Är seat bra bilar?

DirektorIsaksson
22 juni 2008 · 191 Inlägg

Suttit o funderat ett tag nu på seat:D De har rätt vassa modeller till exempel leon cupra r. Tycker den e skit häftig:D Men har aldrig hört något dåligt om dessa bilar? Vad e vanliga problem på dessa bilar? e det ett skit märke? Ingen som kan ge lite info om dessa bilar=)

Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
TT-Avant
22 juni 2008 · 6 851 Inlägg

hmm, kan inte så mycke..men det är väl typ en spansk golf..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
prodrive Avstängd
22 juni 2008 · 962 Inlägg

Det är samma grejer som i alla andra VAG märken...

Moser .-ϻΘϨƎЯ
22 juni 2008 · 1 313 Inlägg

Volkswagen , Audi , Skoda , Seat,,
same shit, different name

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
DirektorIsaksson
23 juni 2008 · 191 Inlägg

jaha okej ja jag trodde med det från början men blev osäker:P då gissade jag rätt trotts allt tongue

Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
Lowenhart fälg fantast
23 juni 2008 · 1 086 Inlägg

jag kör seat TDI 1.9 , tycker dom är väldigt bra,. håller också, går att busköra ev med ett chip, elektroniken är däremot skit, elhissarna fram funkar när dom vill, polaren har samma problem me sin leon, motormässigt är dom superbra som alla andra VAG bilar , audi, volkswagen, Skoda, men dock rätt "plastiga" billigt gjorda i karossen, men motormässigt super !!!

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Mortalis VW-nörd?
23 juni 2008 · 4 332 Inlägg

att säga att alla vag e same shit different name e så fel...Seat skiljer sig mest åt från de andra som kan ha lite mer marginella skillnader sins emellan (kan man tycka)...
rostskyddsmässigt och kvalitetsmässigt är seat klart sämst. i autoindex placerar sig märket alltid bland de sista märkena i Sverige.
Då e ägarna mindre nöjda än andra ägare när de gäller verkstäder, lojalitet, återförsäljare, kvalitet osv. Design var väl det enda som de fick plus för

insanebrains
23 juni 2008 · 160 Inlägg

Mortalis skrev:
att säga att alla vag e same shit different name e så fel...Seat skiljer sig mest åt från de andra som kan ha lite mer marginella skillnader sins emellan (kan man tycka)...
rostskyddsmässigt och kvalitetsmässigt är seat klart sämst. i autoindex placerar sig märket alltid bland de sista märkena i Sverige.
Då e ägarna mindre nöjda än andra ägare när de gäller verkstäder, lojalitet, återförsäljare, kvalitet osv. Design var väl det enda som de fick plus för

Jag håller med,Seat&skoda håller inte vw klass... även om vissa komponter delas...

Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
FreddeK
23 juni 2008 ·

hej jag har tvärr sett seater som har rostat rätt hårt i hjulhusen...vet inte om det bara är en tillfällighet men kolla noga så du får ett friskt exemplar.

onej84
23 juni 2008 · 1 854 Inlägg

har haft en cordoba och en Leon 1.8T och min bror har en Ibiza 1.8t nu, och kan bara säga bra bilar.

Hade en golf 4 gti nyligen och den va mer rostig än min förra Leon

så den som säger att en Seat rostar mer än en vw har nog fel... Hänger på vem som ägt den innan.

+ för seat
Billigare delar än andra vag bilar
Snyggare
finns färre = ett + enligt mig speciellt om man satsar på en Cupra
kostar inte lika mycket i försäkring

-
Inte världens lyxigaste interiör
kommer inte på nått mer

Tips åk och prova en smile

MilleN
23 juni 2008 · 9 108 Inlägg

Finns det nån Seat-klubb i Sverige? Bara lite nyfiken, en polare letar efter en Seat.

jes
23 juni 2008 · 582 Inlägg

nej

hej
onej84
25 juni 2008 · 1 854 Inlägg

jes skrev:
nej

www.seatclub.se

Klicka på forum till vänster och bli medlem, tillfälligt halvt nere men det funkar..

Senast redigerat av onej84 (25 juni 2008)

zortep
26 juni 2008 · 911 Inlägg

onej84 skrev:

jes skrev:
nej

www.seatclub.se

Klicka på forum till vänster och bli medlem, tillfälligt halvt nere men det funkar..

Den har varit Tillfälligt halvt nere i X antal år nu och det kmr den förbli..

det är inget forum som är aktivt heller ... tråkigt tyvärr !

pic up the phone, wazzzaaa
onej84
28 juni 2008 · 1 854 Inlägg

zortep skrev:

onej84 skrev:

jes skrev:
nej

www.seatclub.se

Klicka på forum till vänster och bli medlem, tillfälligt halvt nere men det funkar..

Den har varit Tillfälligt halvt nere i X antal år nu och det kmr den förbli..

det är inget forum som är aktivt heller ... tråkigt tyvärr !

Är det inte aktivt? Jag skriver ju där lite nu och då..

Det funkar cool

Lowenhart fälg fantast
28 juni 2008 · 1 086 Inlägg

seat är bra bilar "motormässigt", köpte den när den hadde gått 14 xxx mil, den står på 29 97xx nu, fungerar hur bra som helst, bara byta kamrem olja osv så går den framåt, men som sagt karossen är ju totalt skit, en polare till mig lutade sig mot höger framskärm, tro det elelr ej men det blev en inåt buckla, Du får va du betalar för

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
J-P-R DO IT LOW STYLE
28 juni 2008 · 1 342 Inlägg

insanebrains skrev:

Mortalis skrev:
att säga att alla vag e same shit different name e så fel...Seat skiljer sig mest åt från de andra som kan ha lite mer marginella skillnader sins emellan (kan man tycka)...
rostskyddsmässigt och kvalitetsmässigt är seat klart sämst. i autoindex placerar sig märket alltid bland de sista märkena i Sverige.
Då e ägarna mindre nöjda än andra ägare när de gäller verkstäder, lojalitet, återförsäljare, kvalitet osv. Design var väl det enda som de fick plus för

Jag håller med,Seat&skoda håller inte vw klass... även om vissa komponter delas...

Kan enbart tala ifrån egen uppfattning, även om jag är klart partisk med att ha en Skoda, så blir man faktiskt ibland förvånad när kvaliteten t.o.m är betydligt högre och saker och ting känns gedignare i Skoda än i motsvarande Volkswagen bil.
Detta grundar jag på min egna erfarenhet då jag i tidigare arbete hade möjlighet att i princip köra igenom hela VAG koncernens bilar.
Detta märks även i Autoindex, där Skoda förra året låg hela 7 placeringar före VW, något som tagits igen nu till 2008.

Men för att diskutera topicen så är väl Seat det märke som dragits med mest kvalitetsproblem inom VAG koncernen. Har man dock överseende med lite knirr och knarr så är Seat ett bra val för den som söker mer sportighet och en bil för föraren.

Mortalis VW-nörd?
28 juni 2008 · 4 332 Inlägg

Jo VAG har haft problem, framförallt med verkstäder å återförsäljare...verkar variera från stad till stad. Det som Skoda vunnit på e att folk tyckt de fått mer bil för pengarna än de väntat sig...men tror inte skoda är ett dåligt alternativ ändå. Skulle bara inte välja Seat för de e minst VAG av alla koncernens bilar

seat ....::::DIESEL POWER::::....
29 juni 2008 · 25 Inlägg

Vet ej hur det är med de nyare Seat modellerna, men min bil har varit rikitgt bra, (än så länge) 26000 mil, Den är istort sett samma bil som en Golf 4:a, samma motor, bromsar, bottenplatta m.m. bara karossen som skiljer. Inga problem med rost heller, Har blivit lite småfläckar efter stenskott som jag fått laga i, underredet är det inga problem med! Som jag tycker en prisvärd bra bil!

....::::Spännande män luktar diesel::::....
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang