Stora bromsproblem på en SAAB 93 -99

Johlsson11
8 maj 2008 · 3 Inlägg

En kompis bytte bromsbeläggen fram samt skivorna bak och efter det så sjunker bromspedalen då man bromsar. Pumpar man ett par gånger så funkar det hyfsat men efter ett litet tag så är det samma "sunk" pedal.......

Han har luftat med vacum luftare, bytt huvudcylinder, luftat efter alla konstens regler igen, haft den på saabverkstad där de gjorde en snabb felsökning och förslog läckande huvudcylinder, bytt huvudcylinder igen!! med samma resultat.......

Ngn som har en aning om vad det kan vara för problem?  Saab har det inte.........

/J

_Da_Man_
8 maj 2008 · 175 Inlägg

Låter precis som att du har förväxlat bromsoken, så att höger-ok sitter på vänster sida och vice versa. Då så kommer luftningsnipplarna neråt, o får man inte ut luften när man försöker lufta bromsarna.

Johlsson11
8 maj 2008 · 3 Inlägg

Tog aldrig bort slangen till oken, lossade bara skruvarna.....

falmo
8 april 2011 · 473 Inlägg

hej !
Jag har precis råkat ut för samma sak . har samma problem med att pedalen tar i bott och funkar bra efter ett par pumpande detta hände efter att jag  bytte skivor och belägg i fram min teori var att något hände då jag sköt tillbaka kolvarna men vad ?
kan tänka mig att du har hittat  en lösning efter som detta är tre är sedan det skedde för dig

Garfield
8 april 2011 · 1 019 Inlägg

falmo skrev:
hej !
Jag har precis råkat ut för samma sak . har samma problem med att pedalen tar i bott och funkar bra efter ett par pumpande detta hände efter att jag  bytte skivor och belägg i fram min teori var att något hände då jag sköt tillbaka kolvarna men vad ?
kan tänka mig att du har hittat  en lösning efter som detta är tre är sedan det skedde för dig

Satt fjädrarna rätt? Väääldigt vanligt att de sätts fel.

http://www.geting.se/image.php/89716-Untitled-2.jpg/full

falmo
9 april 2011 · 473 Inlägg

smile
Visst var det så
Jag tackar dig för denna informationen och hoppas att jag kan hjälpa dig nästa gång
Många tack

Morgan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang