Till bilen BEA

brillmongo
18 juni 2008 · 874 Inlägg

Hej alla, det känns som att det är dax för mig att skriva något, först och främst vill jag tacka för alla vänliga ord och tacka alla som stöttar mig det känns verkligen bra ska ni veta, en kram och ros till er ALLA, det värmer !! *kramar* smile

Sen vill jag poängtera att jag är väl medveten om att det händer detydligt värre saker dagligen och jag ville inte att denna tråd skulle skapas, jag har full förståelse för alla er som inte bryr sig eller förstår vad allt tjo är om heck jag är chockad över allt liv. Men bara för det finns det ingen som helst anledning att vara nedlåtande på det sätt som många varit, faktiskt fler än jag trodde, men det är väl som dom säger. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen..
Det är väl bara mina närmaste familj och vänner som kan ha nån förståelse för hur jag mår och vad jag känner (naturligtvis) men bea är det "sista" jag har som har tillfört nån form av glädje och möjlighet till lycka i mitt liv, i princip är det tack vare henne som jag tog mig ur en tidigare depression.
Som bottnar i betydligt djupgående saker än "bara en bil". men men. så e det, nu vet ni det..

Här kommer en kortfattad redogörelse över vad som hände också :
"Jag var på mitt arbetes inhägnade område körde kring 20-30kmh där det var enkelriktat (åt rätt håll för er som inte förstått det tongue ) Precis när jag ska runda byggnaden och köra in på parkeringen kommer lastbilen i relativt hög fart och han tar ut kurvan rätt kraftigt antagligen pga av trailern. Jag väjer åt vänster och bromsar in till stillastående, tyvärr chansar lastbilen på att det ska funka så han fortsätter köra, då hakar trailern i,  först då bromsar han in. katastrofen är ett faktum."

Så nu får vi se vad försäkringsbolagen kommer fram till, men jag vågar inte hoppas på nåt sätt, dels för att det är omfattande skador på en gammal bil (hela sidan) sen att hon gått långt gör väl knappast saken bättre. Dessutom har ju c-stolpen fått sig ett par törnar så jag får väl se hur det utvecklar sig.

nu tar jag bea offline i väntan på att se vad som händer, och för att göra alla skadeglada som tror att jag bara jagar besökare mad nöjda, btw så har mitt medelbetyg sjunkit rätt kraftigt sen det här så nu har ni ju nåt mer att garva åt oxå wink

mvh/jag

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Opelmadness German cars, quality and beyond
18 juni 2008 · 8 197 Inlägg

Men det ÄR tråkigt när man får biln krockad av nåt miffo som inte kan trafikreglerna..
Fick min bil skrotad '03 av en idiot som körde för fort ut i en korsning, rammade mig och fortsatte rulla upp på trottoaren på andra sidan korsningen... Jag såg ingen bil när jag körde ut i korset, och var ÖVER med halva bilen ändå åkte jag på allt. sad
Sen påstår den fan att han inte kan skriva svenska! SÅ han förklarar för förs. bolaget hur det gick till och att JAG körde på hans vänster fram. (Enda stället hans front var hel) mad
Han kommer från Chile och har haft företag i Sverige i ca 10-15 år. Hur går det till?

Förlåt för OT, men poängen är att det är förbannat tråkigt när sånt här händer.
Hoppas verkligen att det ordnar upp sig för dig, brillmongo. smile

MVH T

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Superdtm i övrigt värdelös.
18 juni 2008 · 613 Inlägg

Det blir nog helsids byte på den tongue jävla tråkigt när det blir så!

Maizer
18 juni 2008 ·

MrKerm skrev:

Maizer skrev:
Vad fan är gbrt? Låter ju rätt retarderat, en bilklubb man inte ens kan uttala?

Då kanske du skall lära dig svenska alfabetet smile Det går från A till Ö Där i mellan finns G Det finns även ett B Sedan kan man även hitta ett R någon stans Det skall även finnas ett T = G B R T
Göteborg Borås race team

Är det något mer så kan jag ta det via PM !

HAHAHAHA, var det nåt slags försök att vara fyndig? Det var det sämsta jag hört, snälla lilla du.
Svenska alfabetet, haha du blir bara bättre och bättre!big_smile Så vitt jag vet så är det bara åäö som inte ingår i det latinska alfabetet, och det kan du väl inte hitta i din bosniska småstad Gbrrt?

FireTraXX DFFL
18 juni 2008 · 9 020 Inlägg

Maizer skrev:

MrKerm skrev:

Maizer skrev:
Vad fan är gbrt? Låter ju rätt retarderat, en bilklubb man inte ens kan uttala?

Då kanske du skall lära dig svenska alfabetet smile Det går från A till Ö Där i mellan finns G Det finns även ett B Sedan kan man även hitta ett R någon stans Det skall även finnas ett T = G B R T
Göteborg Borås race team

Är det något mer så kan jag ta det via PM !

HAHAHAHA, var det nåt slags försök att vara fyndig? Det var det sämsta jag hört, snälla lilla du.
Svenska alfabetet, haha du blir bara bättre och bättre!big_smile Så vitt jag vet så är det bara åäö som inte ingår i det latinska alfabetet, och det kan du väl inte hitta i din bosniska småstad Gbrrt?

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Mortalis VW-nörd?
18 juni 2008 · 4 332 Inlägg

haha tyckte mrkerm va rätt klockren, no recovery nu

Lovelylady
18 juni 2008 · 19 Inlägg

Maizer skrev:

MrKerm skrev:

Maizer skrev:
Vad fan är gbrt? Låter ju rätt retarderat, en bilklubb man inte ens kan uttala?

Då kanske du skall lära dig svenska alfabetet smile Det går från A till Ö Där i mellan finns G Det finns även ett B Sedan kan man även hitta ett R någon stans Det skall även finnas ett T = G B R T
Göteborg Borås race team

Är det något mer så kan jag ta det via PM !

HAHAHAHA, var det nåt slags försök att vara fyndig? Det var det sämsta jag hört, snälla lilla du.
Svenska alfabetet, haha du blir bara bättre och bättre!big_smile Så vitt jag vet så är det bara åäö som inte ingår i det latinska alfabetet, och det kan du väl inte hitta i din bosniska småstad Gbrrt?

Maizer men att du inte bara tar o håller dig till dina saker... *suck* snacka om o vara omogen och PATETISK... Och dessutom kanske du kan gå kurs i vilka som befinner sig i GÖTEBORG... OMG!!!

Senast redigerat av Lovelylady (18 juni 2008)

azid Det som inte dödar gör ont
18 juni 2008 · 2 668 Inlägg

omoget att ge svar på tal? är du dum eller? ger man sig in i nått så får man räkna med att man kan eller kommer få mothugg....

2slow
Lovelylady
18 juni 2008 · 19 Inlägg

Mothugg, men seriöst OM Det är så många som tycker att denna tråd är MENINGSLÖS/ONÖDIG och allt, varför i hela fridens namn överhuvudtagen gå tillbaka in i tråden och FORTSÄTTA o kommentera... GÅ ut o kom inte tillbaka igen... ENKELT... eller är till och med det för svårt för er???
Med andra ord så är detta ERAT sätt att sysselsätta er... sköt erat och skit i tråden..

Lardi SQ
18 juni 2008 · 1 343 Inlägg

MrKerm skrev:

Maizer skrev:
Vad fan är gbrt? Låter ju rätt retarderat, en bilklubb man inte ens kan uttala?

Då kanske du skall lära dig svenska alfabetet smile Det går från A till Ö Där i mellan finns G Det finns även ett B Sedan kan man även hitta ett R någon stans Det skall även finnas ett T = G B R T
Göteborg Borås race team

Är det något mer så kan jag ta det via PM !

GAAAH. sitter å garvar som fan big_smilelol

Ljudnörd!
VolvoHanna
18 juni 2008 · 373 Inlägg

Tråkigt med bilen men tur i oturen att det inte blev personskador, jag vet känslan av att se sin / sin vänns ögonsten "förstörd" på grund av någon annans ovarsamhet...

azid Det som inte dödar gör ont
18 juni 2008 · 2 668 Inlägg

Lovelylady skrev:
Mothugg, men seriöst OM Det är så många som tycker att denna tråd är MENINGSLÖS/ONÖDIG och allt, varför i hela fridens namn överhuvudtagen gå tillbaka in i tråden och FORTSÄTTA o kommentera... GÅ ut o kom inte tillbaka igen... ENKELT... eller är till och med det för svårt för er???
Med andra ord så är detta ERAT sätt att sysselsätta er... sköt erat och skit i tråden..

men grejen med det hela är att tråden byggdes upp som att det var nån  som dött inte att en bil blivit lite bulad sen när tittar vidare lite så får man fram lite bilder utan förklaring bara att bilen betyder mycke för många men ingen kan förklara nått eller berätta varför bilen är så viktig.. måttligt irriterande...

men så kommer nån som du in och börjar gapa om avensjuka och hur taskiga och omogna folk är och så eskalerar det

Senast redigerat av azid (18 juni 2008)

2slow
Lovelylady
18 juni 2008 · 19 Inlägg

Men varför lägger du ner din energi i någonting som du inte tycker betyder något.. gå ur tråden så är det ju frid o fröjd eller hur? Och låt dom som vill skriva i tråden göra det UTAN att det blir massa gliringar, nedtryckningar... har ni inget medlidande eller tycker att det är löjligt eller what ever.. gå URRRRR o somna om... och vi som vill skriva och bry oss låt OSS göra det.. ENKELT... så jag förstår inte riktigt problemet med allt dravell som har skrivits yikes

MilleN
18 juni 2008 · 9 108 Inlägg

Totalt urspårad, skriv ett blogginlägg. Alla som bara klagar kan ju även skita i att skriva för att låta dom sörjande sörja eller vad man nu ska kalla det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang