vilket bilmärke är bäst, volvo eller opel?

Hasselstrom
26 februari 2009 · 796 Inlägg

Opel är en bil

Volvo är en annan bil.


VARFÖR TROR NI ATT DET FINNS OLIKA BILMÄRKEN?????????????????????????



För att alla har olika smak o vill köpa det som passar dom själva.


Finns inga rätt eller fel.





Hatar "Vilken är bäst?" - trådar....

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Niotusen
26 februari 2009 · 272 Inlägg

Roligt att se alla som tar sina volvos så seriöst gå upp i försvarsläge och spela samma kort om och om igen så fort en sån här tråd dyker upp.

Jag är volvoägare men hade valt vad som helst annat om det fanns bakhjulsdrivna bilar i den prisklassen (förutom sierror, usch)

240-740 Volvo är en skamfläck, en leksak, någonting man kan ha förbannat kul med men ack så förskräckligt fult, o-komfortabelt, bensinslukande skitåbäke till sakta bil.

Tragiskt att man kan bli så besatt av äldre volvo bilar, 140, amazon, duett, p1800 kan jag ju förstå, men 240 och 740?

Sierra-döbel
Peugeot 205 GTi "1.9" (1991)
Nissan Terrano "2.7 TD" (1991)
Peugeot 205 GTi "mi16" (1989)
einherjer
26 februari 2009 · 587 Inlägg

på a svarar jag  : tråden är sämst!
på b svarar jag skokräm men det kan vara mullvad också.

expect1991
26 februari 2009 · 1 814 Inlägg

dålig fråga, beror helt på vad bilen ska användas till, vem ägaren är, vart ägaren bor osv. inget riktigt svar.

men jag tror jag volvoägare är generellt nöjdare med sina bilar (spekulerar nu)

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
26 februari 2009 · 1 948 Inlägg

haha! har föjt tråden ett tag, och fortfarande har man kommit fram till......just det ingenting, alltid kul att läsa hur folk resonerar.....

Har haft 2 volvos en 740 o en 850.... okej så långt hänger alla med?  850 hade bra komfort, men drog en massa soppa och var tokslö (140hk). 740 var också riktigt riktigt trött biljävel att köra, komfort hade den inte och soppa drog den något fruktansvärt. (jag bytte ändå upp mig från 850 till 740 tycker jag)

Direkt efter 740´n hade jag en liten ASTRA, mycket trevlig bil, ful som fan och givetvis rostig, men en betydligt roligare och "snabbare" bil än 740´n samt att den gick billigt som fan. Astran hadde lägre tophastighet än volvon men hade ändå vunnit om man kört de 2 mot varandra...

astran hade 1,6l 75hk VS volvon med 2,3l 115hk. Volvon hade gått längre och var finare i skicket eftersom att den var pedantskött och hade inte många ägare.

min slutsats...

Körglädje-opel
prestanda-opel
ekonomi-opel
pålitlighet- oavgjort
lättmekat-volvo
snyggast- opel (inte i detta fallet då 740´n var en 90 och astran var en snikmodell utan lackade kofångare etc.)

resultat..
köp Vw så behöver ni inte ställa er frågan om vilket märke som är bäst!

Senast redigerat av AcesHigh666 (26 februari 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Goffen Administratör
26 februari 2009 · 2 974 Inlägg

Vi nöjjer oss här för vi kommer helt enkelt inte längre. Men som acceshigh sa köp vag så slipper ni fundera...

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang