Helbur i gatregad!

Gearhead Ford Performance Racing
1 juni 2008 · 91 Inlägg

*wroooom* tch tch tch..

tjeenare! asså fan hänger inte med på en 5 öring, folk snacka så olika så de finns fan inte. vissa säger att du FÅR ha bur vissa säger att du INTE FÅR ha bur i biljäveln, (GATREGAD) hur fan äre nu ?! litar på er flickor ( skämt o sido)

HARE !! <3

Ford Sierra cosworth "Cosworth performance" (1991)
Mr_EmCom Med.lem
1 juni 2008 · 3 759 Inlägg

Tror du får mer svar om du e lite seriös..

@topik. Jag har aldrig sett en bil reggad me de nej..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
evilaudio
1 juni 2008 · 16 195 Inlägg

de lättaste e ju att du ringer VV elle bilprovningen.. ja hade själv halvbur i jettan å de va inge som helst problem. smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
rallycrosstjej22
1 juni 2008 · 363 Inlägg

har för mig att man får det men den ska väl sitta på ett speciellt sätt plus massa annat!? är inte säker

She Devil
Turbomatte Lackerare/Rekondare
1 juni 2008 · 834 Inlägg

Har en kompis som har helbur i båda sina evo 4or och båda är regbesiktigade med det så går gör det ju.

racefan
1 juni 2008 · 1 059 Inlägg

jag har helbur i min s2a o den är reggad med helbur,rallystolar, 1 passagerare.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
insanebrains
1 juni 2008 · 160 Inlägg

Det finns många bilar reggade med bur,ska man ha burbåge så måste man ha 3punktbälterna kvar inför besiktningen samt ha nån typ av rör isolering på rören där det behövs..  lyssna med Sfro/bilprovningen om kostnad för regbes&tips om utformningen på bågen !

Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Oskar_ Avstängd
1 juni 2008 · 124 Inlägg

Så länge bilen inte är helbilsgodkänd så går det väll att regga om den med bur? Man får väll regga den som 2 sitsig då också.

Jag är en tramsare.
KHRacing
2 juni 2008 ·

Oskar_ skrev:
Så länge bilen inte är helbilsgodkänd så går det väll att regga om den med bur? Man får väll regga den som 2 sitsig då också.

Helt riktigt

Men att regga den med rallystolar (gatregistrerat fordon) är fel.. dessa är egentligen inte godkända.

o det krävs även ORGINALSTOLAR vid bur-reggning.

jag reggade liksom förra Torsdagen.

& har reggar 3 bilar tidigare

helfordonsgodkända bilar går EJ att regga om med bur.


Buren kan teoretiskt vara gjort i plaströr, balsaträ, gjutjärn eller annat, men bilen måste vägas innan reggning o alla rören i buren som man i fastspänt läge i stolarna, kan nå med kroppsdelar skall vara inskyddade med burstoppning. Även så kan de klaga på in/ursteget om det är för tajt.

Senast redigerat av KHRacing (2 juni 2008)

insanebrains
2 juni 2008 · 160 Inlägg

Precis,dörrsträvorna svetsar man in efter besiktningen,så i och ursteg underlättas ! Förr var det populärt med snygga lätta aluminium bur bågar,men idag är det inte godkänt med det i tävlingssammanhang längre,eftersom dem ger med sig mer vid  avåkningar = livsfarligt,vi har provat...

Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang