandning från början och jag har inte vart med om några spikningar . Ska ut och skruva åt pysen för säkerhets skull.

Senast redigerat av tobbii (6 maj 2008)

christerkarlsson84
27 maj 2009 · 4 Inlägg

tobbii skrev:
Hej!

har installerat pysventil i min v70 2.5T.
På tomgång ligger vakuummätaren på under -1.0 , den visar utanför mätartavlan.
Så till laddtrycket nu ;
Vid fullt gaspådrag laddar den 0.5 ibland, och senare typ 0.7, och så trycker den upp på 1.0Bar ibland.

någonting äre ju som inte stämmer, har testat med en annan mätare men de är samma. =/

vad kan vara fel? tjuvluft någonstans?

Tacksam för tips

Hej , Jag har en xc70 02:a hur monterar man en pysventil? Har aldrig gjort det
ganska bra att veta vilka slangar man ska klippa och så.
mvh / Krille:)

Volvo xc70 "Pärlan2" (2002)
Mickius
27 maj 2009 · 4 670 Inlägg

tobbii skrev:
Jupp.  har inte en aning.. slängde bara på skiten över en slang som gick till insuget.. monterade laddtrycksmätaren innan jag fixxa pysventilen. Och de var samma då.. Joo ska chipa den, vad jag har hört så har motorn bra blandning från början och jag har inte vart med om några spikningar . Ska ut och skruva åt pysen för säkerhets skull.

Dom spikningarna som är farliga är dom man inte HÖR!!!!
Så bara för att man inte hör nått ska man inte säga att den inte spikar!
Sen Håller din pysventil tätt? o så den inte släpper igenom mer när de blir tryck i systemet?
Är den verkligen rätt inkopplad där den ska kopplas in?

Senast redigerat av mickius (27 maj 2009)

christerkarlsson84
28 maj 2009 · 4 Inlägg

Jag undrar vilka slangar man ska koppla till den för har inte haft någon turbo bil förut

Volvo xc70 "Pärlan2" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang