745 startar inte!

tejpolle
12 maj 2008 · 10 Inlägg

745:an startar ej, det jag har konstaterat är att de inte kommer nån bensin. Bränslereläet funkar! den har jäklats förut då har de hjälpt att ha motorvärmare inkopplad i typ 20-30 min sen har den gått hjälper ej nu. Kan de vara hallgivaren ? har då inte sett att varvräknaren rör sej något! ska de synas väl att den rör sej? Om de är fel på den påverkar den både soppan och tändningen?

Berry Audi/Wv mek
12 maj 2008 · 148 Inlägg

Det tror jag inte att den ska göra! den påverkar nog bara tändningen! har du kollat om soppapumpen går?? prova att bygla vid reläet och lyssna om pumpen går! om den går så kan du ju kolla vart soppan försvinner någonstans

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!
Amazon_123GT Driifter;)
12 maj 2008 · 1 630 Inlägg

spridarreläet på kylarvätskebehållaren? lossa returen o kika så såsen kommer fram

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
tejpolle
12 maj 2008 · 10 Inlägg

Har byglat reläet nu och pumpen går, visst ska det väll gå att starta den när man kör med bygeln? min är då helt död ändå!

tejpolle
12 maj 2008 · 10 Inlägg

Nu går den men fråga mej inte va som var fel! provade att bygla pumpen och den gick men startade fortfarande inte! släppte lite på bränsleslangen och de var tryck i den! hämtade en kompis som hjälpte mej kolla gnistan tog loss ett sitft och såg att de var gnista, tog loss bränsleslangen och provkörde med reläet och nu kom de bensin som de inte gjort på hela dagen och nu går den igen! är de min polare som är magisk???

tejpolle
12 maj 2008 · 10 Inlägg

Jag vågar då inte lita ett dugg på den nu och de enda ja kan komma på är att de är nått vajsing med reläet! så de enda sättet att vara säker på de är väll att köpa ett nytt att ha i beredskap om eller rättare sagt när de jävlas igen! det är så jäkla konstigt det enda ja kan komma på var att ja var bort med ett stift och sedan började reläet pumpa soppa igen???

oppe_tallbarr
12 maj 2008 · 435 Inlägg

fick du soppatorsk innaa den börja krångla för har vart med om liknade att fått soppatorsk på en 740 å då blev de luft i bränslesystemet så man fick vänta tills de börja komma fram bensin eller lufta systemetet.

tejpolle
12 maj 2008 · 10 Inlägg

nja mycket nära soppatorsk, den sackade i kurvorna men ja kom fram till macken innan den stannade! klart de kan ha blivit lite luft i systemet då men jag körde ju 2-3 mil efter det... den har krånglat på samma sätt tidigare med och då var de inte soppatorsk!

tejpolle
13 maj 2008 · 10 Inlägg

Mycket troligt att de var hallgivaren i fördelaren som spökade! den påverkar nog både tändningen och soppapump! snurrar inte motorn ska inte nån soppa komma heller utifall man krockar troligen! har bytt fördelare nu och de verkar funka!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang