Är seat bra bilar?

Ena Colaberoende
29 juni 2008 · 1 219 Inlägg

Hur långt är ett snöre?
Om Seat är en bra bil eller inte är svårt att säga.
Frågar man Seatägare så är det en kanonbil.
Frågar man VWägare så är det en skitbil.

Äldre Seat hade problem med rost (Ibiza och cordoba i skärmkanter bak) Leon kunde få i dörrarna pg.a att dräneringshålen täpptes igen. Men det var lätt ordnat.. Nyare Seat har mycket längre rostskyddsgaranti och har inte sett en enda av dom nyare som har en tillstymmelse med rost ännu.

Motormässigt finns inte mycket att säga.

Samma motorer i Leonen (Förra modellen) som i Audi Skoda m.m. Det som kan krångla där är isåfall Luftmassemätaren.

Man får mycket bil för pengarna. Jag är nöjd med min fastän bilstackarn har hunnit blivit 10 år nu.
Har aldrig krånglat, kommer lite i skärmkanterna med rost men ska fixa det. motormässigt är det bara att serva och köra. inga missljud alls, hyffsade bromsar.

/Ena

AttackMedic
29 juni 2008 · 379 Inlägg

DirektorIsaksson skrev:
Suttit o funderat ett tag nu på seat:D De har rätt vassa modeller till exempel leon cupra r. Tycker den e skit häftig:D Men har aldrig hört något dåligt om dessa bilar? Vad e vanliga problem på dessa bilar? e det ett skit märke? Ingen som kan ge lite info om dessa bilar=)

Köp min wink

Är rätt bra kvalitet på Seat. Tycker personligen den ligger i klass med Skoda och bara snäppet under VW. Har haft min i ett år och varit helt problemfri.
Hörde ett citat för ett tag sedan " Som att köra Audi fast betala för en Skoda" Ligger lite i det men men... Åk och provsitt, klämm och känn

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"
BMW-M
2 november 2009 · 70 Inlägg

tjeenaree.. Tänkte kolla om nån vet när kamrem byts på en seat cordoba Cupra 00a??

BMW 730d "Lyxkryssare" (2010)
onej84
3 november 2009 · 1 854 Inlägg

BMW-M skrev:
tjeenaree.. Tänkte kolla om nån vet när kamrem byts på en seat cordoba Cupra 00a??

12000 mil

GolfIIIVr6
3 november 2009 · 187 Inlägg

tror dem tagit bort miltalet i stort sett och säger bara 6 år nu för tiden.

i min instruktionsbok står det 18000mil eller 6årsmile

Mortalis VW-nörd?
3 november 2009 · 4 332 Inlägg

Brukar annars vara så att de börjar kontrollera vid 9000 mil och varje service efter tills den ser sleten ut och byts

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang