Vilen är remote kabel?

Mr-karlzzon
18 juni 2008 · 237 Inlägg

Hej smile

Jag undrar, hur ser remote kabeln ut bak på sterion?
Hur ska jag få reda på det, någon som vet? smile
/ lukas

Abaaaaaaaaa
Volvo 745 (1988)
chilibyte
18 juni 2008 · 338 Inlägg

Sitter bland strömkablarna, troligtvis bå eller blå/vit. Den är iaf inte röd, gul, svart eller brun tongue

Senast redigerat av chilibyte (18 juni 2008)

Necken Förvalt Värde
18 juni 2008 · 61 Inlägg

Grön troligt att det är remote/el-antenn

-=Tryck&Pys: A4 Dtm=-
0lander
18 juni 2008 · 30 Inlägg

Necken skrev:
Grön troligt att det är remote/el-antenn

På min stereo är den orange. smile

BMW E28 535i "Exemplaret" (1986)
Mr-karlzzon
19 juni 2008 · 237 Inlägg

Okej, men hur ska jag vara helt säker på vilken som är remote bak på sterion? smile
Jag kan ju inte chansa, risk att steget går sönder?
färgärna på kablarna är typ orange, gul.. och sånt fanns ingen grön eller blå, blå/vit, någon som vet hur jag ska ta reda på vilken som är remote?

Abaaaaaaaaa
Volvo 745 (1988)
BAE BilstereoNörd
19 juni 2008 · 576 Inlägg

Mr-Karlsson skrev:
Okej, men hur ska jag vara helt säker på vilken som är remote bak på sterion? smile
Jag kan ju inte chansa, risk att steget går sönder?
färgärna på kablarna är typ orange, gul.. och sånt fanns ingen grön eller blå, blå/vit, någon som vet hur jag ska ta reda på vilken som är remote?

Ingen bruksanvisning?
Vad är det för stereo?
Ibland så finns det en klisterlapp på stereon med ett pin-schema för utgångarna...
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
Mullethemeck
19 juni 2008 · 91 Inlägg

beror på lite vad det är för märke på sterion.. men enklast är om du tar en liten glödlampa och drar en kabel till jord från dess minus...

sen får du testa lite, signalkablen skall mata  12v när sterion slås på..  lyser lampan? använd den kablen.. =P

Mitsubishi EVO IV "Vintersläden" (1997)
decib3L Körv
19 juni 2008 · 3 535 Inlägg

För mig har remoten alltid varit blå tongue

Truckdriving Man
Mr-karlzzon
19 juni 2008 · 237 Inlägg

Okej, jag tittade nu på alla lösa kablar, för remote kabeln skall väll vara lös? tongue
Iaf så var det 4 kablar ihop tejpade av förra ägare. och alla andra kablar är kopplade till något, sen fanns det en liten stackare som är orange/vit, som bara är lös, kan det vara den då eller? smile

Abaaaaaaaaa
Volvo 745 (1988)
Bengtsson Forehead flamers
19 juni 2008 · 113 Inlägg

decib3L skrev:
För mig har remoten alltid varit blå tongue

De lustiga är att den har alltid vart blå för mej oxå big_smile

Honda S2000 (2000)
GTI-Linus
19 juni 2008 · 10 Inlägg

Om du skriver vilket märke det är på din stereo så är det ju säkerligen ngn som kan svara på det ist för att du ska försöka meka dej fram till vilken kabel det är!

måste väl också tillägga att dom stereo som jag har haft har med kabeln varit blå eller blå/vit hehe men är ju  kenwood och pioneer som jah har haft..verkar ju vara standard i deras iso

lycka till!

Mr-karlzzon
19 juni 2008 · 237 Inlägg

Hehe, jag får väll skriva vilken cd jag har,  srerion heter ( bec ) ingen aning om vad det är för någon sterio, antagligen skit märke wink

Abaaaaaaaaa
Volvo 745 (1988)
Kesler
19 juni 2008 · 3 650 Inlägg

min är blå ialf, brukar stå på kablarna annars..kolla vad som blir över. d.v.s bort med plus, minus, ström och högtalarna

Enchzzz
19 juni 2008 · 347 Inlägg

Med med multimeter då stereon är på ska det vara 12V i kabeln och då den inte är på ska det vara 0 V eller som nån sa ta en 12V lampa.

Jeepjensa
19 juni 2008 · 15 Inlägg

Det bästa är att mätta på kablarna röd är plus svart är minus  sen när du slår på sterion så ska det bli plus ström på remot kablen det är inte alla sterion som har remotkable !

Gör det parsonligt bygg själv.
Mr-karlzzon
20 juni 2008 · 237 Inlägg

okej, jag såg att det fanns en blå kabel, men den kabeln kommer inte ifrån bak på sterion, den sitter i en sokerbit helt lös, eller skall remote kabeln komma i från sterion?  smile

Abaaaaaaaaa
Volvo 745 (1988)
Domiseven f.d. Robospine
21 juni 2008 · 208 Inlägg

Mr-Karlsson skrev:
okej, jag såg att det fanns en blå kabel, men den kabeln kommer inte ifrån bak på sterion, den sitter i en sokerbit helt lös, eller skall remote kabeln komma i från sterion?  smile

Om du ska starta steget med stereon ska du ha en remote som kommer från stereon.

Vad heter stereon mer än BEC ? modellnummer?
Du kanske kan ta en bra bild där man ser stereons kablage?

..eller hur fan var det nu igen?
www.domiseven.se <<-- Byggdagboken
Min projekttråd
TurbOla Reservdansk
21 juni 2008 · 6 271 Inlägg

På min Pioneer satt det en blå/vit kabel med färdig hona med överdraget plastskydd, och en blå klisterlapp runt med Remote skrivet på. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
volvov
22 juni 2008 · 127 Inlägg

säger som enchzzz  ta en mätare och kolla.. de är enklast om man inte vet vilken det är..

Volvo 960 "T5" (1992)
Volvo 240 DL "T5" (1975)
oleg Trätekniker
3 juli 2008 · 387 Inlägg

TurbOla skrev:
På min Pioneer satt det en blå/vit kabel med färdig hona med överdraget plastskydd, och en blå klisterlapp runt med Remote skrivet på. smile

Har oxå en pioneer med en blå vit kabel med plast, hona och lapp på som det står remote på.
Men när jag stänger av stereon så lyser fortfarande steget. Någon som har en aning om det kan vara ett litet enkelt fel jag har gjort????

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang