Fingrar på dörrstolar samt fönster av passagerare

jocke_gronberg
8 maj 2008 · 4 586 Inlägg

den slår aldrig fel helt nytvättad bil samt några gånger med maskinen kör på någon vän eller vem som helst sedan när dom stänger dörren så tar dom antingen på rutan eller på dörrstolten varför inte ta på handtaget?

speciellt ifall man har en mörk lack så är detta lite jobbigt någon mer som stör sig på det eller är jag bara petig?

att få märken på handtagen gör ju inget dom har ju ett syfte att dom sitter på bilen

en vårdad bil är en glad bil big_smile

Senast redigerat av jorre83 (10 maj 2008)

Rickard_1987
8 maj 2008 · 70 Inlägg

Håller med... jobbigt som fan

jocke_gronberg
8 maj 2008 · 4 586 Inlägg

Rickard_1987 skrev:
Håller med... jobbigt som fan

tur att man inte är ensam om att tycka det

roxe Jesus didn´† Tap
8 maj 2008 · 1 146 Inlägg

i-landsproblem. Byt vänner, låt dom åka sin egen bil eller lär dom.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
bmx
8 maj 2008 · 7 100 Inlägg

spelar roll?
så fort du kommer ut på vägen så blir den ju lortig i vilket fall som helst tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
jocke_gronberg
9 maj 2008 · 4 586 Inlägg

bmx skrev:
spelar roll?
så fort du kommer ut på vägen så blir den ju lortig i vilket fall som helst tongue

japp det spelar roll för det syns så bra på speciellt rutor

Hamilton
9 maj 2008 · 8 865 Inlägg

jorre83 skrev:
den slår aldrig fel helt nytvättad bil samt några gånger med maskinen kör på någon vän eller vem som helst sedan när dom stänger dörren så tar dom antingen på rutan eller på dörrstolten varför inte ta på handtaget?

speciellt ifall man har en mörk lack så är detta lite jobbigt någon mer som stör sig på det eller är jag bara petig?

Hehe...skönt att det finns flera som har samma "problem"
Ett annat gissel är att någon kör ner en ruta efter att bilen är tvättad eller i regn,blir fina ränder sad
Mem just det här med handtagen har jag också frågat mig

Fotograf på tierpidag.se
Pebexxa
9 maj 2008 · 48 Inlägg

blir ju märken om du har lackade handtag med...så vart får man ta isf?

Honda S2000 "Kalas Kalas Bakaxelras" (2002)
BBAD Utbildad hobbymekare
9 maj 2008 · 1 125 Inlägg

e man så petig med en bil så ska den stå i garaget å bara putsas på anser jag

en bil är ju till för att användas eller?

min lila åsikt hoppas någon inte tog illa upp bara

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
jocke_gronberg
9 maj 2008 · 4 586 Inlägg

BBAD skrev:
e man så petig med en bil så ska den stå i garaget å bara putsas på anser jag

en bil är ju till för att användas eller?

min lila åsikt hoppas någon inte tog illa upp bara

detta är såklart skildnad ifrån person till person samt vad det är för bil. många här på garaget har säkert sin bil putsade och fina på vardagarna och kör bara på helgen

Gulmun * Klåpare
9 maj 2008 · 1 718 Inlägg

Skönt att se att man inte är ensam. Vet inte hur många gånger jag har visat kärringen handagen på bakluckans insida som fungerar utmärkt att skicka igen den med. Lik förbannat har man en massa flottiga ränder på luckan efter att hon har stoppat in matkassarna...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
sveddan
9 maj 2008 · 1 453 Inlägg

Gulmun skrev:
Skönt att se att man inte är ensam. Vet inte hur många gånger jag har visat kärringen handagen på bakluckans insida som fungerar utmärkt att skicka igen den med. Lik förbannat har man en massa flottiga ränder på luckan efter att hon har stoppat in matkassarna...

Men gud...

:-)

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
9 maj 2008 · 887 Inlägg

Men shit.. be polarna åka med egen bil.
Skiter dom ner er så får ni fan skylla er själva.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
gamlingen
9 maj 2008 · 5 198 Inlägg

sveddan skrev:

Gulmun skrev:
Skönt att se att man inte är ensam. Vet inte hur många gånger jag har visat kärringen handagen på bakluckans insida som fungerar utmärkt att skicka igen den med. Lik förbannat har man en massa flottiga ränder på luckan efter att hon har stoppat in matkassarna...

Men gud...

:-)

Typ.. sälj bilen...

azid Det som inte dödar gör ont
9 maj 2008 · 2 668 Inlägg

men tvätta bilen igen.... hur stänger du dörren på polarnas bilar?

2slow
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
9 maj 2008 · 887 Inlägg

gamlingen skrev:

sveddan skrev:

Gulmun skrev:
Skönt att se att man inte är ensam. Vet inte hur många gånger jag har visat kärringen handagen på bakluckans insida som fungerar utmärkt att skicka igen den med. Lik förbannat har man en massa flottiga ränder på luckan efter att hon har stoppat in matkassarna...

Men gud...

:-)

Typ.. sälj bilen...

Eller polarna.. wink

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Mortalis VW-nörd?
9 maj 2008 · 4 332 Inlägg

Pustar o blåser tills dörren går igen! Ja e mer förbannad på att de regnar då och då och skitar ner bilen, hur ska ja komma runt detta? Vill gärna straffa vädret!

Senast redigerat av Mortalis (9 maj 2008)

azid Det som inte dödar gör ont
9 maj 2008 · 2 668 Inlägg

Mortalis skrev:
Pustar o blåser tills dörren går igen! Ja e mer förbannad på att de regnar då och då och skitar ner bilen, hur ska ja komma runt detta? Vill gärna straffa vädret!

hahahaha ägd

2slow
Goodis Full gas spar tid! ;)
9 maj 2008 · 284 Inlägg

azid skrev:

Mortalis skrev:
Pustar o blåser tills dörren går igen! Ja e mer förbannad på att de regnar då och då och skitar ner bilen, hur ska ja komma runt detta? Vill gärna straffa vädret!

hahahaha ägd

håller me!!! va fan som sagt bilen e till för att användas... hur går de om du/ni nån gång får tillökning??

Gulmun * Klåpare
9 maj 2008 · 1 718 Inlägg

Goodis skrev:

azid skrev:

Mortalis skrev:
Pustar o blåser tills dörren går igen! Ja e mer förbannad på att de regnar då och då och skitar ner bilen, hur ska ja komma runt detta? Vill gärna straffa vädret!

hahahaha ägd

håller me!!! va fan som sagt bilen e till för att användas... hur går de om du/ni nån gång får tillökning??

Har lärt min 4-årige son att man inte drar skitiga fingar över lacken. Det har han lärt sig, ungar är inte dumma vet du... Har iofs överseende om små barn lämnar flottiga händer på lacken, vuxet folk brukar förstå att alla har olika åsikter om hur rent man vill hålla omkring sig.

Och ja, bilar är till för att användas och jag använder min dagligen. Men jag ser ingen skam i att hålla den ren och fin som tydligen de flesta gör..? Det är klart, hade jag vart bonde med en gammal häck på småvägar så vore det ju ingen vidare idé att göra sig till och det har jag förståelse för. Kan inte samma förståelse finnas för oss andra? roll

Edit: Stavfel...

Senast redigerat av Gulmun (9 maj 2008)

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang