Blockering av bensinmackar, Någon som gjorde de?

Ekbl0m Stövarn
27 maj 2008 · 225 Inlägg

peter_1976 skrev:
http://www.zatzy.com/attachments/allmaent/59603-starta-bensinkrig-pa-vis-bensinkrig.pdf

nog en bättre ide att bara låta bli att tanka på speciella mackar, då dom vet att det du inte tankar idag, tankar du imorgon osv

Det lät ju inte helt fel det där heller:P kanske ska börja tanka på jett eller något sånt:D

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget
Steffi aka Lilla My
27 maj 2008 · 122 Inlägg

jag fick också sms om att inte gå till mackarna på tre dagar.. det gjorde jag inte heller..
och det där med preem o statoli, jag går aldrig dit utan till obemmanade mackar. Inte faan ska man bli intill rånad för o få tanka..

BMW m535 "Min man" (1986)
Muttley
27 maj 2008 ·

Steffi skrev:
jag fick också sms om att inte gå till mackarna på tre dagar.. det gjorde jag inte heller..
och det där med preem o statoli, jag går aldrig dit utan till obemmanade mackar. Inte faan ska man bli intill rånad för o få tanka..

de bemmanade mackarna var inte så mycket dyrare nu för tiden tycker jag.
fick med sms men de skiter jag väl i, behöver jag bensin tankar jag och vill jag handla läsk på statoil när allt annat är stängt gör jag väl de, var rätt mycket folk på statoil här.

NxV ElectroRaggare
27 maj 2008 · 883 Inlägg

Jag glömde mig och tankade audin på fredagen.
Sen blev jag tvungen att tanka pickupen på lördagen för då var det bilträff i karlskrona.
På söndagen sov jag så då vet jag inte vad som hände smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
NxV ElectroRaggare
27 maj 2008 · 883 Inlägg

*dock handlar jag aldrig bensin på varesig statoil eller preem, utan Tanka & Uno-x

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
trippelturbo Trucker
27 maj 2008 · 2 710 Inlägg

Hahaha, ända inlägget som vart värt o läsa wink Så sant så..


Supra_Micke skrev:
Typiskt Svenskt... Alla gapar och skriker men ingen vågar göra något...

Fart missbrukare
M103
27 maj 2008 · 1 570 Inlägg

Jag fällde ner två granar framför en mack kvällen innan.















































Nej det gjorde jag inte.

loudness
27 maj 2008 · 4 554 Inlägg

hehe som vanligt alla går in i garderoben och hoppas någon annan vågar göra de

Marcus_89 Biltokig elektriker
27 maj 2008 · 3 352 Inlägg

loudness skrev:
hehe som vanligt alla går in i garderoben och hoppas någon annan vågar göra de

Precis tongue Får hitta på ngt som regeringen märker istället

NeonX
27 maj 2008 ·

Marcus_89 skrev:

loudness skrev:
hehe som vanligt alla går in i garderoben och hoppas någon annan vågar göra de

Precis tongue Får hitta på ngt som regeringen märker istället

ja, det är hög tid att nån gör något... lol

inget drastiskt, absolut inget våldsamt, inget som får förstora konsikvenser roll men nått som regeringen märker.... roll

gamlingen
27 maj 2008 · 5 198 Inlägg

1 blockerade i Hudik,, han låste bilen och gick därifrån,,, Kommer att få betala bortforsling av bil samt åtal för egenmäktigt förfarande...  blir nog dyrare än att han tankade..

Muttley
27 maj 2008 ·

gamlingen skrev:
1 blockerade i Hudik,, han låste bilen och gick därifrån,,, Kommer att få betala bortforsling av bil samt åtal för egenmäktigt förfarande...  blir nog dyrare än att han tankade..

liaa gott.

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
27 maj 2008 · 1 898 Inlägg

loudness skrev:
hehe som vanligt alla går in i garderoben och hoppas någon annan vågar göra de

ganska sant.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
loudness
27 maj 2008 · 4 554 Inlägg

ja vi kan ju alltid knyta näven i garderoben då borde de hända nått men vi får passa oss så ingen ser

p-nyhlen Quattro - bar å åk
27 maj 2008 · 621 Inlägg

Nej och det är TOTALT meningslöst.. är inte mackarna som styr priserna. Så lägg ner

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
Roz-104 typ..eh..va?
27 maj 2008 · 582 Inlägg

peter_1976 skrev:
http://www.zatzy.com/attachments/allmaent/59603-starta-bensinkrig-pa-vis-bensinkrig.pdf

nog en bättre ide att bara låta bli att tanka på speciella mackar, då dom vet att det du inte tankar idag, tankar du imorgon osv

Så jävla smart, hoppas alla hjälper till att sprida detta!!

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
Casy vinnarskalle!
27 maj 2008 · 907 Inlägg

Jag kommer garanterat sprida vidare. Själv tankar jag enbart på Jet, aldrig mer Statoil!

BMW M3 "Crisis" (2002)
Madhouse
28 maj 2008 · 1 079 Inlägg

Svenskars strategi är att knyta handen i fickan.... grejen är väl det att alla snackar om att göra nåt men ingen organiserar en rejäl protest, sanningen är väl att alla är för insyltade och är rädda för att hamna i dålig dager hos sin arbetsgivare när man dimper in 2timmar försenad pga att man bestämt sig för att göra en protest mot bensinpriset. Som sen visar sig att det fanns 9 andra i Sverige som ställde upp på den protesten i tron om att det skulle bli en massiv uppslutning, men alla som tänkte vara med tänkte nog "äh så många kommer ändå ställa upp på protesten så jag kan skita i det och jobba och slippa förlora inkomst"

Bara man vill så behöver inte ens anstränga sig för att protestera om alla ställer av sina bilar en vecka och åker kollektivt istället (som de påstår att de vill man ska göra) låt saker och ting ta tid, några miljoner bilar som ställs av, bilskatt som ska återbetalas bensinpumparna öde, allt försenat pga folk som tar sig till jobbet kollektivt då snackar vi panik i regeringen, skatteverket, ett samhälle i kaos. Inom ett par dagar bönar de om att folk ska använda bilen igen och sänker skatterna men då ska pengarna tas från nåt annat ställe.

Allt som behövs är en välorganiserad protest, tror nog många är med bara någon verkligen visar att det är på allvar och inte bara snack. Det enda folk lyssnar på idag är media, det är den enda vägen till folkets medvetande att en protest ska göras, men den som ens tar upp ämnet att bojkotta bilen en vecka blir nog lynchad av oljeindustrin.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
28 maj 2008 · 1 898 Inlägg

p-nyhlen skrev:
Nej och det är TOTALT meningslöst.. är inte mackarna som styr priserna. Så lägg ner

precis , så tänker ja också. Men inte många andra, De var därför ja frågade om någon hade blockat xD

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
ErikAxelsson
28 maj 2008 · 517 Inlägg

Madhouse skrev:
Svenskars strategi är att knyta handen i fickan.... grejen är väl det att alla snackar om att göra nåt men ingen organiserar en rejäl protest, sanningen är väl att alla är för insyltade och är rädda för att hamna i dålig dager hos sin arbetsgivare när man dimper in 2timmar försenad pga att man bestämt sig för att göra en protest mot bensinpriset. Som sen visar sig att det fanns 9 andra i Sverige som ställde upp på den protesten i tron om att det skulle bli en massiv uppslutning, men alla som tänkte vara med tänkte nog "äh så många kommer ändå ställa upp på protesten så jag kan skita i det och jobba och slippa förlora inkomst"

Bara man vill så behöver inte ens anstränga sig för att protestera om alla ställer av sina bilar en vecka och åker kollektivt istället (som de påstår att de vill man ska göra) låt saker och ting ta tid, några miljoner bilar som ställs av, bilskatt som ska återbetalas bensinpumparna öde, allt försenat pga folk som tar sig till jobbet kollektivt då snackar vi panik i regeringen, skatteverket, ett samhälle i kaos. Inom ett par dagar bönar de om att folk ska använda bilen igen och sänker skatterna men då ska pengarna tas från nåt annat ställe.

Allt som behövs är en välorganiserad protest, tror nog många är med bara någon verkligen visar att det är på allvar och inte bara snack. Det enda folk lyssnar på idag är media, det är den enda vägen till folkets medvetande att en protest ska göras, men den som ens tar upp ämnet att bojkotta bilen en vecka blir nog lynchad av oljeindustrin.

smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang