500.000 vad ska jag göra av pengarna?

AppleandCoffe Lat och helgalkis
7 juni 2008 · 61 Inlägg

Som rubrik, jag har kommit över 500 blås vad ska jag göra? RS4?

terazzi
7 juni 2008 ·

Ojoj inte illa pinkat big_smile grattis till pengarna..
Ja hade köpt det om du hade velat d, kanske ny lägenhet,samt spara lite med som en investering smile

sandzoo
7 juni 2008 · 2 072 Inlägg

rs6

Sandzoo i da house
NickeR32
7 juni 2008 · 870 Inlägg

Nissan Skyline R34 GT-R

Mickius
7 juni 2008 · 4 670 Inlägg

AppleandCoffe skrev:
Som rubrik, jag har kommit över 500 blås vad ska jag göra? RS4?

LOL

Racso Dr Snuggles
7 juni 2008 · 956 Inlägg

Ge dom till mig
Släng dom i sjön
Köp tugummi för allt

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
TRYIT Teddan
7 juni 2008 · 2 495 Inlägg

har du ett bra boende, möbler osv.... alltså du har 500 000kr att lägga på bil ?

då skulle jag satsat på nått kul tex M5 E60, Ferrari 355, porsch 996 gt3 listan kan göras lång

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Jerk-R
7 juni 2008 · 593 Inlägg

Vi kan byta.. dina 500 000kr mot min Volvo och mitt Nexo Alpha(PA-ljudsystem med ett nypris av ~750 000kr)

AppleandCoffe Lat och helgalkis
7 juni 2008 · 61 Inlägg

NickeJ89 skrev:
Nissan Skyline R34 GT-R

Tanken har slagit mej, det känns som en kandidat.

AppleandCoffe Lat och helgalkis
7 juni 2008 · 61 Inlägg

r-ted skrev:
har du ett bra boende, möbler osv.... alltså du har 500 000kr att lägga på bil ?

då skulle jag satsat på nått kul tex M5 E60, Ferrari 355, porsch 996 gt3 listan kan göras lång

Jag har det helt okej, men visst skulle väl en anläggning med diverse multimedia behöva investeras i och en ny soffa ev.

Kontant insats på lägenhet vore faktiskt inte helt fel heller.... *aaaargh*


Hmmmm ja det är det här som är det svåra.........

Senast redigerat av AppleandCoffe (7 juni 2008)

klinder ...
7 juni 2008 · 227 Inlägg

Köp boken ... "Rich dad poor dad" och sen skaffa dig lite respekt för pengar...



En vettig sak är ju att köpa en lägenhet...


Fast jag skulle sätta pengarna på tex. ett sparkonto i forex...

500 tusen med 4.47% i sparränta är utan tvekan 20 tusen om året i kapitalinkomst...
Du tjänar alltså pengar på dina pengar...

Köper du en bil så förlorar du pengar...

Dock tjänar man nog mer pengar på en lägenhet om man får sålt den till rätt pris efteråt

Senast redigerat av klinder (7 juni 2008)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
TRYIT Teddan
7 juni 2008 · 2 495 Inlägg

AppleandCoffe skrev:

r-ted skrev:
har du ett bra boende, möbler osv.... alltså du har 500 000kr att lägga på bil ?

då skulle jag satsat på nått kul tex M5 E60, Ferrari 355, porsch 996 gt3 listan kan göras lång

Jag har det helt okej, men visst skulle väl en anläggning med diverse multimedia behöva investeras i och en ny soffa ev.

Kontant insats på lägenhet vore faktiskt inte helt fel heller.... *aaaargh*


Hmmmm ja det är det här som är det svåra.........

du har ju bilar så du klarar dig, satsa i förstahand på ett boende du... sen kan du ju belåna ditt boende för rätt rnta sen å köpa en häftig bil

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
terazzi
7 juni 2008 ·

AppleandCoffe skrev:

NickeJ89 skrev:
Nissan Skyline R34 GT-R

Tanken har slagit mej, det känns som en kandidat.

JA KÖP DEN big_smile
Mer unik än dem andra bilarna som nämnts här wink

AppleandCoffe Lat och helgalkis
7 juni 2008 · 61 Inlägg

r-ted skrev:

AppleandCoffe skrev:

r-ted skrev:
har du ett bra boende, möbler osv.... alltså du har 500 000kr att lägga på bil ?

då skulle jag satsat på nått kul tex M5 E60, Ferrari 355, porsch 996 gt3 listan kan göras lång

Jag har det helt okej, men visst skulle väl en anläggning med diverse multimedia behöva investeras i och en ny soffa ev.

Kontant insats på lägenhet vore faktiskt inte helt fel heller.... *aaaargh*


Hmmmm ja det är det här som är det svåra.........

du har ju bilar så du klarar dig, satsa i förstahand på ett boende du... sen kan du ju belåna ditt boende för rätt rnta sen å köpa en häftig bil

Ja du ser, helt plötsligt så har du öppnat en ny dörr i möjligheter.
Hade inte ens tänkt på det! smile

v50sport
7 juni 2008 · 230 Inlägg

klart man blir sugen på att köpa en "värstingbil" när man så mycket pengar...men tänk samtididigt att du bara har det nu, du tjänar ju inte ihop dom pengarna bara sådär!, jag hade lagt dom på hus/lägenhet- om du redan har det så hade jag nog betalat av lånen...köpa en bil är (tyvärr) en av dom sämsta "investeringarna" man kan göra, pengarna försvinner fort fort fort...jag ska inte vara någon farsa som säger vad du ska göra å inte göra...då är det bättre att du hör med din egna far. hoppas du gör något vettigt med pengarna! och tänk på att du kan fortfarande köpa en"värstingbil" även om du bara skulle lägga 250 000 på den...det finns lån ;-) , och du ligger helt klart bra till när du har en sån stor summa att leka med!

AppleandCoffe Lat och helgalkis
7 juni 2008 · 61 Inlägg

terazzi skrev:

AppleandCoffe skrev:

NickeJ89 skrev:
Nissan Skyline R34 GT-R

Tanken har slagit mej, det känns som en kandidat.

JA KÖP DEN big_smile
Mer unik än dem andra bilarna som nämnts här wink

Det är lite av en dröm som har kommit sista året. Dock så har jag ingen nytta av det då jag har blivit av med körkortet. Men det aaah... absolut, det har väl legat där och grävt bak i huvet.

AppleandCoffe Lat och helgalkis
7 juni 2008 · 61 Inlägg

v50sport skrev:
klart man blir sugen på att köpa en "värstingbil" när man så mycket pengar...men tänk samtididigt att du bara har det nu, du tjänar ju inte ihop dom pengarna bara sådär!, jag hade lagt dom på hus/lägenhet- om du redan har det så hade jag nog betalat av lånen...köpa en bil är (tyvärr) en av dom sämsta "investeringarna" man kan göra, pengarna försvinner fort fort fort...jag ska inte vara någon farsa som säger vad du ska göra å inte göra...då är det bättre att du hör med din egna far. hoppas du gör något vettigt med pengarna! och tänk på att du kan fortfarande köpa en"värstingbil" även om du bara skulle lägga 250 000 på den...det finns lån ;-) , och du ligger helt klart bra till när du har en sån stor summa att leka med!

Absolut du har helt rätt i det du säger. Ett boende är kanske prio, men man vill ju ändå kliva upp ett steg om man säger.

bojboj
7 juni 2008 ·

Får man ställafrågan var pengarna kommer ifrån?

AppleandCoffe Lat och helgalkis
7 juni 2008 · 61 Inlägg

bojboj skrev:
Får man ställafrågan var pengarna kommer ifrån?

Nej då kommer polisen....

bojboj
7 juni 2008 ·

Dela med dig då, broderligt. Jag hade gjort det iaf....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang