Tona över gammal toning

martinu
7 maj 2008 · 236 Inlägg

Hej, jag har gammal toning på min bil (som blivit lila). Nu funderar jag på att tona om den men kan jag lägga på ett lager till utanpå det som sitter nu? Blir det kolsvart då? Eller måste jag ta bort all toning först?

Tacksam för svar!

Senast redigerat av martinu (7 maj 2008)

Volvo 745 Glt 16v
Husqvarna 250cc
Volvotjej84 helt galen
7 maj 2008 · 388 Inlägg

Ta bort den gamla toningen först. Lager på lager blir INTE snyggt. Du kommer knappt se ut och har du otur så ser de bakomvarande bilarnas framlyktor röda ut.
Dessutom. Kål är något man äter, det är inte samma sak som kol. Kolsvart.

Varför åka fort när man kan åka brett?
akerstrom_
7 maj 2008 · 30 Inlägg

Ja men lila toning var ju en jättehit på 80talet. Alla coola cats hade det då.
Men som han över sa. Det blir piss med toning på toning.
Och det är ett jävla piss att ta väck toning som suttit monterat i en halv evighet. Jag gjorde det på min och jag har aldrig svurit så mycket under så kort tid

Aero T16
8 maj 2008 · 1 327 Inlägg

Tar bort toningen innan du sätter dit någon ny.
Den har nog inte blivit lila. Var nog det från första början.

Det är snyggast utan toning tycker jag.

Gloremir hmmmm
8 maj 2008 · 1 094 Inlägg

ta bort det gammla toningen. tänkt dig bara med dubbla lager att för det första blir svårt att få det andra lagret jämt. sen att det ser ut som crap också. om du har problem att ta bort den gammla toningen så sitt med vatten spruta + värmepistol och varva mellan dom 2. så gjorde jag o då tog det 20 min att ta bort all toning i min v40 jag hade förut.

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
martinu
8 maj 2008 · 236 Inlägg

Jag har tagit bort toningen idag. Va inge svårt allas tog morsans rakbladskrapa som hon har till spisen för att få bort det som sitter fast=)

Volvo 745 Glt 16v
Husqvarna 250cc
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang