Hur ska jag fixa mina skärmkanter?

Trobot
22 februari 2006 · 34 Inlägg

Jga skulle aldrig ställa mig och tenn spackla ett par skärmkanter! för det första så vill man inte ha så mycket värme på ett par skärmkanter, får då slår det sig mer och då blir det värre än första början... Så jag skulle bara kötp ut glasfiber spackel! inte PP för det blir för hårt och spricker väldigt lätt! sen så tar du bara fin spackel för det e lättare att slipa och forma! Hur länge hade tänkt att ha kvar bilen? för ska du ha den i några år så skulle jag köpa ut ett par nya skärmkanter eller bygga mig ett par! smile Hoppas det kommer bli bra!

Volvo S70 " Greyline" "Familje Pulkan" (1999)
Whiplash1966 Vilket tjafsande ! ! !
22 februari 2006 · 78 Inlägg

Tennspackla skärmkanter går skitbra!Om man är följsam med värmen och håller jämn värme inte bara på en punkt så kan man tenna precis var som helst på en bil utan att det slår sig. Det är klart  japsar har ju så taskig kvalitet på plåten att den slår sig av värmen då vanligt spackel härdar!
Tro mig jag talar av yrkesvana!
Byt så liten bit som möjligt och glöm inte ROSTSKYDDA
Tar du det bara lugnt med svetsen ska du se att det inte slår sig och då blir det inte så mycket spackeljobb.

V8 låter absolut klokt !!!!!!

Every day of my life I`m forced to add another name to the list off people who piss me off !!!!
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
22 februari 2006 · 1 781 Inlägg

www.laga.se big_smile

där kan du köpa begagnade saker till typ alla möjliga bilar:D har till och med serr att man kan köpa motorer till min bil.. och det är en -06:a

Team Insane Racing
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang