viken är den sämsta volvon?

Sierramafian
10 april 2005 · 20 Inlägg

Hur kan man påstå att alla volvo är sämst? finns det någon mer drift säker bil än 240/740 och 940? sköter man dessa bilar så går dem hur länge som hellst!
Har en 745:a som står nu pga att ja inte behöver den, den har passerat 78 000mil och är ägd i familjen sedan ny 87. den har bara gått å gått hela tiden! är rosten som brukar kunna ta de äldre volvo bilarna annars fungerar dem bara!

men men vilken volvo som är sämst var de!

Dem brukar säga att 940 var den sista rikiga volvon så håller mig nog till det! men är absolut inge fel på 850 och v70! bara de inte är den hollänska skiten så!

//Thomas

Kraniel Senilingenjör
10 april 2005 · 33 Inlägg

Sierramafian skrev:
Hur kan man påstå att alla volvo är sämst? finns det någon mer drift säker bil än 240/740 och 940? sköter man dessa bilar så går dem hur länge som hellst!
Har en 745:a som står nu pga att ja inte behöver den, den har passerat 78 000mil och är ägd i familjen sedan ny 87. den har bara gått å gått hela tiden! är rosten som brukar kunna ta de äldre volvo bilarna annars fungerar dem bara!

men men vilken volvo som är sämst var de!

Dem brukar säga att 940 var den sista rikiga volvon så håller mig nog till det! men är absolut inge fel på 850 och v70! bara de inte är den hollänska skiten så!

//Thomas

78000 mil skojar man inte bort. Som transportmedel är containrarna oslagbara, om de sedan har sex appeal är en annan fråga.

Den Volvo som är sämst är förmodligen den 245 DL -79 jag hade i min ägo för några år sedan, men dess sorgliga skick kan man inte skylla bilen för, snarare ägarhistorien.

Mvh,
Daniel

Mercedes 300 SEL "Röda Svinet" (1989)
Retepoj
19 februari 2010 · 664 Inlägg

Ja, alltså sköter man om en 740 så går den i en evighet. Kan inte fatta vad som skulle kunna gå söder på dom. Men 940 är en driftsäker bil, anser själv att det är Volvos bästa bil faktiskt. Någon som håller med?

Biggi
19 februari 2010 · 352 Inlägg

Retepoj skrev:
Ja, alltså sköter man om en 740 så går den i en evighet. Kan inte fatta vad som skulle kunna gå söder på dom. Men 940 är en driftsäker bil, anser själv att det är Volvos bästa bil faktiskt. Någon som håller med?

handlar inte tråden om volvos sämsta bil?

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"
Ford Fiesta ST "Sveriges finaste FiestaST" (2008)
evilaudio
19 februari 2010 · 16 195 Inlägg

är inte alla volvo skit?

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Evil_90 +Uppfinnare+
19 februari 2010 · 643 Inlägg

som personlig "icke-favorit" utnämner jag c30:in till sämsta volvobil. Jag menar, ser ni likheten:
http://ricepaperslidingdoor.files.wordpress.com/2007/10/060724001.jpg
http://www.freewebs.com/botzbornsteinarticles/Citroen_DS.jpg

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
Ghost_Face
19 februari 2010 · 517 Inlägg

140-serien... Jag har sett militär fordon med bättre design och skönare linjer. duger inte till något annat än att köra folkrace med sad

Nebelwerfer
19 februari 2010 · 54 Inlägg

740

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
19 februari 2010 · 3 404 Inlägg

Retepoj skrev:
Ja, alltså sköter man om en 740 så går den i en evighet. Kan inte fatta vad som skulle kunna gå söder på dom. Men 940 är en driftsäker bil, anser själv att det är Volvos bästa bil faktiskt. Någon som håller med?

Du väcker en 5år gammal tråd för att skriva att 740 är en evighetsmaskin när tråden handlar om den sämsta volvon? lol

mrcelica skrev:
Saab har gått om Volvos design så det smäller om det, de nya Saabarna är sportiga och snygga medans Volvos bilar är gubbiga och fula...

Har inte Saab alltid legat LÅNGT före volvo designmässigt? roll 740 känns på ett ungefär lika modern som en Saab 99 designmässigt tongue

mrcelica skrev:
Blev själv påkörd av ett fruntimmer för ett tag sedan, hade hon kört en XC-90 hade jag garanterat varit död nu...

Var ligger "statusen" i att köra ett stort terängfordon inne i stan på slät asfalt, när det dessutom med stor säkerhet blir dödlig utgång om man råkar köra på någon vanlig personbil....

Tycker dom som endast kör sina SUVar inne i staden och som orsakar dödsolyckor skall dömmas för mord, för alla vet hur utgången blir vid en krock...

Ojj vad FEL du har, kör du på en fullvuxen person med en suv så blir skadorna mindre än med en vanlig personbil. Den stora fronten fördelar kraften över kroppen på ett jämt sätt och huvudet slår ofta enbart i huven (vilket på en modern bil) är utformad för att deformeras och på så sätt minimera skallskador. En personbil smäller benen på en gångare, huvudet slår i rutan eller långt upp på huven (där den är stark) och skickar sedan personen på en flygtur...  Fattar inte varifrån du fått din information.

Till ämnet, tulpanmopparna måste ju va dom sämsta och xc60 och s60 concepten ser ju nå förjäkliga ut i fronten, det gör dem iof inte till dåliga bilar

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Seth
19 februari 2010 · 3 354 Inlägg

TenZer skrev:

mrcelica skrev:
Blev själv påkörd av ett fruntimmer för ett tag sedan, hade hon kört en XC-90 hade jag garanterat varit död nu...

Var ligger "statusen" i att köra ett stort terängfordon inne i stan på slät asfalt, när det dessutom med stor säkerhet blir dödlig utgång om man råkar köra på någon vanlig personbil....

Tycker dom som endast kör sina SUVar inne i staden och som orsakar dödsolyckor skall dömmas för mord, för alla vet hur utgången blir vid en krock...

Ojj vad FEL du har, kör du på en fullvuxen person med en suv så blir skadorna mindre än med en vanlig personbil. Den stora fronten fördelar kraften över kroppen på ett jämt sätt och huvudet slår ofta enbart i huven (vilket på en modern bil) är utformad för att deformeras och på så sätt minimera skallskador. En personbil smäller benen på en gångare, huvudet slår i rutan eller långt upp på huven (där den är stark) och skickar sedan personen på en flygtur...  Fattar inte varifrån du fått din information.

han mena nog fordon mot fordon

Senast redigerat av Seth (19 februari 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
20 februari 2010 · 3 404 Inlägg

Seth skrev:

TenZer skrev:

mrcelica skrev:
Blev själv påkörd av ett fruntimmer för ett tag sedan, hade hon kört en XC-90 hade jag garanterat varit död nu...

Var ligger "statusen" i att köra ett stort terängfordon inne i stan på slät asfalt, när det dessutom med stor säkerhet blir dödlig utgång om man råkar köra på någon vanlig personbil....

Tycker dom som endast kör sina SUVar inne i staden och som orsakar dödsolyckor skall dömmas för mord, för alla vet hur utgången blir vid en krock...

Ojj vad FEL du har, kör du på en fullvuxen person med en suv så blir skadorna mindre än med en vanlig personbil. Den stora fronten fördelar kraften över kroppen på ett jämt sätt och huvudet slår ofta enbart i huven (vilket på en modern bil) är utformad för att deformeras och på så sätt minimera skallskador. En personbil smäller benen på en gångare, huvudet slår i rutan eller långt upp på huven (där den är stark) och skickar sedan personen på en flygtur...  Fattar inte varifrån du fått din information.

han mena nog fordon mot fordon

Jaja tongue

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
KimVsWorld Mästare
20 februari 2010 · 2 947 Inlägg

TenZer skrev:
Jaja tongue

Men du hade ändå rätt, fast du borde ha fetstilat " Blev själv påkörd av ett fruntimmer för ett tag sedan, hade hon kört XC-90 hade jag granterat varit död nu... " istället, eller? hmm

Senast redigerat av KimVsWorld (20 februari 2010)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
s12 Nissan Gazelle
20 februari 2010 · 1 460 Inlägg

Dom Volvo modellerna som jag tycker är fula å ser ingen bra ut är : Volvo 340/360/440/460 och C30 lol

Nissan Silvia
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
20 februari 2010 · 1 948 Inlägg

evilaudio skrev:
är inte alla volvo skit?

Kasta inte sten i glashus, du kör själv bilar som är kända för att rosta...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Moparboy440
20 februari 2010 · 4 682 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Kasta inte sten i glashus, du kör själv bilar som är kända för att rosta...

Kasta inte sten i glashus, du kör själv inga bilar alls...

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
20 februari 2010 · 1 948 Inlägg

Moparboy440 skrev:

AcesHigh666 skrev:
Kasta inte sten i glashus, du kör själv bilar som är kända för att rosta...

Kasta inte sten i glashus, du kör själv inga bilar alls...

Det gör jag wink bara inget som är värt att ladda upp på garaget(än) för den är 100% original. Så FAIL på ditt försök att vända det jag sa mot mig. roll

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
D_Nilsson
20 februari 2010 · 754 Inlägg

Volvo S40!!!!! Morsans är helt värdelös rätt igenom!

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
Moparboy440
20 februari 2010 · 4 682 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Det gör jag wink bara inget som är värt att ladda upp på garaget(än) för den är 100% original. Så FAIL på ditt försök att vända det jag sa mot mig. roll

Då kan du ju skita i att kommentera andras bilar så länge du inte vågar visa upp din egen.

evilaudio
20 februari 2010 · 16 195 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

evilaudio skrev:
är inte alla volvo skit?

Kasta inte sten i glashus, du kör själv bilar som är kända för att rosta...

jasså??   har då aldrig haft en VW som varit sönderrostad.

mina 2 första bilar va dock volvo, 142-69 å 245-89 å båda pajja HELA tiden.

Senast redigerat av evilaudio (20 februari 2010)

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Pierre_r Lastbilsmekaniker
20 februari 2010 · 729 Inlägg

V50 helt klart, mina föräldrar köpte en sån skithög när volvo precis hade släppt dem. Vi hade den i 2 år jag tror den stog på verkstad hälften av tiden. Bara en massa skitfel hela tiden tex volvo fick byta datorn som satt i förardörren 7ggr för samma fel.. inredningen lossnade från dörrarna om man slog igen dem för hårt, larmet startade när det kände för det även när man körde, den vägrade låsa upp dörrarna ibland och låste bara upp bakluckan så man fick krypa in.. bältesvarnaren började tjuta fast man hade bälten på sig och tillsist så vägrade den att starta på morgonen när vi skulle starta den så den fick åka bärgare från garaget till bilverkstaden. Efter det så sålde mina föräldrar den skrothögen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang