Tabbar som DU gjort vid matlagning mm...

alex_side Neerd
29 maj 2008 · 1 596 Inlägg

Jaaa det hade varit kul att höra hur alla andra bilnördar tabbat sig^^

1
vi skulle baka en kladdkaka och tog fel på ett teskedsmått så det blev ca 1 dl istället för 1 tesked... den kladdkakan var som gummi sen.. studsade faktist.

2
idag skulle jag värma ett pita bröd, satte micron på 5 min sen skrev ngn på msn så jag gick iväg o glömde brödet.. snacka om sten hårt bröd hahah

so tell me your story..

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Mortalis VW-nörd?
29 maj 2008 · 4 332 Inlägg

Mja de enda ja kan komma på just nu är när ja o ett par kamrater skulle poppa popcorn och fick för oss att man ska poppa dom i 11 minuter i micron....jo kan ju gissa hur de gick...

Edit: var inge alkohol, haschkakor eller annat inblandat

Senast redigerat av Mortalis (29 maj 2008)

psi Stressfläkt Racing
29 maj 2008 · 337 Inlägg

gjort muffins och som det står i vissa recpet så ska man gå efter receptet på sockerkaka... skillnaden mellan muffins och sockerkaka är att sockerkaka ska stå inne längre och jag råkade ha dem inne samma tid som för just sockerkaka smile grillbriketter säljes billigt, kom o köp!

sen att koka pasta med socker ist för salt e ingen hitt de heller kan jag säga tongue

Senast redigerat av psi (29 maj 2008)

M103
29 maj 2008 · 1 570 Inlägg

Jag skulle göra fiskbullar med ris en gång. Först brände jag fast riset och sen när jag kokat nytt ris brände jag fast fiskbullarna så jag gav typ upp och gick och köpte en pizza. Fast numera är jag rätt grym på matlagning. Trial and error..

ajka
29 maj 2008 · 194 Inlägg

laga mat kan vara skoj ibland smile en gång glömde jag/vi vattnet till ett potatiskok när vi hade folk som skulle käka hos oss  smile 

det var mindre skoj...

mtlca Zippin 40's
29 maj 2008 · 197 Inlägg

skulle steka fiskpinnar en gång, medans de låg och gotta sig i stekpannan så tog jag fram pepparn (En sån stor jävla burk)sen när jag skulle krydda så hade jag glömt stänga själva locket på burken om ni förstår vad jag menar, så allt sluta med att locket åkte av och jag fick en stor härlig hög med svartpeppar i stekpannan.... kan tillägga att fiskpinnarna smakade mer än vad dom någonsin gjort wink

"Dieselbilar drar minst bensin"
Aruzo Ace Ventura
29 maj 2008 · 1 240 Inlägg

jag har bränt pasta i en kastrull som skulle vara just för pasta obrännbar.. och det kokade inte torrt om ni tror de tongue Mamma mobbar mig än för de..

Och på hemkunskapen så skulle vi baka bröd men vettefan vad som hände för mina svällde in i värmeslingorna.. Så då var det bara att gå bort till slöjden och hämta en ny stålborste sen.. Lagom pinigt att sitta där å skrapa när småglinen från 6:an kom sen...

Senast redigerat av Aruzo (29 maj 2008)

Volvo S70 "2.5D" (1999)
Mercedes 240D "w123" (1985)
gamlingen
29 maj 2008 · 5 198 Inlägg

Jag gjorde socker kaka utan bakpulver,,, hur hög vart den...

SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
29 maj 2008 · 661 Inlägg

HAHA ni är riktiga geni om ni jämför med en 23 årig hårdrockare och matlagar hatare som mig.

Hasselbakspotatis, brände fast i plåten så bad att färgen på plåt helvetet följde med när jag fick slå av potatisen med köttyxan.

torsk file koka i folie, ngt gick jävligt snett här, vet inte ens vad men det lilla som fanns kvar i min fisk i folie smakade enbart metall och var som en jävla gröt inte fisk.

Köttfärsås. glömde hälla i ketchup eller kryddor, Resultat: En evigt grå massa som påminde om någon sorglig pape´ maché som man gjorde i skolan.

Rulltårta. Jag o en polare fick idén på hemkunskapen i skolan o göra just detta, allt fungerade fint tills vi drog igång värmen på ugnen, o gick o satte oss o pratade skit. Tog ut tårtan, seriöst utan o skämta men det kom ett jävla svart nuclear blast moln upp från ugnen när vi öppnade o brandlarmet på skolan gick. Brandkåren kom och vi fick ett herrans massa samtal hem och dylikt, slapp dock betala räkningen på 6000kr.

Tappade min gamla minidisc spelare i chile con carnen när jag skulle byta låt. I panik försöker jag få upp skiten o glömmer att det är cp varmt och bränner min hand, fick dock ny på garantin (historien var dock en annan)

har en massa andra små misslyckanden men detta är nog de främsta, så hoppas att jag är sämst på gorg att laga mat isåfall är jag bäst på någonting smile

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
baca Os Difuntos
29 maj 2008 · 1 822 Inlägg

Aruzo skrev:
jag har bränt pasta i en kastrull som skulle vara just för pasta obrännbar.. och det kokade inte torrt om ni tror de tongue Mamma mobbar mig än för de..

Och på hemkunskapen så skulle vi baka bröd men vettefan vad som hände för mina svällde in i värmeslingorna.. Så då var det bara att gå bort till slöjden och hämta en ny stålborste sen.. Lagom pinigt att sitta där å skrapa när småglinen från 6:an kom sen...

Oh shit är du 18 å går kvar i grundskolan tongue har för mig att det e arton som gäller på denna sida hehe

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Skvaerr
29 maj 2008 · 16 Inlägg

Glömde krydda en Skånestek med katrinplommon, glömde dra ut strålbenen ur laxen till en laxsoppa - not nice, blev nog nåt klagomål efter den senare tavlan.

Sued
29 maj 2008 · 238 Inlägg

Har fått potatis att brinna...

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Akka
29 maj 2008 · 1 174 Inlägg

skulle baka  bullar å jag orkade inte vänta!

Så jag fick en snilleblixt! Stoppade in 2st plåtar i ugnen (utan att ta bort gallret i mitten) jadu det jäste liksom inom gallret big_smile

MilleN
29 maj 2008 · 9 108 Inlägg

Jag har aldrig misslyckats, det är lätt att rosta bröd smile

Jongen
29 maj 2008 · 341 Inlägg

Tabbe o tabbe, men jag och en polare skulle göra varma mackor, vi hade på After-eight, choklad-mint godiset altså...... Ja, vi kommer ALDRIG att göra om det! Smakade typ varm tandkräm.....

Yeeeep
29 maj 2008 · 190 Inlägg

Jongen skrev:
Tabbe o tabbe, men jag och en polare skulle göra varma mackor, vi hade på After-eight, choklad-mint godiset altså...... Ja, vi kommer ALDRIG att göra om det! Smakade typ varm tandkräm.....

Haha nice cool

M3Tim flaggstångsknoppförgyllare
29 maj 2008 · 255 Inlägg

skulle försöka och göra en redning eller nå sånt till korvstroganoffen  det blev nån form av pankakssmet med korv  .Det blev pizza den kvällen

varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren
Aruzo Ace Ventura
29 maj 2008 · 1 240 Inlägg

baca skrev:

Aruzo skrev:
jag har bränt pasta i en kastrull som skulle vara just för pasta obrännbar.. och det kokade inte torrt om ni tror de tongue Mamma mobbar mig än för de..

Och på hemkunskapen så skulle vi baka bröd men vettefan vad som hände för mina svällde in i värmeslingorna.. Så då var det bara att gå bort till slöjden och hämta en ny stålborste sen.. Lagom pinigt att sitta där å skrapa när småglinen från 6:an kom sen...

Oh shit är du 18 å går kvar i grundskolan tongue har för mig att det e arton som gäller på denna sida hehe

Är en gammal tabbe jue! tror tom den e preskiberad nu! Hoppas de! tongue

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
zortep
29 maj 2008 · 911 Inlägg

Jag skulle värma upp en pizza i micron, så jag satte in den , satte på 1 minut timer " trode jag " så stack jag till rummet där polaren var, efter måååånga minuter tänkte jag , fan vad det luktar bränt ! "HELVETE" springer , öppnar luckan, och röken bara kommer ut , öppnade balkongen och grannar frågar om det brinner hahaha. "plasten som man har till micron smälte också :S ska den göra det ?

pic up the phone, wazzzaaa
Kanse
29 maj 2008 · 1 120 Inlägg

jag skulle göra bea sås å hade socker istället för salt.. det värsta va att jag INTE smakade innan på det (STORT MISSTAG) så jag ställde ut den till lunch gästerna.. den åkte in lika fort haha

"If God doesn´t drive BMW then why is the sky blue, and white.."
Något saknas.. Något önskas.. Framtiden är oviss.. Bitter!? jovisst, Absolut..självklart!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang