Ang pc spelet Assassins creed Hjälp

Mollllgan
27 maj 2008 ·

Hejsan...

Imorgon hade jag tänkt åka iväg o köpa Assasins creed till pc men när jag då går in på www.canyourunit.com

CPU
Minimum: Dual core processor 2.6 GHz Intel® Pentium® D or AMD Athlon™ 64 X2 3800+
You Have: 2 processors running - Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz

FAIL: Sorry, your CPU does not meet this minimum requirement. It may be time to purchase a more powerful computer to make your life easier. Click the 'We Recommend' button to discover how you can.

Hur kan det vara att min processor inte klarar detta????

Har jag alltså för klen processor??? Minimum är 2,6 ghz och jag har 3,2 ghz

Fattar 0

hanomag
27 maj 2008 · 410 Inlägg

Antagligen har du inte dubbelkärning processor och det är det som tester hakar upp sig på.

Copyright @ Rybbs Production
kalleankan
27 maj 2008 · 101 Inlägg

ja du ha ingen dual core cpu eller? hur gammal är datorn? hur mycket minne har du i burken, bara nyfiken

Mollllgan
27 maj 2008 ·

kalleankan skrev:
ja du ha ingen dual core cpu eller? hur gammal är datorn? hur mycket minne har du i burken, bara nyfiken

Hur vet jag om det är dual core???

2 gig ram eller 2048 mb=)

ca 2 år.. men ganska uppgraderad kan ju ffs spela cod 4 och crysis osv..

Senast redigerat av _S40_ (27 maj 2008)

R0b1n hej
27 maj 2008 · 291 Inlägg

Spela Age of conan istället wink

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!
kalleankan
27 maj 2008 · 101 Inlägg

ja men då ska det inte vara några problem. testat är väl inte 100% korrekt. stod att jag ska spela crysis på min dator vilket den verkligen inte kan smile men fråga på irc #sweclockers / #nordichardware. jag är trött. godnatt och lycka till

Granathe
27 maj 2008 · 136 Inlägg

som testet skriver, du har en enkel kärning på 3,2.. ganska så mkt klenare än en dubbel med dagens läge bättre cache etc. samt två kärnor på 2,6ghz styck..

VW Passat 1.8T. 97-
Mollllgan
27 maj 2008 ·

Okej men då får jag hoppa spelet o byta processor=)

Aja tack för hjälpen..

Mvh

Granathe
27 maj 2008 · 136 Inlägg

du kan ju alltid köpa det och prova lr ladda ner det och prova det, alt om du har schysst kylning i burken kan du ju överklocka processorn lite grann för att uppnå bättre prestanda

VW Passat 1.8T. 97-
Mollllgan
27 maj 2008 ·

Granathe skrev:
du kan ju alltid köpa det och prova lr ladda ner det och prova det, alt om du har schysst kylning i burken kan du ju överklocka processorn lite grann för att uppnå bättre prestanda

Nej tankar inget.. ska vara ett demo från hemsida eller dylikt..

Enl enhetshanteraren så har jag 2 st intel r pentiumr 4 cpu 3,20 ghz

Casy vinnarskalle!
27 maj 2008 · 907 Inlägg

P4 har inga dubbelkärniga processorer. Det du skulle haft är en Core 2 Duo. Fast då lär väl inte dom passa på ditt moderkort.. så då blir det ett nytt moderkort oxå. Och har du AGP-grafik så lär du få byta grafikkort till ett PCI-E tongue kan bli dyrt detta!

BMW M3 "Crisis" (2002)
hanomag
27 maj 2008 · 410 Inlägg

p4 har hyper threading dvs den simulerar att den har dubbla kärnor, gav vissa possitiva effekter men kan inte alls mäta sig med en äkta dubbel eller 4 kärnig processor.

Copyright @ Rybbs Production
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang