B230E problem

Rang_No1
18 maj 2006 · 34 Inlägg

360_sleeper skrev:

jonas 740 skrev:

Rang_No1 skrev:
Tycker att det låter mest som luftmassemätaren...

Det finns igen luftmassemätare på en gle.

Klart som fan att det finns luftmassemätare på en Gle.. insprutning för f'*n

På gle sitter det en trottel som styr luft/bränsle blandning... men vill man kalla det för luftmassemätare så visst.

Drönirettab
18 maj 2006 · 21 761 Inlägg

På CI heter det luftmängdmätare och sitter rakt under insugningsröret. Det är LH som har luftmassemätare. Det är 2 olika saker. På luftmängdmätaren sitter dessutom bränslemängdmätaren.

Senast redigerat av Drönirettab (18 maj 2006)

volvo_242
19 maj 2006 · 6 Inlägg

det är antagligen styrtrycksventilen som kan krångla hade samma fel på en bil som starta o varva upp o sen dog bara o jag bytte den så funka den sen kolla alla kablar mm till tomgångsventilen och kallstartsventilen sen byter du bensin filter på den till o börga med en kugge tror jag den inte har hoppat den ska funka ändå även om den står 2  fel ska den funka bara gå kasst så kolla styrtrycksventilen + att du kollar relät i bilen som styr pumparna ska vara ett vitt eller grönt relä..

PETROLHEAD
19 maj 2006 · 309 Inlägg

volvo_242 skrev:
det är antagligen styrtrycksventilen som kan krångla hade samma fel på en bil som starta o varva upp o sen dog bara o jag bytte den så funka den sen kolla alla kablar mm till tomgångsventilen och kallstartsventilen sen byter du bensin filter på den till o börga med en kugge tror jag den inte har hoppat den ska funka ändå även om den står 2  fel ska den funka bara gå kasst så kolla styrtrycksventilen + att du kollar relät i bilen som styr pumparna ska vara ett vitt eller grönt relä..

Är det en B230E snurra så är de ett grönt relä för de sitter de på min B230E.Fattar inte att alla hakar upp sej på just GLE han skrev ju att de va en B230E.O mej veteligen så är de den med mekanisk insprut med andra ord INGEN luftmassemätare!

Drönirettab
19 maj 2006 · 21 761 Inlägg

Nej, det ska vara som jag skrev. På CI heter det luftmängdmätare och på LH heter det luftmassemätare, så står det i rephandboken iaf. Dessutom ser de inte likadana ut och sitter också på olika ställen. Det är nog så mycket B230F motorer i trådarna så att man mest tänker på dem istället och glömmer bort det äldre systemet. Men det finns tydligen en del importare med CI som har katalysator fast det är nog ganska få.
Grönt relä håller jag också med om och på min(240-86) sitter det under ratten ovanför ljudvallen.

Senast redigerat av Drönirettab (19 maj 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang