Koppla in basrör

volvo480
30 maj 2008 · 42 Inlägg

Har ett biltema basrör med inbygd förstärkare som jag inte rikitgt får att fungera.
Enligt beskrivning kan man:
1: Koppla in med bakre högtalarsladdarna
2: Genom RCA kontakter.

När jag kollar breskrivningen för bilstereon(huvudenheten) så visar den att RCA kablarna  Skall går via ett slutsteg. Kan man anse att förstärkaren i röret är ett slusteg?
Lågnivå/högnivå, vad är skillnaden?

Har prövat att koppla in på båda sätten i dag, hadde bra ljud på dagen, men några timar senare, kopplade jag ihop allt igen, men då lät ljudet kasst. ( läs lågt)

Någon som har några ideér?sad

Volvo V70 (1998)
volvo480
31 maj 2008 · 42 Inlägg

Det är samma dåliga ljud på RCA kabel som med högnivåutgång.
Vilket är bäst att använda, låg eller högnivå?

Volvo V70 (1998)
volvo480
31 maj 2008 · 42 Inlägg

Har kört med lågnivå i dag och prövat. Det har funkat hela dagen ända till nu i kväll. Jag råkade byta album, och då gick basen ner direkt till ett mesigt "boffande". Gick tillbaka till det föregående albumet, men det hjälpte inte. Nu är basen en "boffmaskin" i ställlet för en "dunkmaskin", igen! sad

Volvo V70 (1998)
volvo480
1 juni 2008 · 42 Inlägg

Ingen som vet?

Volvo V70 (1998)
Drönirettab
1 juni 2008 · 21 761 Inlägg

Har kollat i manualen på nätet, det verkar ju vara en enkel inkoppling utan en massa rattar som ska tryckas hit och dit iaf. Eftersom det fungerar ett tag och sedan blir dåligt, då verkar det som glappkontakt någonstans.

Har du kollat de sakerna som Swedenrockers skrev om, jordkabeln och så?

volvo480
1 juni 2008 · 42 Inlägg

Var och bytte röret på biltema i Skövde i dag. Den i kundmottagningen kunde inte förstå felet, han tävlade tydligen med billjud. Men vi fick en annan bas, och nu funkar den finfint big_smile
Så kabel direkt från +, och lika tjock jordkabel på fin plåt och lågnivåkablar,  vilket inte hjälpte min förra bas, gjorde nu att min bil dunkar smaskigt smile


Tack för all hjälp!
Och tack Biltema för hjälpen =P

Senast redigerat av volvo480 (1 juni 2008)

Volvo V70 (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang