Vad var det fortaste du körde när du övningskörde?

Aleks_
13 maj 2008 · 68 Inlägg

225Km/h me bmw 740 på norrtäljevägen!

christofferedil Yellow bug!
13 maj 2008 · 1 640 Inlägg

Haha, under 150 på motorvägen är ju paniiik, det är ju fan snigelfart big_smile Brukar väl bli runt 110-120 på 90väg med för den delen.. När man övningskör hemma, givetvis xD

Vafan, det är handledaren som åker på't, så med hans tillstånd orkar inte ja ligga o mösa i 70 på 90väg som alla andra som övningskör gör tongue

Men aja, nu sitter kortet i hand alldeles strax, så spelar knappt nån roll längre roll

Senast redigerat av Edil_ (13 maj 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
kolvas
13 maj 2008 · 4 001 Inlägg

Edil_ skrev:
Haha, under 150 på motorvägen är ju paniiik, det är ju fan snigelfart big_smile Brukar väl bli runt 110-120 på 90väg med för den delen.. När man övningskör hemma, givetvis xD

Vafan, det är handledaren som åker på't, så med hans tillstånd orkar inte ja ligga o mösa i 70 på 90väg som alla andra som övningskör gör tongue

Men aja, nu sitter kortet i hand alldeles strax, så spelar knappt nån roll längre roll

och med det där bevisar du att du inte är mogen nog att ha ett körkort...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
gamlingen
13 maj 2008 · 5 198 Inlägg

skulle tro att körkortstillståndet sitter bra löst oxå

XX_Super_Blackbird
13 maj 2008 · 23 Inlägg

beror ju på om man menar "laglig" eller olaglig övningskörning...
235 km/h på mätaren (ensam) i en Sittåträngs BX GTi, och 180 i en avensis med farsan snarkandes i högersätet big_smile

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
13 maj 2008 · 5 753 Inlägg

ganska lustigt hur många föräldrar det är som sover när deras ungar är ute och övningskör/buskör roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
gamlingen
13 maj 2008 · 5 198 Inlägg

Märkligt att så många kör racer när handledaren sover..

Goodis Full gas spar tid! ;)
13 maj 2008 · 284 Inlägg

130 på landsväg.. smile

MilleN
13 maj 2008 · 9 108 Inlägg

_Glenne_ skrev:
ganska lustigt hur många föräldrar det är som sover när deras ungar är ute och övningskör/buskör roll

Vad hade du gjort då efter en hård dag på ett jobb du inte tål, sedan köra den tråkiga jäkla vägen hem i en bil du antagligen hatar att köra. Det första som händer när man kommer hem och vill slappna av med en whiskey framför "våra värsta år" är att ungjäveln din kommer och gnäller om att han vill ut och köra biiiil roll

Eller så är det bara så att det är mycket skitsnack här i tråden wink

Kommer inte ihåg vad jag var uppe i men det var inte så värst mycket, morsan var alltid på alerten, kanske 130-140 vid någon omkörning.

gamlingen
13 maj 2008 · 5 198 Inlägg

inte kan det väl va nå skit snack i denna tråden inte.. kan jag AlDRIG tänka mej..

OM du hatar jobbet så byt, Hatar du bilen så byt. gnäller ungjäveln så skicka ut han,,,, Ta whiskeyn å må gott  istället

Senast redigerat av gamlingen (13 maj 2008)

Lardi SQ
13 maj 2008 · 1 343 Inlägg

120 toppade ja under övningskörning i bil.. på motorväg, så de va 10km/h för fort, vilket inte heller är acceptabelt med den kunskapen och förmåga man har i trafiken.. är de nån gång man ska hålla rätt hastihet för att undvika en krock så är de då!

Ljudnörd!
Lardi SQ
13 maj 2008 · 1 343 Inlägg

Edil_ skrev:
Haha, under 150 på motorvägen är ju paniiik, det är ju fan snigelfart big_smile Brukar väl bli runt 110-120 på 90väg med för den delen.. När man övningskör hemma, givetvis xD

Vafan, det är handledaren som åker på't, så med hans tillstånd orkar inte ja ligga o mösa i 70 på 90väg som alla andra som övningskör gör tongue

Men aja, nu sitter kortet i hand alldeles strax, så spelar knappt nån roll längre roll

inte för att vara taskig eller kasta skit på folk fram och tillbaka, men hoppas du inte får kortet!
att sitta å riskera nån annans kort för att du inte "orkar" köra lagligt?
va är de för rent skitsnack...ofta sånna som dig som orsakar trafikkaos!
lagarna å hastigheter finns för en orsak.. har haft mitt kort i 2 år nu... faktiskt varit uppe i 140 EN gång på motorvägen å de tyckte ja va oanvarigt!
allt från utsläpp till betydligt värre krockar medföljer juh givetvis om man ökar hastigheten.. å som 17-18 åring har man inte allt för stor koll på en bil! oavsett om man har kortet i handen eller inte!

de är inte för att vara en "viktigpetter" eller nått ja säger de, men tänk dig för innan du gasar...

Ljudnörd!
oumi "audiot"
13 maj 2008 · 287 Inlägg

Jag körde lagligt redan som övningskörare..

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
Kanelbullen
13 maj 2008 · 1 722 Inlägg

hmm det är nog 140 km/h som mest tongue med gamla v70.n vi hade

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Mortalis VW-nörd?
13 maj 2008 · 4 332 Inlägg

Körde lagligt, de e inge coolt å brassa 150 med övningskörningsskylt på röven med föräldrar i bilen också...sen var de på mig och aktiva de gånger jaö vningskörde hemma. Vilket handledare bör vara, när de inte orkade sa de åt mig att de inte orka. Svårt?

Eddie_06
13 maj 2008 · 76 Inlägg

Körde med farsan ner till stugan på öland med Volvo V70 T5:an  med krut i hamnade väl upp till 230 km/h på rakan, fast en gång då jag skulle till skolavslutningen så låg jag lite för fort på 30 vägen och åkt dit då jag övninskörde inget vidare men fick bara 1100 i böter big_smile låga böter då dock;)

CarpeDiem German Engineering
13 maj 2008 · 9 081 Inlägg

Fortaste jag körde vid övningskörning var 120 blås tongue

Senast redigerat av CarpeDiem (18 mars 2012)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Evil_Genius_Garage *Gysot*
13 maj 2008 · 472 Inlägg

Ja det va väl inte så mkt men typ 140 kanske men ja övningskörde med min mamma till småland & hon sov hela resan dit kanske inte det bästa men det funkade ju smile

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *
Niklas1987 NO
13 maj 2008 · 2 182 Inlägg

ewrs skrev:
90 stolta kilometer per timme. Ni som körde 150+, vad fan tänkte ni med? Inte nog med att ni inte ens hade körkort, ni riskerar både ditt eget, din handläggares och övriga människors liv.

Håller med, körde själv efter vad som stog på skyltarna efter vägen, ville fan inte riskera att skada nån.
Det fortaste jag övningskört ä 110 på motorväg

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
jonesono Personal- och beteendevetare
13 maj 2008 · 1 082 Inlägg

gamlingen skrev:
skulle tro att körkortstillståndet sitter bra löst oxå

Det här är väl tråden där man ser vilka som har föräldrar som bryr sig/tar ansvar och vilka som skiter i princip allt. Föräldrar kanske borde ha ett särskilt kort för att skaffa barn också, innan de kan skaffa dem.
Ha koll på ungen bakom ratten går ju bara inte.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang