Eftersnack: Bilträff Södertälje 8/6 i Moraberg

Aero_7
8 juni 2008 · 16 Inlägg

Ännu en lyckad söndagskväll!
kul att se lite fler bilar köra, men hoppas det blir fler! smile

Vill tack er som håller i det här och får det att funka så bra som det gör. tummen upp på er!

Som tur va man listig nog att lura köerna på väg hem cool

Mvh /Daniel

Saab 9-3 Aero Nordic "SilverAerow" (2001)
Sternborn
8 juni 2008 · 42 Inlägg

riktigt kul var det smile

någon som har bilder eller filmer från kvällen?

Senast redigerat av Sternborn (8 juni 2008)

Turb0pr0pp Addicted
8 juni 2008 · 14 Inlägg

Sternborn skrev:
riktigt kul var det smile

någon som har bilder eller filmer från kvällen?

Jag tror vi tog några men vetifan när dom dyker upp. Lyckad kväll helt klart!

Bmw- och Saabfreak
mikaela the one and only
8 juni 2008 · 73 Inlägg

Som förare så tyckte jag att det mesta va rätt rörigt..

Fick ingen som helst info från arrangören att racet ens hade börjat, fick inte reda på vem jag skulle möta, vart jag skulle ta vägen efter racet.. Ingenting..
Folk som stod ÖVERALLT längs hela raken, i min fil när jag skulle fram till starten osv osv..

Så njaa.. Inte min cup of tea iaf!

Trist förövrigt att det bara va 8 bilar som körde och resten står o kollar på och sen kör som jävla idioter efteråt, men det är väl som vanligt..

Turbo-Danne
8 juni 2008 · 157 Inlägg

Riktigt bra kväll. Stort TACK till alla som hjälpte till att vi kunde ändå genomföra det med tanke på att dom som brukar vara med inte va på plats. Har tyvärr blivit mindre nu med hjälp men dom som hjälpte idag ska ha stort tack iallfall.

Grattis till S2:an som vann den lilla stegen vi hade. Men tråkigt för din låda.

Tack till alla som ställde upp och körde. Hoppas det blir fler nästa gång.
Rakan är även förbättrad nu. Gruset är borta och man kan även köra runt nu istället föratt vänta klart alla och sen köra tillbaka. Mycke har vi och tänka på men det ska bli bättre.

Stort tack.

Mvh/ Danne

Turb0pr0pp Addicted
8 juni 2008 · 14 Inlägg

mikaela skrev:
Trist förövrigt att det bara va 8 bilar som körde och resten står o kollar på och sen kör som jävla idioter efteråt, men det är väl som vanligt..

Jag håller med om att fler borde ställa upp, oavsett om man vinner eller förlorar är det kul att rejsa smile

Bmw- och Saabfreak
evilaudio
9 juni 2008 · 16 195 Inlägg

Turb0pr0pp skrev:

mikaela skrev:
Trist förövrigt att det bara va 8 bilar som körde och resten står o kollar på och sen kör som jävla idioter efteråt, men det är väl som vanligt..

Jag håller med om att fler borde ställa upp, oavsett om man vinner eller förlorar är det kul att rejsa smile

man tävlar för att vinna.. inget annat..wink

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Aero_7
9 juni 2008 · 16 Inlägg

Turb0pr0pp skrev:

mikaela skrev:
Trist förövrigt att det bara va 8 bilar som körde och resten står o kollar på och sen kör som jävla idioter efteråt, men det är väl som vanligt..

Jag håller med om att fler borde ställa upp, oavsett om man vinner eller förlorar är det kul att rejsa smile

Helt rätt inställning!! Men många ser det nog inte så tyvärr..

Upp med bilder!! big_smile

Saab 9-3 Aero Nordic "SilverAerow" (2001)
Sternborn
9 juni 2008 · 42 Inlägg

hur funkar det där med stegkörningen? är det alltid bara 8 som kör eller blir det större stege om fler anmäler sig eller kör man då två stegar och vinnarna i varje möter varandra?

Aero_7
9 juni 2008 · 16 Inlägg

Sternborn skrev:
hur funkar det där med stegkörningen? är det alltid bara 8 som kör eller blir det större stege om fler anmäler sig eller kör man då två stegar och vinnarna i varje möter varandra?

Tror dom hade planerat att köra 16 bilar idag.. Men inte så många som anmäler sig.. Alla börjar köra efter istället av någon konstig anledning hehe smile

Saab 9-3 Aero Nordic "SilverAerow" (2001)
Antonio666 RS4 Club
9 juni 2008 · 3 Inlägg

Hoppas det blir fler race nästa gång. Ha det

ThorskeN
9 juni 2008 · 287 Inlägg

Ja de var en rolig kväll, polaren i den röda 200sx:en körde för första gången och han verkar gilla det, dock tyckte kylaren att han behövde en paus efter några repor:D

Själv så vågade jag inte, troligen trasig drivknut så vågade inte ta några chanser:)

Sebban89
9 juni 2008 · 115 Inlägg

Skön träff som vanligt smile Ska bara få bilen att gå som den ska så deltar jag också i racen smile

Turbo-Danne
9 juni 2008 · 157 Inlägg

Antonio666 skrev:
Hoppas det blir fler race nästa gång. Ha det

Det lär det bli om alla kör i stegen istället för efteråt.

mikaela the one and only
9 juni 2008 · 73 Inlägg

Men är det verkligen ingen annan än jag som tycker det är konstigt att folk står så nära bilarna som kör så att dom lika gärna kan hoppa in o åka med?

Rakan är ju bra på det viset att alla ser även om man står uppe på gångvägen..

Lundberg87
9 juni 2008 · 242 Inlägg

mikaela skrev:
Men är det verkligen ingen annan än jag som tycker det är konstigt att folk står så nära bilarna som kör så att dom lika gärna kan hoppa in o åka med?

Rakan är ju bra på det viset att alla ser även om man står uppe på gångvägen..

Jo jag håller med dig, och det är det fler som gör! men tyvärr så är det ju som så att folk lyssnar inte på vad man säger heller, tyvärr. tråkigt men sant.

Ska väll hända en olycka innan folk inser att dom inte borde stå så nära.

Men absolut, gångvägen är perfekt. ca 5m ifrån vägen, och som du sa, alla ser ju rakan därifrån!

Mercedes E300 Bluetec "Brukis Dragbil" (2008)
Audi RS4 (2001)
BMW E36 Turbo "Projekt" (1994)
Turbo-Danne
9 juni 2008 · 157 Inlägg

mikaela skrev:
Men är det verkligen ingen annan än jag som tycker det är konstigt att folk står så nära bilarna som kör så att dom lika gärna kan hoppa in o åka med?

Rakan är ju bra på det viset att alla ser även om man står uppe på gångvägen..

Håller med. Sa till publiken nåra gånger när jag hade tid och springa förbi men dom verkade inte lyssna. Blir avspärrning till nästa gång och lyssnar dom inte då heller efter att man har sagt till nåra 10-tal gånger vet jag inte om jag orkar hålla på längre efter det. Har ändå fullt upp med att försöka att få stegen att rulla på bra Tog mycke längre tid förra året. Så lite har man lärt sig.

Planer är ju på 16 bilars stege iallfall. Men då måste även publiken sköta sig så ingen och då menar jag INGEN står i vägen då man kan åka runt rakan nu, så om ingen står i vägen kommer även stegen rulla mycke bättre. Även 16 bilars, då man kör bara runt och kör nästa repa och den som förlorade ställer sig lite längre bort. Förstå vilket flyt man kan ha på stegen. big_smile big_smile

_Palmen
9 juni 2008 · 306 Inlägg

Jag kom tyvärr inte igår, vart nere På Bug Run hela helgen och va helt slut efter solen och värmen.

Men om det ska fungera det här så måste publiken skärpa till sig, annars så kommer det att sluta med att vi inte bryr oss om att ni vill titta så att vi kör på annan platts/tid, Måste ha flera som vill vara med och hjälpa till och det skulle inte vara negativt om det kommer fler bilar som vill köra.

En motor utan överladdning suger.
www.madracing.se
mikaela the one and only
9 juni 2008 · 73 Inlägg

Turbo-Danne skrev:

mikaela skrev:
Men är det verkligen ingen annan än jag som tycker det är konstigt att folk står så nära bilarna som kör så att dom lika gärna kan hoppa in o åka med?

Rakan är ju bra på det viset att alla ser även om man står uppe på gångvägen..

Håller med. Sa till publiken nåra gånger när jag hade tid och springa förbi men dom verkade inte lyssna. Blir avspärrning till nästa gång och lyssnar dom inte då heller efter att man har sagt till nåra 10-tal gånger vet jag inte om jag orkar hålla på längre efter det. Har ändå fullt upp med att försöka att få stegen att rulla på bra Tog mycke längre tid förra året. Så lite har man lärt sig.

Planer är ju på 16 bilars stege iallfall. Men då måste även publiken sköta sig så ingen och då menar jag INGEN står i vägen då man kan åka runt rakan nu, så om ingen står i vägen kommer även stegen rulla mycke bättre. Även 16 bilars, då man kör bara runt och kör nästa repa och den som förlorade ställer sig lite längre bort. Förstå vilket flyt man kan ha på stegen. big_smile big_smile

Bra att ni iaf håller med mig smile..

Men ni som arrangörer måste ju kunna säga till publiken att det inte blir någon körning om dom inte flyttar sig.. Tror inte att förarna skulle misstycka om det, och eftersom publiken vill titta så flyttar dom sig nog wink.. Det är ju liksom för deras skull!
Igår när motorcyklarna körde så fick den ena lite obalans precis i början, inte så roligt att få en tung motorcykel i magen när man står bredvid kan jag tro!

Sternborn
9 juni 2008 · 42 Inlägg

ingen som har några bilder från igår? tyckte jag såg en hel del med kameror  tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang