avgasröret tar i när jag åker många i min golf II

mange_00
22 maj 2008 · 105 Inlägg

Hej.. När jag åker många i min golf så tar avgasröret i bakaxeln så det skrammlar nå grymt.. Jag har bytt alla gummi upphängningar jag kan hitta men de fortsätter ändå. Det är så jobbigt och skulle vilja ha bort ljudet, nån som vet kanske vad det kan vara? Mvh mange

Senast redigerat av mange_00 (22 maj 2008)

GTI ska de va annars få de va
BiggerDigger
23 maj 2008 · 288 Inlägg

Du har la sänkt bilen? Hade samma problen med en jetta som hade 3 tums system(hade turbo). Det finns för lite plats, du måste böja upphängnings anordningarna så att systemet kommer högre upp. Här en bild på hur trångt det ärhttp://i119.photobucket.com/albums/o144/BiggerDigger/avgas5.jpg

CC72
23 maj 2008 · 1 661 Inlägg

Haha...snygg upphängning wink

dbjanoz
24 maj 2008 · 1 785 Inlägg

mange_00 skrev:
Hej.. När jag åker många i min golf så tar avgasröret i bakaxeln så det skrammlar nå grymt.. Jag har bytt alla gummi upphängningar jag kan hitta men de fortsätter ändå. Det är så jobbigt och skulle vilja ha bort ljudet, nån som vet kanske vad det kan vara? Mvh mange

Kolla så avgassystemet sitter rätt i längsled också. Så att böjen över bakaxeln verkligen hamnar där den ska.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
mange_00
29 maj 2008 · 105 Inlägg

tack för svaren.. de är fixat nu..

GTI ska de va annars få de va
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang