Få truck över sig...

Edvinoo Hetast Just Nu!
29 maj 2008 · 1 355 Inlägg

helvete va skit de händer på arbetsplatser me truckar... man har ju tur i oturen och lever me varrenda kroppsdel kvar det e ju som sagt så e de bara chocken som sätter sig och oron över att de händer igen.. ida kändes de som att den skulle välta närsom..

Inspiration comes standard
kalleankan
24 juni 2008 · 101 Inlägg

vad har ni för märke på truckarna edvinoo? vi har stödben på våra och de går lätt upp på 2hjul i kurvorna men stödbenen tar i mot och jag tror knappt det går att välta våra BT-truckar med skjutstativ. men om du har full last och gafflarna högt upp borde den välta lättare än om du inte har last? men nere i markhöjd har jag märkt att har man pall på så blir trucken stabilare.

whiplashskadan fick du för att du satt kvar i trucken vid fallet eller? hur var det att sitta kvar i trucken när den välte? iofs sitter man nära marken så är väl inge fara men om den välter åt hållet man kliver in på borde man kunna ramla ut och klämma sig om man försöker sitta kvar?

Ruuska_
24 juni 2008 · 474 Inlägg

jag råkade komma upp på 2 hjul med en skjutstativs truck när jag tog en kurva lite väl bra förra sommaren på mitt sommarjobb.. det tyckte jag var riktigt äckligt

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
Evil_90 +Uppfinnare+
24 juni 2008 · 643 Inlägg

har bara varit uppe på två hjul med hjullastare, då har man varit nära på att skita ner sig. Har även kört en del truck, fast de känns nästan omöjligt att välta med en sån :S

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
Corpze
24 juni 2008 · 1 311 Inlägg

är otäckt som fan när sånt händer, hoppas att allt ordnat upp sig och att ni gör nåt för att detta inte ska hända igen! jag välte framlänges med en 2,5 ton truck med 2 ton på en gång, blev en jävla smäll när godset föll av, sen blev det en till jävla smäll när trucken small ner i golvet igen.

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
Alex_halvordsson
24 juni 2008 · 657 Inlägg

Man ska aldrig svänga när tornet är hissat högt med last på!

Backa ut, sänk ner - Sen sväng!

Det fick ni väll lära er när ni tog truckort!

En olycka beror i regel på handhavandefel - ytterst sällan det beror på trucken.

*************************************************************************************


Dock så är inte jag världens bästa barn själv - har gjort mycket konstigt med en truck iom att jag kör det var dag på jobbet.

Har man väl kört truck en längre tid så blir det ju som med allt annant - man tummar på säkerheten och därmed ökar risken för olyckor pga handhavandefel

Senast redigerat av Alex_halvordsson (24 juni 2008)

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik
Volvo 240 (1988)
Chrysler Imperial "392 FirePower HEMI" (1957)
Ellertz Norrlänning
24 juni 2008 · 1 453 Inlägg

Gjorde du inte typ alla fel man kunde göra ? tongue  ja tog truckkort förra veckan och enligt vad ja kommer ihåg gjorde du typ allt fel...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
KHRacing
24 juni 2008 ·

Alex_halvordsson skrev:
Man ska aldrig svänga när tornet är hissat högt med last på!

Backa ut, sänk ner - Sen sväng!

Det fick ni väll lära er när ni tog truckort!

En olycka beror i regel på handhavandefel - ytterst sällan det beror på trucken.

*************************************************************************************


Dock så är inte jag världens bästa barn själv - har gjort mycket konstigt med en truck iom att jag kör det var dag på jobbet.

Har man väl kört truck en längre tid så blir det ju som med allt annant - man tummar på säkerheten och därmed ökar risken för olyckor pga handhavandefel

exakt, det fick man lära sig, men jag körde truck på ett lager i HBG nyligen & där var det självklart att bryta mot reglerna för att hinna med i tempot.

Så jag ville inte vara kvar där för länge (Manpower)

andreasgustavsson
25 juni 2008 · 819 Inlägg

För att vara lite moraltant så ska man vell som sagt aldrig svänga med gods upphissat i luften? Är iallafall bland det första jag fick lära mig tongue

Men det var riktigt tur att det gick väl för dig iallafall, sådana olyckor kan ju sluta riktigt riktigt illa.
Men du hade änglavakt och tur var ju det.

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
Germax
25 juni 2008 · 12 086 Inlägg

2 ton de måste va en lite liten jävla pisstruck..
Tur att du klara dig iaf.

Dartman 20 tums hjul låter mindre....eller ?
2 december 2010 · 48 Inlägg

Tja..stress, skulle tacka av en snubbe på jobbet...tårtan var uppdukad och jag stressad.
Lyckades träffa en stål/järnpelare som håller upp taket på terminalen.
Från full fart till totalt stopp på mindre än 1 centimeter...
Krossade hela instrumentbrädan med knäna och skallade ut framrutan :-(
Blev tillbudsrapport men, tyvärr, så fortsätter man att stressa.

Ja, du gjorde nog en tabbe med svängen men sånt händer, man kan inte skydda sig mot misstag !
Mänskliga faktorn....

Ta det lugnt där ute....inne !

Yeah? Well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Dartman 20 tums hjul låter mindre....eller ?
2 december 2010 · 48 Inlägg

Tja..stress, skulle tacka av en snubbe på jobbet...tårtan var uppdukad och jag stressad.
Lyckades träffa en stål/järnpelare som håller upp taket på terminalen.
Från full fart till totalt stopp på mindre än 1 centimeter...
Krossade hela instrumentbrädan med knäna och skallade ut framrutan :-(
Blev tillbudsrapport men, tyvärr, så fortsätter man att stressa.

Ja, du gjorde nog en tabbe med svängen men sånt händer, man kan inte skydda sig mot misstag !
Mänskliga faktorn....

Ta det lugnt där ute....inne !

Yeah? Well, you know, that's just, like, your opinion, man.
torpis Forummoderator
3 december 2010 · 10 576 Inlägg

Två år gammal tråd... idag har vi bloggen där detta passar bättre.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang