Kört på Grävling

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
1 juni 2008 · 1 290 Inlägg

Låg på E4an norr om Uppsala inatt o körde över en redan död grävling som låg mitt i vägen... Körde 140km/h och hann varken brömsa eller väjja för den... Blev en jävla smäll för ja träffade med både vänstra bak o fram hjulet... När ja kollade snabt igår såg ja inga synliga skador men ja undrar om fälgen blev skadad? Märkte inget igår men går de att kolla upp med balansering eller nåt? Blev som sagt en jävla smäll....

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
isak90
1 juni 2008 · 1 997 Inlägg

Grävlingar är hårda o jävliga. Men om du åker ut och kör lite så bör du ju känna några vibrationer om det är nått med den... Annrs lämna in de till nån däck- och fälgfirma.

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
1 juni 2008 · 1 290 Inlägg

isak90 skrev:
Grävlingar är hårda o jävliga. Men om du åker ut och kör lite så bör du ju känna några vibrationer om det är nått med den... Annrs lämna in de till nån däck- och fälgfirma.

Ja hård kan man ju säga att den var.... Frå väl se om man har punktering när ja kollar idag.....

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
NeonX
1 juni 2008 ·

fy fan....blev bilen duktigt nergrisad också eller?....fan omöjligt att reagera när de e så små saker som ligger så lågt med marken...klippte en igelkott under framdäcket engång, den va inte lika hård dock, mådde dock lite illa över de....man kände att däcket lyftes och sänktes, innan de paserat... blev mycket klet då iaf...

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
1 juni 2008 · 1 290 Inlägg

NeonX skrev:
fy fan....blev bilen duktigt nergrisad också eller?....fan omöjligt att reagera när de e så små saker som ligger så lågt med marken...klippte en igelkott under framdäcket engång, den va inte lika hård dock, mådde dock lite illa över de....man kände att däcket lyftes och sänktes, innan de paserat... blev mycket klet då iaf...

Tror inte de blev nå sånt.. Bra skakig när man gick ur o skulle kolla... Båda däcken gick ju över den...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Muttley
1 juni 2008 ·

https://www1.garaget.org/archive/27/26271/60461/60461-805661.jpg


de kunde blivit så med din bil med smile ett såkallat grävlingshål. dock var denna levande när den gjorde hålet men överlevde inte .

Senast redigerat av tkd_rille (1 juni 2008)

machin_truc_bidule Railroad Tycoon
2 juni 2008 · 20 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:
Körde 140km/h ... träffade med både vänstra bak o fram hjulet...

Impressive, 140 km/h baklänges! tongue Gör om det med andra hjulparet så du får tillbaka balansen.
Tror inte du behöver oroas, dina dämpare borde klara den bulan utan problem.

fegge_89
2 juni 2008 · 1 302 Inlägg

Jag vet hur det är att köra över ett sådant djur dock så råkade jag köra över en hare som sprang i mitt strålkastar ljus när jag körde i 130km/h jag råkade köra över haren med högr framhjulet och den följde med vänstra bakhjulet ett varv sedan när man stannade bilen så var haren helt sönder slaffsad låg en massa inälver och skit på väghalvan och det man såg när man kollade på haren var bara en massa blod och ben allt i magen var på vägen och huvudet satt bara fast i några senor.

Men det värsta var ju att den hadde en massa ungar i magen som låg lite överalt

Senast redigerat av fegge_89 (2 juni 2008)

insanebrains
2 juni 2008 · 160 Inlägg

klippte en rå bock med 745:an för en vecka sedan ,trist att behöva slå ihjäl djuret med fälgkorset efteråt...! inte speciellt roligt faktiskt..

Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Mortalis VW-nörd?
2 juni 2008 · 4 332 Inlägg

Undra varför hastighetsgränserna är som dom är då, kanske hade hunnit se den då tongue

Opelmadness German cars, quality and beyond
2 juni 2008 · 8 197 Inlägg

En rå bock? lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
insanebrains
2 juni 2008 · 160 Inlägg

fegge_89 skrev:
Jag vet hur det är att köra över ett sådant djur dock så råkade jag köra över en hare som sprang i mitt strålkastar ljus när jag körde i 130km/h jag råkade köra över haren med högr framhjulet och den följde med vänstra bakhjulet ett varv sedan när man stannade bilen så var haren helt sönder slaffsad låg en massa inälver och skit på väghalvan och det man såg när man kollade på haren var bara en massa blod och ben allt i magen var på vägen och huvudet satt bara fast i några senor.

Men det värsta var ju att den hadde en massa ungar i magen som låg lite överalt

Nu tappade jag lunch aptiten,Urschh vilken äcklig historia..!!

Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
erixon89
2 juni 2008 ·

ja klippte ett roddjur inte kul det heller





https://www1.garaget.org/gallery/archive/53204/363166_ynl845.jpg

insanebrains
2 juni 2008 · 160 Inlägg

Mortalis skrev:
Undra varför hastighetsgränserna är som dom är då, kanske hade hunnit se den då tongue

jag körde i 50 på 50 sträcka i tätbebyggt område!  jag missa det första rådjuret som kom ifrån vänster ! sen kom ett till ifrån höger och då small de... jag trodde att det skulle komma ett till ifrån vänster då det ofta är fler djur samtidigt !.. hursomhelst är det trist med djurolyckor...

Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
insanebrains
2 juni 2008 · 160 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
En rå bock? lol

he he det låter det !! roll

Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
Mortalis VW-nörd?
2 juni 2008 · 4 332 Inlägg

insanebrains skrev:

Mortalis skrev:
Undra varför hastighetsgränserna är som dom är då, kanske hade hunnit se den då tongue

jag körde i 50 på 50 sträcka i tätbebyggt område!  jag missa det första rådjuret som kom ifrån vänster ! sen kom ett till ifrån höger och då small de... jag trodde att det skulle komma ett till ifrån vänster då det ofta är fler djur samtidigt !.. hursomhelst är det trist med djurolyckor...

Nänä ja tänkte bara på trådskaparen, finns inga 140 sträckor va ja vet..aja, kanske lärde sig nåt tongue

Brandis Diktator
2 juni 2008 · 968 Inlägg

när jag jobbade på en bilverksta här i stan fick vi in en låg budget SUV, korenaskt skit, mer behöver jag inte säga. iallafall klagade ägaren på att bilen betede sig konstigt när den växlade och att det lukta skit i bilen... ja, lyfta upp bilen så hänger det rästerna av något djur som inte längre går att se vad det va från början.. hur fan märker man inte att man kört över ett djur?

Sharky
2 juni 2008 · 10 287 Inlägg

I mitten på sjuttiotalet när jag jobbade hemma på vattenkraftverket i mellersta norrland så fick vi en försommar upp en död - "något" jäst -bäver när vi rensade isgrindarna uppströms. Vi lade den försiktigt i skopan på traktorn och skulle köra den till lokala brandgropen (soptippen) där det på den tiden var helt ok att elda upp allsköns skit. Vägen till brandgropen gick genom vårt lilla samhälle. Mitt framför lokala ICA så guppade traktorhelvetet till och vi tappade bävern och körde över den med traktorns ena bakhjul så skiten exploderade.

Det märktes...

/Göran


Brandis skrev:
hur fan märker man inte att man kört över ett djur?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
BlueBerryPearl LastbilsChaufför .-Sve-Norge-.
2 juni 2008 · 110 Inlägg

Varför kan inte alla som kör på ett djur stanna och se hur det mår ? Synd om dom om di ska plågas ihjäl, bättre att ta fälg korset lr något och slå ihjäl dom isf, gjort de många ggr nu och tror de är bättre för djuren bara, och kom inte å säg att de inte går att slå ihjäl en grävling, för e e inga problem om mn träffar rätt, men d e ju de me, hehe, mellan nacken och ryggraden går de fint att slå, och sen KASTA UNDAN dom frå¨vägen !!! döda djur på vägen betyder bara mer döda djur, Blir ju så mkt räver på väge som vill ha asen, så då blir dom överkördaockså ! Slå ihjäl och plocka bort efetr er ! Tkr jag smile

Student 2008-. Lastbils chaufför
Volvo v70II "TillSalu" (2009)
Cadillac DeVille "Min ÄR Större än Din." (1960)
Volvo 740 "Inte Alls Breddad.-." (1986)
fegge_89
2 juni 2008 · 1 302 Inlägg

Man får väll lasta in en K-pist i bilen eller ett ninja svärd då är det enkelt att skjuta / slajsa ihjäl djuret. smile

Kan ju dock bli lite problem om polisen stoppar en hehe.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang