Böter utan belopp???

Roundcube
18 maj 2008 · 801 Inlägg

ring och säg att det inte står nåt på lappen, och att du inte minns beloppet. då får du juh veta om dom vet vad du ska betala eller inte, verkar va det bästa och mest riskfria om du frågar mig.

Innox Turbocharged
18 maj 2008 · 421 Inlägg

Roundcube skrev:
ring och säg att det inte står nåt på lappen, och att du inte minns beloppet. då får du juh veta om dom vet vad du ska betala eller inte, verkar va det bästa och mest riskfria om du frågar mig.

Smart!
Då säger dom ju "Aha, du körde 90 på 70-väg, det är 2400kr du ska betala".

Anonymitet är bra grejer.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
BoraV6
18 maj 2008 · 677 Inlägg

Du får en "gratis" påminnelse enligt vad det står på boten jag har framför mig!
Sen får du en som har högre belopp och efter det går de till fogden.

Och som sagt har inte dom beloppet så kanske dom inte skickar nån påminnelse. Om dom inte bara skriver en ny med minimisumman för brottet.

Så vänta och se! Hör inte av dig!

Lardi SQ
18 maj 2008 · 1 343 Inlägg

som nån annan sa.. ring anonymt å fråga vad åtgärderna är om dom inte skrivit något belopp, nämn inte vem det gäller.. utan bara åtgärder vad som händer..

Ljudnörd!
Thorssa
19 maj 2008 ·

BoraV6 skrev:
Du får en "gratis" påminnelse enligt vad det står på boten jag har framför mig!
Sen får du en som har högre belopp och efter det går de till fogden.

Och som sagt har inte dom beloppet så kanske dom inte skickar nån påminnelse. Om dom inte bara skriver en ny med minimisumman för brottet.

Så vänta och se! Hör inte av dig!

Ja då är det ju bara att vänta på påminnelsen och hoppas att det inte kommer någon!

Team-Adolfsson Gödseldräng
19 maj 2008 · 4 529 Inlägg

r-ted skrev:
går inte böter direkt till kronofogden om man itne betalar i tid ??? vore ju onödigt att få en anmärkning bara för en skit sak

jag fick 2 påminelser inna det skulle gått till kronofogden dock blev det 160kr dyrare per påminelse ^^

Rock-Star
19 maj 2008 · 2 982 Inlägg

jag fick en sådan böter för 3 år sedan, och sket i att betala.  smile har inte hört ngt ännu

FreddeK
19 maj 2008 ·

OverBoosted skrev:
Betala in 50öre.

big_smilebig_smile

håller med betala in 50 öre. bara börja lågt och sen får polisen säga stopp=)

bosing
19 maj 2008 · 106 Inlägg

En o-bot går efter en månad till fogden, då utan påminnelse.
På boten står det en kod, varje kod betyder vad du gjort för något, varje kod har ett bestämt belopp.
Till varje bot får man ett inbetalningskort, på inbetalningskortet ska summan fyllas i, summan ska även stå på boten.
Är o-boten fel ifylld skickas en ny ut (om det upptäcks), skulle jag vara i dina "skor" skulle jag ringa till polisen och fråga hur du ska göra, dumt att få kronofogden på sig i onödan.hmm

Senast redigerat av bosing (19 maj 2008)

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
19 maj 2008 · 946 Inlägg

Thorssa skrev:

Dave_C70 skrev:

Thorssa skrev:

Inte innan han får en påminnelse. En faktura går inte till kronofogden utan att man får veta det först.

Öhh, jo. Ingen är skyldig att skicka en påminnelse innan de drar in fogden. Du kan efter en dags försening hamna hos dem... Det är bara företags "goodwill" att skicka ut massa påminnelser.

Det är möjligt, men det blir ingen anmärkning utan att man får veta det. Om kronofogden får in en ansökan om betalningsföreläggande så ska de ge svaranden två veckor på sig att yttra sig.

Stämmer! De kan inte börja behandla ett ärende innan delgivningen har skrivits på av den "svarande".

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
19 maj 2008 · 946 Inlägg

JapMax skrev:

Dave_C70 skrev:

Thorssa skrev:

Inte innan han får en påminnelse. En faktura går inte till kronofogden utan att man får veta det först.

Öhh, jo. Ingen är skyldig att skicka en påminnelse innan de drar in fogden. Du kan efter en dags försening hamna hos dem... Det är bara företags "goodwill" att skicka ut massa påminnelser.

Men man får inte en anmärkning dagen efter. Man får inte en amärkning utan att få chans att reda ut det, men kronofogden har inte särskilt långt tålamod.

Jag minns när jag fick ett engelsk inkassoföretag efter mig, de skickade 1 brev om dagen där de i princip skrev samma sak varje dag smile men jag va oskyldig i en betalningstvist som jag vann tillslut.

Rent principiellt skulle ett företag, efter en dags betalningsförsening, kunna gå med ärendet till kronofogden. Sen ska man göra STOR skillnad på inkasso och Kronofogden, inkasso är bara vinstdrivande företag, inget annat.

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Decibel
19 maj 2008 · 2 911 Inlägg

Kommer pappren från KFM och du skriver på så har du 14 dagar på dig att betala innan du ens får en anmärkning. Gör du det inte inom 14 dagar så blir det så kallat utslag, då först blir det anmärkning.

Thorssa
19 maj 2008 ·

Dave_C70 skrev:

Thorssa skrev:

Dave_C70 skrev:

Öhh, jo. Ingen är skyldig att skicka en påminnelse innan de drar in fogden. Du kan efter en dags försening hamna hos dem... Det är bara företags "goodwill" att skicka ut massa påminnelser.

Det är möjligt, men det blir ingen anmärkning utan att man får veta det. Om kronofogden får in en ansökan om betalningsföreläggande så ska de ge svaranden två veckor på sig att yttra sig.

Stämmer! De kan inte börja behandla ett ärende innan delgivningen har skrivits på av den "svarande".

Jo det kan de faktiskt göra men svaranden får alltid två veckor på sig att svara. De ska också upplysa om att om man inte svarar inom den angivna tiden så kan de besluta i ärendet iaf.

Tommy_P
19 maj 2008 · 396 Inlägg

konstigt att jag alltid betalar böter och parkeringsböter först när påminnelsen kommer, samt att jag inte är med i kronofånens register? måste va nån speciell regel de kör för mej.

Tiger1978 Fattig student
19 maj 2008 · 1 282 Inlägg

Enligt vad jag vet så får man en påminnelse men både böter och skatteskulder går väldigt snabbt till fogden.. Tror att man har 10 dagar på sig att betala sin bot och sen fogden.. tycker inte att det är lönt att chansa...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
EckeHolmgren T5 & R Fantast
19 maj 2008 · 1 279 Inlägg

hahah big_smile bot utan belopp jävla tur pelle du!roll

Erik H
Necken Förvalt Värde
24 juni 2008 · 61 Inlägg

Nå,, Hur slutade det hela då? smile

-=Tryck&Pys: A4 Dtm=-
xXchamXx94 Studerande
24 juni 2008 · 727 Inlägg

vänta tills dom hör av sig, sen kan du säga att dom har glömt att fylla i hur mycket du ska betala^^ hahaha aldrig sett nåt sådant tidigare tongue

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
Garic
24 juni 2008 · 539 Inlägg

har en likadan bot liggande här hemma big_smile allting är korrekt ifylld förutom beloppet. Boten är 6 månader gammalt och påminelse kom aldrig så skit i att höra av sig smile kommer det påminelse så får du betala men annars är det ingen ide smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang