Olovlig körning och rattfylla

Muttley
25 maj 2008 ·

Snappy skrev:

tkd_rille skrev:
borde ha varit du som legat där på marken och blivit söndersparkad. folk som ta bilen med alkohol i kroppen är värda skit bara.  skit samma om din polare tyckte de var stökigt han kunde väl ringt en taxi, eller ni själva.
synd vi har så klena straff i sverige så att vi inte kan dra in lämpet minst tio år på rafffyllor och olovliga körningar.  sen när man väl får ta körkort så skulle de stått tydligt att du skulle ha krav på alkotest för att kunna starta en bil överhuvudtaget.!!

finns inte ett enda bra argument för dig att få tillbaka lämpet på kortare tid.! du får ta och gå i fortsättningen.

Tackar så mycket för gallan, men det var inte min fråga i tråden, ifall jag gjorde rätt eller fel som körde berusad osv..

Jag vet att det var fel , o det har jag redan sagt tidigare.

Skit i att skriva i tråden överhuvud taget om ni blir så frustrerade över att rattfylla förekommer. ta ut det någon annan stans...

men eftersom du inte kommer få ett enda svar från detta forum som kommer överenstämma med ditt straff så kan du själv ta eget initiativ och ringa till länstyrelsen, polisen för att fråga snällt om du får veta vad ditt straff kan bli, eller de kan du inte göra ?
    ja klart du vet de var fel men du är ju faktiskt värd en massa glåpord för detta misstag du gjort.

klart som fasen att vi skriver för att bli blir sura för att sådana som dig inte kan kontrollera sig själv. Rattfylla accepteras inte överhuvudtaget, men de verkar du tycka att de gör ?

Snappy Avstängd
25 maj 2008 · 50 Inlägg

tkd_rille skrev:

Snappy skrev:

tkd_rille skrev:
borde ha varit du som legat där på marken och blivit söndersparkad. folk som ta bilen med alkohol i kroppen är värda skit bara.  skit samma om din polare tyckte de var stökigt han kunde väl ringt en taxi, eller ni själva.
synd vi har så klena straff i sverige så att vi inte kan dra in lämpet minst tio år på rafffyllor och olovliga körningar.  sen när man väl får ta körkort så skulle de stått tydligt att du skulle ha krav på alkotest för att kunna starta en bil överhuvudtaget.!!

finns inte ett enda bra argument för dig att få tillbaka lämpet på kortare tid.! du får ta och gå i fortsättningen.

Tackar så mycket för gallan, men det var inte min fråga i tråden, ifall jag gjorde rätt eller fel som körde berusad osv..

Jag vet att det var fel , o det har jag redan sagt tidigare.

Skit i att skriva i tråden överhuvud taget om ni blir så frustrerade över att rattfylla förekommer. ta ut det någon annan stans...

klart som fasen att vi skriver för att bli blir sura för att sådana som dig inte kan kontrollera sig själv. Rattfylla accepteras inte överhuvudtaget, men de verkar du tycka att de gör ?

Så du menar att ifall man gör en dum impulsiv grej som man dessutom ångrar, så tycker man att det är acceptabelt???

Snappy Avstängd
25 maj 2008 · 50 Inlägg

Hur som helst. allt är said and done.

tack för de svar som jag tycker har upplyst mig en gnutta.
Ber om ursäkt ifall jag gjorde en del förbannade!

har insett vikten av mitt misstag och vad som kunnat hända..kommer NEVER EVER att hända igen!

Muttley
25 maj 2008 ·

Snappy skrev:

tkd_rille skrev:

Snappy skrev:

Tackar så mycket för gallan, men det var inte min fråga i tråden, ifall jag gjorde rätt eller fel som körde berusad osv..

Jag vet att det var fel , o det har jag redan sagt tidigare.

Skit i att skriva i tråden överhuvud taget om ni blir så frustrerade över att rattfylla förekommer. ta ut det någon annan stans...

klart som fasen att vi skriver för att bli blir sura för att sådana som dig inte kan kontrollera sig själv. Rattfylla accepteras inte överhuvudtaget, men de verkar du tycka att de gör ?

Så du menar att ifall man gör en dum impulsiv grej som man dessutom ångrar, så tycker man att det är acceptabelt???

ja du tyckte ju de i de läget, och du skrev att man ska skita i att skriva om man blev så frustrerad över en sådan sak, precis som om de är igenting. 
vem vet om du gör om de liksom.

laika
25 maj 2008 · 410 Inlägg

men herre jävlar vad alla ska vara på killen så hårt om hans fylla. hade han varit i tyskland eller östterike så hade han inte åkt på rattfylleri. I österrike så har dom en rattfyllerigräns vid 0.9 promille. Så tittar du på vad andra länder har så var han ju inte ens rattfull. Sen håller jag med om att man inte ska köra rattfull, men att sitta vid datorn och skriva saker som att han förtjänar stryk m.m. utan att se hela bilden är bara barnsligt. Hade han varit i ett annat land så hade han inte varit rattfull konstigt med tanke på att han hade haft samma halt med alkohol i blodet. Sen så är man bara ung en gång i livet och jag tycker det är bra att du är ångerfull hoppas du inte gör det igen och så är det bra att du begick ditt misstag utan att skada andra.

För att gå lite off topic så stanna inte för att hjälpa någon för att det tjänar man tyvär inget på utan man får bara skit för det. Har själv råkat ut för problem när jag stannat för att hjälpa och när man själv står där vid vägkanten så är det inte en jävel som hjälper en.

Sen kan jag säga att jag kört med på tok för hög promillehalt (svenska mått) i tyskland. Visserligen så var det inte en kotte ute på gatan och ingen dog då heller. Det handlar mer om vad samhället finner accepterat och vad man själv känner att man kontrollerar. Jag hade inte kört om jag inte kände att jag var i tillräckligt bra tillstånd. Sen har man gjort studier och kommit fram till att det kan vara värre att köra trött än full (självklart så beror det på hur full man är) men alla som gnäller på killen kan ju fråga sig om dom inte kört när dom varit trötta och jämför det med hans 0,32 promille. På tal om det så kan jag säga att jag nästan körde över en cyklist för jag hade jobbat natt och skulle köra hem var trött som fan. Och jag var faktiskt sämre förare trött än när jag körde i tyskland.

Skoda Fabia (2000)
tommie87
25 maj 2008 · 349 Inlägg

jag säger inget dumt också gjort samma sak för 7 år sedan ung och dum eller vad säger man!

Kesler
25 maj 2008 · 3 650 Inlägg

0,32 är gränsen för att körkortet ska dras in

Epitaph
25 maj 2008 · 835 Inlägg

Men varför vill du få straffet lindrat? Du har ju inga speciella omständigheter? Man kan få sänkt OM man tex, skjutsar någon till akuten då INGEN annan kan köra. Men att hämta en polare som "inte vill riskera kortet" (inte sitt eller andras liv) är knappast gångbart. Rattfylla är konstigt nog relativt accepterat fortfarande! Helt sjukt. Man riskerar inte "bara kortet" eller böter man riskerar andras liv! Ska inte klanka ner på dig för mycket, tycker synd om dig för att du inte vet bättre... Tragiskt. Sedan kan dina kompisar åka dit med OM de vetat om att du körde rattfull och inte ingrep. Man kan ju hoppas.

laika
25 maj 2008 · 410 Inlägg

Epitaph skrev:
Men varför vill du få straffet lindrat?

är inte det en minst sagt konstig fråga? Är det inte så att man alltid vill få sitt straff sänkt oavsett vad det handlar om. Hade han inte velat det så hade väl han ringt och anmält sig själv för det förtjänar han. Inte riktigt så det funkar va?

Skoda Fabia (2000)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
25 maj 2008 · 5 753 Inlägg

Mackanol skrev:

Snappy skrev:

Smedhult skrev:
åkte din polare som har körkort med i bilen??

Ja det gjorde han. Om det nu var relevant till min fråga.

om jag minns rätt så kan det bli hårt för honom

han var berusad, då kan han skylla på det... vet nåra stycken som fått lindrigare straff pga det och nån har till och med blivit fri eller vad man ska säga smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Epitaph
25 maj 2008 · 835 Inlägg

laika skrev:

Epitaph skrev:
Men varför vill du få straffet lindrat?

är inte det en minst sagt konstig fråga? Är det inte så att man alltid vill få sitt straff sänkt oavsett vad det handlar om. Hade han inte velat det så hade väl han ringt och anmält sig själv för det förtjänar han. Inte riktigt så det funkar va?

Men resonerar man så att man vill hitta utvägar och inte stå för det man gjort kan man lika gärna skaka galler tycker jag. ingen moral? Är det inte så det ska funka VA?

Hamilton
25 maj 2008 · 8 868 Inlägg

Snappy skrev:
Okey here's the deal.

Var hos en polare igår o drack ett par bira, när en annan polare ringde och undrade om vi kunde hämta honom då det var stökigt ute. Han jag var hos har körkort men var berusad och ville inte riskera kortet.

Korkad som jag var så erbjöd jag mig att köra, trots att jag INTE har körkort ( fyller 18 först i november).

Allt ''går i sin ordning'' tills vi åker förbi ett industri område där ett gäng snubbar står och sparkar på en stackare som ligger.

Istället för att fortsätta åka hem med kompisen som vi just hämtat och bara skita i killen som får spö, så gör jag en U-sväng och gör massa oväsen för att skrämma bort gänget.

De sticker iväg och killen påstår att det ''var lungt''. Så då fortsätter vi vidare hem hur som helst. När jag ska köra ut från industri området så står självklart bängen där och vill att jag ska åka före honom.

Han åker efter cirka 200 m (trots att jag kör väldigt lagligt med blinkers och allt)  sedan stoppar han mig och begär blåskontroll och körkort, så jag torska självklart på både och.

Senare på stationen så blåste jag 0.32 promille.

Nu är min fråga ifall jag kan göra/säga något för att straffet ska bli lindrigare, helst försöka minska uppskjutningen av körkortet på något sätt

ALLA FÖRSLAG ÄR VÄLKOMMNA

OBS vill inte höra kommentarer som : rätt åt dig , hoppas du lärde dig en läxa, du har bara dig själv att skylla osv, för det vet jag redan vid det här laget.

Tack på förhand.

Vad är syftet med tråden?
Man får inte "kommentera" vad ska man skriva då.....
Sorligt att det finns puckon som riskerar oskyldigas liv.

Fotograf på tierpidag.se
AudiFors
25 maj 2008 · 906 Inlägg

laika skrev:
För att gå lite off topic så stanna inte för att hjälpa någon för att det tjänar man tyvär inget på utan man får bara skit för det. Har själv råkat ut för problem när jag stannat för att hjälpa och när man själv står där vid vägkanten så är det inte en jävel som hjälper en.

Det var inte mycket méd mänsklighet du hade. Visst jag hatar när folk kör rattfulla och detta var jävligt dumt gjort, men att stanna och hjälpa en som ligger jävligt risigt till är bara bra, visst så kanske man får skit för det i vissa fall men om man anser nått är fel så får man ju fan göra nått åt det(vilket han gjorde). So? om ingen hjälper dig? Ska du vara likadan bara för det? Jag stannar alltid och hjälper när folk har problem med bilen, men bara för att ingen annan gör det så slutar la inte jag för det? Lite dumt argumenterat där=/. Att säga att han ej borde hjälpt är bara dumt. Men så inte alla misstolkar mig nu, jag ogillar starkt rattfyllerister, men som sagt hjälp dina méd människor.

=)
Malmoe SSS -12
25 maj 2008 · 3 217 Inlägg

Att ditt körkort ligger pyrt till det är ju ett faktum... Och att det lär dröja innan du någonsin får fortsätta köra, är också ett faktum!

För dig gäller nog bara att luta dig bak, spana på din fotboja och acceptera ditt misstag! För hur lång tid ditt körkort skjuts upp, det får du veta när de bestämt det!

Du har förmodligen lärt dig en läxa och ännu ett faktum lär ju vara att det är sista gången du kör bil efter att du druckit alkohol... Under de förutsättningarna att du är skapligt funtad!

Du kan ju köpa en cykel och bli elitcyklare wink

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Engkan
25 maj 2008 · 83 Inlägg

Bra gjort av dig som stannade för att hjälpa killen som var illa ute, men att sätta sig full bakom ratten är nog något av det värsta man kan göra.

var polisen där pga misshandeln? låter som otur

Mercedes CLS 63 AMG "Kleemann K4" (2012)
jocke_manta
25 maj 2008 · 6 Inlägg

Han jag var hos har körkort men var berusad och ville inte riskera kortet

det är inte därför man inte kör onykter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opelmadness German cars, quality and beyond
25 maj 2008 · 8 197 Inlägg

Snappy skrev:
ALLA FÖRSLAG ÄR VÄLKOMMNA

OBS vill inte höra kommentarer som : rätt åt dig , hoppas du lärde dig en läxa, du har bara dig själv att skylla osv, för det vet jag redan vid det här laget.

Tack på förhand.

Okej. Eftersom ALLA förslag är välkomna vill ju jag börja med att säga nåt du tydligen redan vet:
Att du var förjävligt dum till att börja med!
Vem i helvete är så förbannat dum så han sätter sig bakom ratten i en bil när han är full? OCH utan körkort! mad
Bara att inse fakta: Du får fina böter, kanske t.o.m nån månad i spjället (ber. på promillen) och vänta någa månader med körkortet.
Sen kanske du tänker dig för nästa gång du dricker och ser en bil.
Själv hoppas jag att du inte får ta körkort på 5-10 år... Finns INGET lindrande för en rattfyllerist!

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Skvaerr
25 maj 2008 · 16 Inlägg

henkebenke skrev:

Snappy skrev:
Okey here's the deal.

Var hos en polare igår o drack ett par bira, när en annan polare ringde och undrade om vi kunde hämta honom då det var stökigt ute. Han jag var hos har körkort men var berusad och ville inte riskera kortet.

Korkad som jag var så erbjöd jag mig att köra, trots att jag INTE har körkort ( fyller 18 först i november).

Allt ''går i sin ordning'' tills vi åker förbi ett industri område där ett gäng snubbar står och sparkar på en stackare som ligger.

Istället för att fortsätta åka hem med kompisen som vi just hämtat och bara skita i killen som får spö, så gör jag en U-sväng och gör massa oväsen för att skrämma bort gänget.

De sticker iväg och killen påstår att det ''var lungt''. Så då fortsätter vi vidare hem hur som helst. När jag ska köra ut från industri området så står självklart bängen där och vill att jag ska åka före honom.

Han åker efter cirka 200 m (trots att jag kör väldigt lagligt med blinkers och allt)  sedan stoppar han mig och begär blåskontroll och körkort, så jag torska självklart på både och.

Senare på stationen så blåste jag 0.32 promille.

Nu är min fråga ifall jag kan göra/säga något för att straffet ska bli lindrigare, helst försöka minska uppskjutningen av körkortet på något sätt

ALLA FÖRSLAG ÄR VÄLKOMMNA

OBS vill inte höra kommentarer som : rätt åt dig , hoppas du lärde dig en läxa, du har bara dig själv att skylla osv, för det vet jag redan vid det här laget.

Tack på förhand.

Du torskade redan när du satte dig i bilen och började köra, så du kan nog påstå i princip vad som helst utan att polisen skulle bry sig.
Personer som du ska inte heller ha nåt körkort i framtiden.

Håller med. Sen är det tragiskt på så många nivåer.

diamond_ Diamond
25 maj 2008 · 540 Inlägg

min idiot till storebror har åkt dit ett par antal gånger för rattfylla & olovlig körning..  han har bara fått dagsböter & spärrtid.. inget mer...

I'm Rick James Bitch!
dabby född blåvit
25 maj 2008 · 624 Inlägg

Tveklöst årets sämsta tråd.

Kör du med öl i kroppen ska du torska stenhårt, det är så jädra idiotiskt så det finns inte.

Hoppas du inte får ta kortet på ett par år, då kanske du vuxit upp lite och insett hur dum i huvet man är om man kör efter öl.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang