Problem med att få Bromsvätskan till Bromsoken

Tompa_25
10 juni 2008 · 4 Inlägg

Har en wv passat -99 som bromsarna försvann på när jag var ute o åkte en vacker dag..

bytte skivor och belägg o kolla så att huvudbromscylindern pumpade fram vätska men får ändå inte fram någon vätska till bromsoken har luftat på både de gamla beprövade sättet med att pumpa på pedalen, och så har jag luftat med undertryck i systemet men inget av de hjälper...

ringde till normans i örebro o snackade med dem.. men de hade ingen aning alls.. så nu har jag köpt en ny huvudbroms cylinder i hopp om att de ska funka..
annars vet jag inte riktigt va de kan vara för fel..

tacksam för tips o råd

mvh /Tommy

E3_Henrik Teknik Informatör
10 juni 2008 · 371 Inlägg

nu när du monterar den nya huvudcylindern får du inte glömma att lufta den också innan du går på bromsoken osv...

BMW E3 it takes one to catch one :)
Citroën ZX "Citronen" (1993)
Koop
10 juni 2008 · 1 867 Inlägg

Det kan vara en så löjlig grej som att dina bromsslangar har lämnat in annars.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Tompa_25
10 juni 2008 · 4 Inlägg

de e ju det att de fick jag nedslag på besiktningen på broms slangarna så de är bytta på båda sidor...

Tompa_25
10 juni 2008 · 4 Inlägg

E3_Henrik skrev:
nu när du monterar den nya huvudcylindern får du inte glömma att lufta den också innan du går på bromsoken osv...

okej det ska jag tänka på.. Tackar tackar...

insanebrains
11 juni 2008 · 160 Inlägg

Prova att byta bromsnipplarna på bromsoken oxå.. eller rensa ur de gamla nipplarna....

Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Tompa_25
11 juni 2008 · 4 Inlägg

Nu e de fixat och klart nu fick jag ner bromsvätskan i systämet.. efter jag bytte huvudbroms cylindern.
tråkigt bara att jag inte hann färdigt.. bromsvätskan tog slut.. så jag får fortsätta imorgon big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang