fyfan, vart fan är dagens samhälle på väg? polaren nerslagen för att han inte flyttade på sig när han cyklade!

undergroundracing
22 maj 2008 ·

Usch, förbannat tråkigt! Hoppas det ordnar sig med din kompis.
Man kan undra hur två sådana människor tänker egentligen...
"aa va faan, vi slår ner killen, han vill inte flytta på sin cykel"

Inte klokt!

devilspath junsele
22 maj 2008 · 248 Inlägg

Bedrövligt, vilka idioter det finns..jag skulle bli så in i helvetets förbannad om jag hade en unge som råkade ut för något sådant.

anmäler man en liten slyngel som går i skolan och bor hemma hos mamma så..
1. han lär inte få speciellt mkt böter eftersom inkomsten är 0 eller vad nu veckopengen är...
2. Fängelse lär knappast komma på tal, inte ens om han har spöat folk förut, kanske några veckors sammhällstjänst på sin höjd.

men det är solklart att han ska anmäla, såna dumma as lär säkert ha något på sig sen tidigare

Urkas Kräsen grafiker
22 maj 2008 · 1 775 Inlägg

Han var ju först på bron, så han har välla företräde också, så dom har ju inget att komma med förutom att dom är slut i huvet och tror att störst är bäst.
Kan inte bara alla jävla dumma människor gå o dö? Finns alldeles för mycket av dom...

Whine whine!
FL3JM Inga konstigheter
22 maj 2008 · 2 064 Inlägg

Det är ju lag på sånt här, alltså att den som är först på bron har företräde.
Hur som helst, polisanmälan funkar ju knapp i dagens samhälle, dom kommer bara säga att det inte var dom som körde eller bara blåneka. Då brukar det inte hända ett skit.

Jag föreslår att du kollar upp var dom bor och "tar ett snack med dom över en kopp te". wink

Kita
22 maj 2008 · 234 Inlägg

Dom som körde bilen kasnke körde med "störst går först" wink

Motorcyklar <3
Skoda Fabia "Gröna faran" (2002)
Honda Accord "Röda Rebellen" (1991)
BlueBerryPearl LastbilsChaufför .-Sve-Norge-.
22 maj 2008 · 110 Inlägg

allt ska anmälas så de kanske blir slut på skiten, sj anmälda ja då ja blev nerslagen bara sådär utan att veta varför lr nått. Men men, så är väll dagens samhälle...

Student 2008-. Lastbils chaufför
Volvo 740 "Inte Alls Breddad.-." (1986)
Cadillac DeVille "Min ÄR Större än Din." (1960)
Volvo v70II "TillSalu" (2009)
_Spawned_ Maskinförare
22 maj 2008 · 1 163 Inlägg

Helt allvarligt, Och grundtanken är inte att uppmana till brott..
Men jag skulle bli jävligt förbannad.. Sen är jag av den åsikt att jag inte lägger mig i andras "affärer" utan det är sånt dom får sköta själv om det gäller att hoppa på nån eller så.
Och ABSOLUT inga tillhyggen, jag brukar skratta åt dom som har det, och gå därifrån. Finns dom som har prövat hoppa på mig ändå. Utgången får ni gissa själv..

Hoppas det tog lagomt bra så chansen att han får ut nå på försäkringen blir lite bättre. En liten tröst iaf.

Senast redigerat av _Spawned_ (22 maj 2008)

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
J_Knoxville
22 maj 2008 · 34 Inlägg

Visst, det är ju inte "rätt" att ge igen heller, men då har man ju iallafall en liten anledning, för det är ju folk som slår ner folk UTAN anledning som är dumma i huvet.

Och dom kanske skulle lära sej nåt av att få ett kok stryk, särkilt om dom inte fått det innan, får ju inte va nåt allvarligt helst dock....om dom inte har gett allvarligt.

Slår man ner någon helt utan anledning får man fan skylla sej själv om man får igen nåt, det är dom bara värda då, och kanske kan dom lära sej lite av det, kanske lite mer ödmjukhet o respekt för andra människor.

Hoppas din polare mår bra...

Qsin
22 maj 2008 · 6 Inlägg

Kolla upp regnumret genom att skicka ett sms till 71456, kostar 0.95:-

Viggen77
22 maj 2008 · 281 Inlägg

Squadron skrev:
Jävla idioter. Nackskott dirr.

i pannan lol lol lol

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !
A_Lindahl Lite överallt..
22 maj 2008 · 612 Inlägg

_Glenne_ skrev:
alltså, fick nyss veta en sak som gjorde mig jävligt förbannad... en polare som bor på södra sidan älven (ljungan) här i byn kom hem från skolan och då kliver han av bussen på norra sidan älven och där vid busshålls platsen har han sin cykel som han cyklar på hem.. och när han var i slutet på den smala bron som går över ljungan ( en filig bro) så kommer det en bil som absolut inte kunde vänta på att polaren hade cyklat över utan körde emot han och säger åt han att flytta sig, och då säger polaren att dom får väll backa tillbaka eftersom dom lixom var i slutet på bron och han var på bron först och bilen hade bara en par meter att backa.. så då backar dom bilen så polaren kommer över, och när han kommer över kliver det ut två pers ur bilen och slår ner min polare så han får åka på sjukhuset mad

fyfan va jag är förbannad nu mad...


var en annan polare som ringde och sa det till mig nyss.. men som tur var så hade han tydligen hunnit tagit regnr på bilen iaf... så så fort jag får tag på polaren som vart nerslagen så ska jag fråga efter regnr och ta reda på vilka fan det var och sedan får jag se vad man hittar på mad

WTF?

Var han därifrån eller vare bara nån dåre från typ Sundsvall?

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
22 maj 2008 · 5 753 Inlägg

nu har jag träffat min kompis... var iväg och träffade han när han kom hem från sjukan... det var inga allvarliga skador, han hade fått ett hyffsat sår i huvudet, lite blåmärken och allmänt mörbultad sad



men har även fått lite rättelse på storyn... det var så att polaren hade cykeln på södra sidan bron (alltså södra sidan är sidan han bor på) och därför gick han över bron när bilen kom och svängde in på bron och skrek åt han att flytta på sig och då sa han lungt och snällt att det går ju fortare om dom backar ca 1 meter än att han ska gå hela bron tillbaka och då hoppade dom bara ut och tog stryptag på honom och slängde ner han i bron och började slå och sparka på han sedan när dom får fick han klämma sig mellan räcket på bron och bilen... och sen gick han hem trots att han mådde dåligt och hade väldigt ont och nr han kom hem så skjutsade hans mamma han på sjukhuset för undersökning... dom har även polisanmält det hela och dom hade ju regnr på bilen också... och vi vet även vartifrån bilen kommer samt namn på personen som står som ägare på bilen... så vi håller på att tänka ut ett sätt att skrämma dom idioterna ordentligt utan att misshandla dom... nån som har nått tips?

dom i bilen var även 3 stycken och såg ut som att vara i 20års åldern

Senast redigerat av _Glenne_ (22 maj 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
decib3L Körv
22 maj 2008 · 3 535 Inlägg

_Glenne_ skrev:
nu har jag träffat min kompis... var iväg och träffade han när han kom hem från sjukan... det var inga allvarliga skador, han hade fått ett hyffsat sår i huvudet, lite blåmärken och allmänt mörbultad sad



men har även fått lite rättelse på storyn... det var så att polaren hade cykeln på södra sidan bron (alltså södra sidan är sidan han bor på) och därför gick han över bron när bilen kom och svängde in på bron och skrek åt han att flytta på sig och då sa han lungt och snällt att det går ju fortare om dom backar ca 1 meter än att han ska gå hela bron tillbaka och då hoppade dom bara ut och tog stryptag på honom och slängde ner han i bron och började slå och sparka på han sedan när dom får fick han klämma sig mellan räcket på bron och bilen... och sen gick han hem trots att han mådde dåligt och hade väldigt ont och nr han kom hem så skjutsade hans mamma han på sjukhuset för undersökning... dom har även polisanmält det hela och dom hade ju regnr på bilen också... och vi vet även vartifrån bilen kommer samt namn på personen som står som ägare på bilen... så vi håller på att tänka ut ett sätt att skrämma dom idioterna ordentligt utan att misshandla dom... nån som har nått tips?

dom i bilen var även 3 stycken och såg ut som att vara i 20års åldern

Alla bilar har väl hjulbultar? roll

Resten får du klura ut själv smile

Truckdriving Man
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
22 maj 2008 · 5 753 Inlägg

hehe jaa jag funderade på det med... men då blir det ju mordförsök och det vill jag inte åka dit på... och det är ju ett brott.. vi får inte uppmana till brott... inte i tråden iaf... har ni nå "roliga" tips så PM:a wink

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
FreddeK
22 maj 2008 ·

surt det som hänt Glenne men låt polisen sköta det här! backa upp din kompis som en riktig vän och varna folk i eran omgivning om de här grabbarna! mVh Fredde

FireTraXX DFFL
22 maj 2008 · 9 020 Inlägg

_Glenne_ skrev:
nu har jag träffat min kompis... var iväg och träffade han när han kom hem från sjukan... det var inga allvarliga skador, han hade fått ett hyffsat sår i huvudet, lite blåmärken och allmänt mörbultad sad



men har även fått lite rättelse på storyn... det var så att polaren hade cykeln på södra sidan bron (alltså södra sidan är sidan han bor på) och därför gick han över bron när bilen kom och svängde in på bron och skrek åt han att flytta på sig och då sa han lungt och snällt att det går ju fortare om dom backar ca 1 meter än att han ska gå hela bron tillbaka och då hoppade dom bara ut och tog stryptag på honom och slängde ner han i bron och började slå och sparka på han sedan när dom får fick han klämma sig mellan räcket på bron och bilen... och sen gick han hem trots att han mådde dåligt och hade väldigt ont och nr han kom hem så skjutsade hans mamma han på sjukhuset för undersökning... dom har även polisanmält det hela och dom hade ju regnr på bilen också... och vi vet även vartifrån bilen kommer samt namn på personen som står som ägare på bilen... så vi håller på att tänka ut ett sätt att skrämma dom idioterna ordentligt utan att misshandla dom... nån som har nått tips?

dom i bilen var även 3 stycken och såg ut som att vara i 20års åldern

Hade varit skoj om ni hade åkt hem till honom nu när polisanmälan är gjord.

För jag kan lova att ni får lika mesigt straff som de killarna.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
22 maj 2008 · 5 753 Inlägg

Freddeponken skrev:
surt det som hänt Glenne men låt polisen sköta det här! backa upp din kompis som en riktig vän och varna folk i eran omgivning om de här grabbarna! mVh Fredde

problemet är ju att jag tror inte polisen kommer göra ett skit... och självklart kommer man backa upp sin vän... det är ju sånt vänner gör... men det känns endå som att man håller på att koka över av ilska sad

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Breexiz
22 maj 2008 · 341 Inlägg

Jag hade begärt skadestånd, minst 10 papp.

Min bror åkte nyss på skadestånd på 5000 för att han hade gett honom en fläskläpp. Killen påstår att min bror slog till honom, vilket min bror inte kommer ihåg (fylla).. och snubben hade inga vittnen till händelsen men han kommer ändå få 5000 utbetalat.

Senast redigerat av Breexiz (22 maj 2008)

Drive it like you stole it
FireTraXX DFFL
22 maj 2008 · 9 020 Inlägg

_Glenne_ skrev:

Freddeponken skrev:
surt det som hänt Glenne men låt polisen sköta det här! backa upp din kompis som en riktig vän och varna folk i eran omgivning om de här grabbarna! mVh Fredde

problemet är ju att jag tror inte polisen kommer göra ett skit... och självklart kommer man backa upp sin vän... det är ju sånt vänner gör... men det känns endå som att man håller på att koka över av ilska sad

Vänta med att göra något tills ni vet hur utredning ter sig.
Går det till rättegång och ni åker och prylar killarna så får ni bara fan.
Läggs förundersökningen ner så är det "fritt fram".

Glöm inte luvor...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
diamond_ Diamond
22 maj 2008 · 540 Inlägg

Breexiz skrev:
Jag hade begärt skadestånd, minst 10 000..

Om det ändå vore så lätt;)

I'm Rick James Bitch!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang