SuicideCar - 740 med gasproblem

Dockan
22 juni 2008 · 733 Inlägg

Ja, har ju då min lilla röda extremt sega Ferrari, allmänt känd som 740 GL. Men nu är det så att den inte beter sig som den ska. Vid några tillfällen så verkar det sig som att gasvajern hänger sig, så hur mycket jag än bromsar, så ökar varvtalet. Det fortsätter att öka eller hålla sig på samma varv antal även när jag håller nere kopplingen.

Sist det hände var idag när jag kom hem efter vart och handlat. Sista biten hem är grusväg coh lite kurvig, det blandat med bakhjulsdrift är ju rätt kul, men iaf, det är en backe upp, kurva, backe ner. I uppförsbacken så hänger sig gasen och bilen vägrar att stanna. Så den kastar sig upp för backen och som tur var fick jag stopp 50cm innan muren till våran tomt kommer.

Men den hängde sig även på gasen i stan tidigare, fast då på 2000varv. Och den höll den på med även om jag stod stilla och koppling och broms var nere. Men varför gör den så? Någon som har någon teori på vad det kan vara? Och varför det har blivit så?

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
Team-Adolfsson Gödseldräng
22 juni 2008 · 4 529 Inlägg

prova smörj gasvajern med lite wd40 eller 556

bluelight turboabstinens
22 juni 2008 · 442 Inlägg

Har du någon farthållare som spökar kanske? Annars är det nog wiren som är lite dåligt smörjd, har för mig det finns speciella wiresmörjare att köpa på biltema! Ny gaswire funkar ju också. ta loss luftfilter och slangar så du ser spjället och försök stanna när den hänger sig sådär..

ocertifierad klåpmekare
Dockan
22 juni 2008 · 733 Inlägg

bluelight skrev:
Har du någon farthållare som spökar kanske? Annars är det nog wiren som är lite dåligt smörjd, har för mig det finns speciella wiresmörjare att köpa på biltema! Ny gaswire funkar ju också. ta loss luftfilter och slangar så du ser spjället och försök stanna när den hänger sig sådär..

Nej, det är ju det denna bilen inte har =/ trodde att det var något sånt som höll på, men det var det inte. Får testa att plocka isär den lite imon och kolla hur det ser ut då. Thx

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
Germax
22 juni 2008 · 12 086 Inlägg

Den går inte för snålt då?
Typ massor ibland, när moppar får för lite soppa går de upp i varv.

Dockan
22 juni 2008 · 733 Inlägg

Jo men den går snålt med. Men då beter den sig hela annat.. då dör den. Vilket den ofta gör så fort jag trycker ner kopplingen.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
prodrive Avstängd
22 juni 2008 · 962 Inlägg

Påminner ju om denhär killens "problem"... http://www.aftonbladet.se/bil/trafik/article487758.ab

chrizz Administratör
22 juni 2008 · 11 790 Inlägg

Skräpinlägg raderade. Skärpning!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
insanebrains
24 juni 2008 · 160 Inlägg

vanligt på gamla 740 är att täckskivan under panelen ovanför pedalerna åker ned över gaspedalen & spärrar den på full gas !

lätt fixat dock...

Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
Dockan
27 juni 2008 · 733 Inlägg

insanebrains skrev:
vanligt på gamla 740 är att täckskivan under panelen ovanför pedalerna åker ned över gaspedalen & spärrar den på full gas !

lätt fixat dock...

jaa, mycket möjligt. men persoinen som var med när det hända sa att det inte va de hmm han e bättre på bilar än va ja  är så. men skit samma nu. bilen är på verkstad efter inbrott så sad

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
snoddas
27 juni 2008 · 1 142 Inlägg

vet inte om det är förgasare.... men min 240förgasare fick man hänggas med ibland till slut tröttna ja och dränkte hela förgasarn i wd40.... funkade faktiskt

insanebrains
27 juni 2008 · 160 Inlägg

whiper skrev:

insanebrains skrev:
vanligt på gamla 740 är att täckskivan under panelen ovanför pedalerna åker ned över gaspedalen & spärrar den på full gas !

lätt fixat dock...

jaa, mycket möjligt. men persoinen som var med när det hända sa att det inte va de hmm han e bättre på bilar än va ja  är så. men skit samma nu. bilen är på verkstad efter inbrott så sad

inbrott är ju så jvla trist ! känslan av att någon röjt runt ibland ens saker & förstört bilen ! fyyy f_n...
Nu tycker jag faktiskt lite synd om dig  !..

Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
Dockan
13 juli 2008 · 733 Inlägg

insanebrains skrev:

whiper skrev:

insanebrains skrev:
vanligt på gamla 740 är att täckskivan under panelen ovanför pedalerna åker ned över gaspedalen & spärrar den på full gas !

lätt fixat dock...

jaa, mycket möjligt. men persoinen som var med när det hända sa att det inte va de hmm han e bättre på bilar än va ja  är så. men skit samma nu. bilen är på verkstad efter inbrott så sad

inbrott är ju så jvla trist ! känslan av att någon röjt runt ibland ens saker & förstört bilen ! fyyy f_n...
Nu tycker jag faktiskt lite synd om dig  !..

Så snällt av dig attha lite medkänlsa.. Dom tog sterieon som dom nästan alkltid gör, och sen av någon underlig anledning så tog dom min säkringsdosa hmm Måste ju ha känts viktigt.. och 15 enkronor.. *grattis, ni har råd med en glass*. Men bilen står ju fortfarande på verksta, 2,5 vecka efter inbrottet.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang