Tanka Billigt

Martin81
17 juni 2008 · 1 232 Inlägg

13.70 tror jag det va sist jag tanka,men men visst det e ju dyrt men en liter vatten kostar ju drygt 15 spänn så det e inte gratis de heller,

Psykdoktorn
19 juni 2008 · 194 Inlägg

Etanol går att köra med de flesta bilar - finns en bra hemsida - etanol.nu - där de håller på och konverterar för fullt. Men annars finns det en box - flex tech och flex tune tror jag de heter. De sätter man i princip bara i bilen. Sedan finns det en liten spak som man för antingen till etanolläget eller bensinläget. Dieselbilar går nog inte att köra på etanol smile Men där kan man göra egen RME istället... smile

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.
Losgard
19 juni 2008 · 1 688 Inlägg

12.29 kostar det på OK/Q8 här i Kungälv, efter Statoil som kostar 12.30 nånting och 12.69 på Jet tongue

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
mjukismagnus
19 juni 2008 · 470 Inlägg

13,94 på obemannad är det billigaste på gotland
När jag kolla igår, bensinen är alltid dyrast på gotland sug på den hmm

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
Dart_GT
19 juni 2008 · 25 Inlägg

13,99 för 95 och 14,20 nått för 98 igår

allxjohansson VW Das Auto!
19 juni 2008 · 56 Inlägg

aaa bensinen i göteborgs trakten, i partille iallafall på OKQ8 kostar den 14,09 :@ fan va arg man blir på de. sen vad de e på den o bemanade i landvetter vet ja inte =/

Det skall vara lågt, bräddade plåtisar och gött ljud.
Det skall vara VW Das Auto.
Sketchys Racing Team.
volvo_945 Roadkiller!!!!!!!
19 juni 2008 · 40 Inlägg

Kör på e85 om ni ska klagga.. billigt och bra.. drar mindre och får mer för pengarna... jag vet vi kör på de här i småland... dom säger att de ska dra mer men de gör de inte jag har fått min att dra cirka 0.3-0.4 mindre.. tycker jag är ganska bra.

Roadkillers
volvo_945 Roadkiller!!!!!!!
19 juni 2008 · 40 Inlägg

lownslow skrev:
går e85 att kör på me alla sorters bilar?

ja nästan annars är de ju bara att köpa en liten box och koppla in för 500 kr... den ställer ju om både tändning och bränsletryck.

Roadkillers
snoddas
19 juni 2008 · 1 142 Inlägg

bara börja tanka 50/50 nu har min tappat allt sitt värde i mina ögon så nu får motor pajja om den vill....

snoddas
19 juni 2008 · 1 142 Inlägg

kanske är lite intressant för några

Etanol i en orörd bensinbil?
Om du (ännu) inte har konverterat din bil och inte skaffat en "riktig" etanolbil men ändå vill minska din bils fossila koldioxidutsläpp går det utmärkt att blanda E85 med bensin i vanliga bilar. Gamla bilar med förgasare klarar kanske 20% E85 som mest medan bilar med katalysator oftast klarar 50%. Har du tur kan den klara ännu mer, men börja med t ex 20% E85 och ser hur det går och öka sedan nästa gång du tankar.
Skulle lamdalampan tändas eller bilen kännas "slö" vid acceleration så har du nått gränsen för vad motorn klarar av och då ska du öka bensinandelen för att vara på den säkra sidan eller konvertera bilen. Det blir då inga problem med de övriga avgasutsläppen eller kontrollbesiktningen. Trots att tillverkarna avråder har Vägverket testat några nyare bensinbilar med 50% E85 och konstaterat bra avgasvärden och inga skador på katalysator m.m.

azid Det som inte dödar gör ont
19 juni 2008 · 2 668 Inlägg

volvo_945 skrev:
Kör på e85 om ni ska klagga.. billigt och bra.. drar mindre och får mer för pengarna... jag vet vi kör på de här i småland... dom säger att de ska dra mer men de gör de inte jag har fått min att dra cirka 0.3-0.4 mindre.. tycker jag är ganska bra.

får du bilen att gå billigare på etanol än bensin?? det är ju typ omöjligt då det är mindre verkningskraft i etanolen

därför man ställer upp brännsle trycket för att motorn inte ska gå snålt....

Senast redigerat av azid (19 juni 2008)

2slow
Corpze
19 juni 2008 · 1 311 Inlägg

fy fan, lider verkligen med er som MÅSTE använda bilen till jobb etc. jag cyklar till jobbet 2km varje dag och det är klart värt de pengarna man sparar idag =/

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
Jimm
19 juni 2008 · 1 661 Inlägg

volvo_945 skrev:
Kör på e85 om ni ska klagga.. billigt och bra.. drar mindre och får mer för pengarna... jag vet vi kör på de här i småland... dom säger att de ska dra mer men de gör de inte jag har fått min att dra cirka 0.3-0.4 mindre.. tycker jag är ganska bra.

Jap, detta du pratar om är helt omöjligt. Etanol innerhåller nästan 30% mindre energi än bensin och därför ska du trycka in 30% mer för samma effekt.

pukan2
19 juni 2008 · 3 182 Inlägg

bara att börja tanka etanol, själv har jag inte gjort ett skit med bilen ok jag tankar 70% etanol ok 30% 95. håller ständig koll på oljan ok bensinfiltret.

golf88
19 juni 2008 · 956 Inlägg

Tur iaf att man får ha arbetsbilen till jobbet och hem med...åker iaf gratis då

eldus veldus
Audi A6 (2017)
sandzoo
19 juni 2008 · 2 072 Inlägg

bara tanka o köra.. e man sur/arg om höga priser.. ja man kan ju alltid köpa moppe big_smile

Sandzoo i da house
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
19 juni 2008 · 946 Inlägg

Hexenhammer skrev:
har ju rätt skapligt med
cash i plånkan. Så det är väl inga större problem att tanka bilen
full, minst en gång i veckan, för deras del... wink

Inga problem för mig heller, tankar ca 70l = full tank ca en gång i veckan...

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Martin81
21 juni 2008 · 1 232 Inlägg

ja det e fanimej inte gratis får snart sno en tankbil å ha hemma elr nåt här i vbg så tror jag att det ligger på 13,64 och det e väl hyfsat men jag kmr ihårg att en gång i tiden då det va på 8-9 spänn det va fantastiskt.

JoakimIsaksson Sjölejon
25 juni 2008 · 80 Inlägg

volvo_945 skrev:
Kör på e85 om ni ska klagga.. billigt och bra.. drar mindre och får mer för pengarna... jag vet vi kör på de här i småland... dom säger att de ska dra mer men de gör de inte jag har fått min att dra cirka 0.3-0.4 mindre.. tycker jag är ganska bra.

Min drar mer helt klart :b

Senast redigerat av JoakimIsaksson (25 juni 2008)

^.^
Saab 9-5 (1999)
Pellefax
25 juni 2008 · 644 Inlägg

VilleV skrev:

steifan skrev:

CrilleD skrev:
vem ska man bli arg på?

Nuvarande och forna regeringar roll

E ju inte riktigt sant regeringen ville ju sänka skatten på Bensin, men fick inte för EU så skyll på idioterna i bryssel

Det var ju i frankrike...  Svenska regeringen har inga som helst planer på att sänka skatten,tvärtom..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang