ljud i golf 2a

penthaus
24 januari 2006 · 14 Inlägg

tjenare .... vill ha tips på vad  för ljud artiklar man skall köpa till golf... sedan vill jag gärna ha tips på hur stor baslåda man skall ha för att få riktigt dunk  hehe....  tänkt att punga upp ca 5000 :-    ngn som vet ?? ha de gött

Senast redigerat av penthaus (24 januari 2006)

nthyrsson
24 januari 2006 · 257 Inlägg

penthaus skrev:
tjenare .... vill ha tips på vad  för ljud artiklar man skall köpa till golf... sedan vill jag gärna ha tips på hur stor baslåda man skall ha för att få riktigt dunk  hehe....  tänkt att punga upp ca 5000 :-    ngn som vet ?? ha de gött

Ja har i min en dubbel 12" fabriksbyggd baslåda.
4 kanals steg ca 1800:-
Ett framsystem me 6.5" i framdörrarna.
6x9" i hatthyllan. Men mest bara för att få bättre ljudbild för passagerare i baksätet.
och en Pioneer sterio. får riktigt bra ljud

Har sedan så har mitt slutsteg inbyggd delningsfilter och då kör jag bara bastoner på basarna. och bara diskanttoner. vet inte exakt hur jag har delat upp Hz:en men ah. så iaf.

man kan nog lägga dubbla pengarna på framsystemet och skippa 6x9". De flesta seriösa gör väll så iaf.

tobbe.77
24 januari 2006 · 96 Inlägg

penthaus skrev:
tjenare .... vill ha tips på vad  för ljud artiklar man skall köpa till golf... sedan vill jag gärna ha tips på hur stor baslåda man skall ha för att få riktigt dunk  hehe....  tänkt att punga upp ca 5000 :-    ngn som vet ?? ha de gött

är det bara bas och steg för 5000:- eller ska du ha framsystem och CD för dom pengarna oxå?

BlueTech
26 januari 2006 · 89 Inlägg

tobbe.77 skrev:

penthaus skrev:
tjenare .... vill ha tips på vad  för ljud artiklar man skall köpa till golf... sedan vill jag gärna ha tips på hur stor baslåda man skall ha för att få riktigt dunk  hehe....  tänkt att punga upp ca 5000 :-    ngn som vet ?? ha de gött

är det bara bas och steg för 5000:- eller ska du ha framsystem och CD för dom pengarna oxå?

det funderade jag med på när ja läste..
Men men bas och steg får herren rätt bra saker för 5k. satsa på tex DLS eller Magnat.
har byggt med detta i ett flertal bilar och det har funkat prima.
Dls har tt monoblock för ca 2000kr som klarar av 2 tolvor om så önskas. men i en liten golf hade nog jag rekomenderat två tior pga plats och ljudkvalitet för pengarna..

åk till en återförsäljare och provlyssna på lite produkter och få mer info, det brukar vara ett bra råd för alla har olika smak..

//Henrik

Civic VTI
Volkswagen Caddy mk1 "The Hunter" (1988)
Morkis
26 januari 2006 · 7 Inlägg

Själv har jag två gas 12:Or i fabriksbyggd låda, ett gas silver slutsteg, LightningBolt 6*9, Gas fem
å ett kvert tumms kitsystem och en JVC 130KDg-611.

Detta fick jag ge ca 7k kronor för och då var drullegarantin med.

Spelar alldeles perfekt för de priset jag fick ge.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang