Tips på en pigg och bra förstabil i prisklassen ~70-90 tusen

caz M-POWER
17 juni 2008 · 27 Inlägg

KHRacing skrev:
Ingen som tänker på att personen skrver att han/hon skall ha detts som första bil ?

varför en så dyr första bil är det första jag tänker på ?

varflr inte en gammal 740 iaf under de första 4-5 månaderna så du lär dig köra ordentligt först ?

Och vad det du om hur jag kör? Jag kan säga att det är rätt många som är ett år äldre än mig som har tagit körkort som kör betydligt sämre än mig, så jag känner mig rätt säker på min post.

Vem säger dessutom att man måste ha en 740 bara för att man inte kan köra ordentligt? Jag antar att en dyrare bil är lättare att hantera i den situationen isånnafall.

Somsagt, jag vill ha en riktig bil och ingen bil som folk skrattar åt utseéndemässigt eller för att den gnisslar/dånar osv. Inget illa menat mot folk som äger en 740 eller liknande, men det är inte min sorts biltyp.

M3 blir det inte nu iallafall. Alldeles för många äldre M3:or som är slutkörda/behövs byta saker på. Den som ligger högst upp på listan nu är en C70 T5 och därefter klurar jag på en Skoda Octavia RS..

krutmats
17 juni 2008 · 1 892 Inlägg

http://213.132.112.100/images/11/1119741561.jpg
Enligt mig mycket bil för pengarna om du köper saab ...

Mangisen
17 juni 2008 · 1 035 Inlägg

kan bara hålla med! och saab håller:) iaf vad jag har märkt:P

Thunderstruck
17 juni 2008 · 180 Inlägg

Mortalis skrev:

Thunderstruck skrev:

Digital_Kicker skrev:
s/V40 FAS2, T4 eller 2.0T

Hur fasen kan man rekommendera bilar som man inte kan åka längre än 10 mil i stöten med, för sen är ryggen slut, uscha o tvi vale för volvos x40 modeller smile

Haha den var rolig. Mor o far, medelålders får man väl kalla dem, åker till o från gbg-kiruna en gång per år, med en s40, inga smärtor...å ändå har mor historik av diskbråck...din x40 du åkt måste varit paj eller nåt

Hmm kanske var nåt skumt med den då, eller så är det min rygg som e dålig från början, det vet jag iofs att den e lite smått, men jag vet att med Vectran så hade jag inga problem att åka gävle - värnamo utan problem. Har inte mycket till övers för volvo i andra sammanhang heller smile

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor
KHRacing
18 juni 2008 ·

caz skrev:

KHRacing skrev:
Ingen som tänker på att personen skrver att han/hon skall ha detts som första bil ?

varför en så dyr första bil är det första jag tänker på ?

varflr inte en gammal 740 iaf under de första 4-5 månaderna så du lär dig köra ordentligt först ?

Och vad det du om hur jag kör? Jag kan säga att det är rätt många som är ett år äldre än mig som har tagit körkort som kör betydligt sämre än mig, så jag känner mig rätt säker på min post..

Har inte sagt ATT du MÅSTE ha en 740, det var bara ett bra exempel på en bra förstabil.

Känns oerhört korkat (mina tankar) att som färsking med nytt KK skaffa sig en lättrimmad bil för nästan 100 000kr.

Finns gubbar på 100 år som alltid kommer köra bättre än dig o ungdomar under 2o som alltid kommer köra sämre än dig.

Jag vet en hel del om yngre folks förmåga att köra bilar.

du skriver okså att du vill ha en bil som är lätt att trimma & sp... .men okså samtidigt skriver du att du inte kommer direkt gasa med den - MOTSÄGELSEFULLT ?

caz M-POWER
21 juni 2008 · 27 Inlägg

KHRacing skrev:

caz skrev:

KHRacing skrev:
Ingen som tänker på att personen skrver att han/hon skall ha detts som första bil ?

varför en så dyr första bil är det första jag tänker på ?

varflr inte en gammal 740 iaf under de första 4-5 månaderna så du lär dig köra ordentligt först ?

Och vad det du om hur jag kör? Jag kan säga att det är rätt många som är ett år äldre än mig som har tagit körkort som kör betydligt sämre än mig, så jag känner mig rätt säker på min post..

Har inte sagt ATT du MÅSTE ha en 740, det var bara ett bra exempel på en bra förstabil.

Känns oerhört korkat (mina tankar) att som färsking med nytt KK skaffa sig en lättrimmad bil för nästan 100 000kr.

Finns gubbar på 100 år som alltid kommer köra bättre än dig o ungdomar under 2o som alltid kommer köra sämre än dig.

Jag vet en hel del om yngre folks förmåga att köra bilar.

du skriver okså att du vill ha en bil som är lätt att trimma & sp... .men okså samtidigt skriver du att du inte kommer direkt gasa med den - MOTSÄGELSEFULLT ?

Jag väljer trots allt att svara på ditt värdelösa inlägg för jag retar mig på att du tycker det är korkat som "färsking" med nytt KK att skaffa sig en lättrimmad bil för 70-90k. Varför undrar jag då? Hade du inte råd på din tid när du var i min ålder, eller vart vill du komma?

Jag ger dig en sista chans att svara, sen behöver jag inte din hjälp mer för den kommer jag inte långt på ändå.

Somsagt, just nu siktar jag in mig på en C70 T5.

Tack för alla andra tips och råd!

Xabin
21 juni 2008 · 391 Inlägg

caz skrev:

KHRacing skrev:

caz skrev:

Och vad det du om hur jag kör? Jag kan säga att det är rätt många som är ett år äldre än mig som har tagit körkort som kör betydligt sämre än mig, så jag känner mig rätt säker på min post..

Har inte sagt ATT du MÅSTE ha en 740, det var bara ett bra exempel på en bra förstabil.

Känns oerhört korkat (mina tankar) att som färsking med nytt KK skaffa sig en lättrimmad bil för nästan 100 000kr.

Finns gubbar på 100 år som alltid kommer köra bättre än dig o ungdomar under 2o som alltid kommer köra sämre än dig.

Jag vet en hel del om yngre folks förmåga att köra bilar.

du skriver okså att du vill ha en bil som är lätt att trimma & sp... .men okså samtidigt skriver du att du inte kommer direkt gasa med den - MOTSÄGELSEFULLT ?

Jag väljer trots allt att svara på ditt värdelösa inlägg för jag retar mig på att du tycker det är korkat som "färsking" med nytt KK att skaffa sig en lättrimmad bil för 70-90k. Varför undrar jag då? Hade du inte råd på din tid när du var i min ålder, eller vart vill du komma?

Jag ger dig en sista chans att svara, sen behöver jag inte din hjälp mer för den kommer jag inte långt på ändå.

Somsagt, just nu siktar jag in mig på en C70 T5.

Tack för alla andra tips och råd!

Tur att du inte är lite redig och dryg då mot folk då.. Köp din lilla volvo så kan vi rejsa jag tror det räcker om jag tar min 318 så får du fullt upp för hur mycket kör förmåga har du efter du verkar så duktig?... Bra första bil att trimma det hänger på dig själv om du ska lämna in eller görat själv bankörning eller strippen det finns mycket saker att välja mellan... Jag tror en EVO 3 iallfall

J_Storm
21 juni 2008 · 294 Inlägg

Körkortet är bara ett bevis på att man får köra bil, inget bevis på att man kan köra bil.

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"
Gotte91
21 juni 2008 · 110 Inlägg

hm du vill inte meka med bilen nån ting men ändå vill du trimma den..           du är lustig du

Volvo 740 GLE "Vinter Lekis" (1987)
Supratok Toker
21 juni 2008 · 491 Inlägg

Nissan Skyline R33, billig och mycket godis..

Toker Jr 081102
klimpan
21 juni 2008 · 2 600 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/15401929.htm?ca=22_s en sån hadde jag köpt men det är ju jag de. snygga (;

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
caz M-POWER
21 juni 2008 · 27 Inlägg

Xabin skrev:
Tur att du inte är lite redig och dryg då mot folk då.. Köp din lilla volvo så kan vi rejsa jag tror det räcker om jag tar min 318 så får du fullt upp för hur mycket kör förmåga har du efter du verkar så duktig?... Bra första bil att trimma det hänger på dig själv om du ska lämna in eller görat själv bankörning eller strippen det finns mycket saker att välja mellan... Jag tror en EVO 3 iallfall

Vem har sagt att jag ska rejsa över huvudtaget? Vart får du det ifrån? Jag har inte heller sagt att jag påstår att jag är duktig på att köra, jag har däremot sagt att jag har polare som har haft körkort i ett tag nu och jag tycker själv att jag kör bättre/säkrare/bekvämare än dem. Det är MITT tycke. Jag har aldrig heller försökt låta otrevlig/otacksam/kalla det vad du vill mot någon, men däremot tycker JAG folk (lista själv ut vem/vilka) kommer in här och leker besserwisser till mig som kan noll om bilar och därav skapar denna tråd för att fråga om en rimlig, pigg bil.

Ska kika på evo och skyline, har inte kollat dem så mycket.

Gottelille, var har jag sagt att JAG ska trimma den på EGEN hand? Jag lämnar givetvis in bilen om den ska bli trimmad och inget annat. Jag är somsagt dålig på det mesta som har med bilmotorer att göra. Det är nog snarare du som är lustig isånnafall.

Tack för all hjälp, somsagt!

jocke_gronberg
3 juli 2008 · 4 586 Inlägg

ifall du inte kan göra så mycket själv så lär du kolla upp var reservdelskostnaderna blir ifall det skulle gå sönder

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang