Speedparts Bra chip ?

Andreasm86 Snickare
24 juni 2008 · 20 Inlägg

är speedparst steg1 ett bra chip eller `?

AxlSam
24 juni 2008 · 1 497 Inlägg

Inga som helst fel på dem wink

Andreasm86 Snickare
24 juni 2008 · 20 Inlägg

okej  tack smile en sa till mig att man inte ska ha steg1 och ha bytt till ett sportluft filter, stämmer det ?

bumpe Lastbilsmekaniker
24 juni 2008 · 3 878 Inlägg

Nej, det är ingen fara då du har map sensor och inte LMM... Naturligtvis ska man ju inte ha ett billigt china/skitfilter för de skadar alla motorer...

Fredrik-79
25 juni 2008 · 2 164 Inlägg

Du behöver inte byta till sport filter för de ska gå att köra på orginal filter.
Men de du ska göra är att borra upp din luft box i skärmen lite på ovansidan med några hål så du får bättre flöde in i motorn.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Jonas_B
28 juni 2008 · 1 Inlägg

Sätt på öppetfilter.. Blir ju krångligare och borra som fredrik-79 säger att du kan göra. Du får ett fränmare sugljud än med orginalskiten. Kör på sätt på öppet;)

AxlSam
28 juni 2008 · 1 497 Inlägg

Sätt på öppetfilter.. Blir ju krångligare och borra som fredrik-79 säger att du kan göra. Du får ett fränmare sugljud än med orginalskiten. Kör på sätt på öppet;)

Ett öppet luftfilter var bland annat boven i mitt motorras jag hade förra sommaren.
Tänk på det..

Lozinmust "Unloaded"
28 juni 2008 · 1 557 Inlägg

Öppet filter har funkat på min bil i ca 5000+ mil so far och jag har LMM, saabs känsliga T7-styrsystem, inget motorras än, iaf inte pga. det öppna luftfiltret =P

"When innovation meets passion!"
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW 318is "Class II" (1994)
philleHBG
28 juni 2008 · 69 Inlägg

köp ett ordentligt filter istället för något skräp du hittar hos lokala plast-återförsäljaren.
JR, Pipercross, KN eller något annat bra märke så har du ett bra filter som flödar bra och är anpassat för din bil.

en vän till mig har en chippad 9-3 aero med JR's filter (den modellen som fanns i början på 2000-talet). har funkat utmärkt alla mil han har kört (har tyvärr ingen direkt aning hur långt han har kört med det, men säkert 1000 mil).

MVH Phille

Audifanatic_21
29 juni 2008 · 38 Inlägg

Har ingen betydelse vilket steg du köper hos speedparts .. steg 1 , 2 och eventuellt 3 också är samma chip men olika grejer som följer med är den enda skillnaden..
Speedparts är lämpligt i allra högsta grad om man kör saab=)

MrTurbo Better than God \o/
6 juli 2008 · 1 883 Inlägg

Audifanatic_21 skrev:
Har ingen betydelse vilket steg du köper hos speedparts .. steg 1 , 2 och eventuellt 3 också är samma chip men olika grejer som följer med är den enda skillnaden..
Speedparts är lämpligt i allra högsta grad om man kör saab=)

Nej, programvaran är INTE identiskt mellan steg 1 ,2 & 3...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
bmx
6 juli 2008 · 7 100 Inlägg

jag kör med öppet och har LLM!
är sugen på steg 1 ja med,funkar de bra på min SAAB?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Greatsnyggo saabtok
6 juli 2008 · 1 306 Inlägg

bmx skrev:
jag kör med öppet och har LLM!
är sugen på steg 1 ja med,funkar de bra på min SAAB?

ja för fan de är bara  trimma på bmx:P

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
MrTurbo Better than God \o/
6 juli 2008 · 1 883 Inlägg

bmx skrev:
jag kör med öppet och har LLM!
är sugen på steg 1 ja med,funkar de bra på min SAAB?

Öppet filter? Steg1 på en 900S är väl att ryckta slangen till wastegate och justera ladd med högerfoten? smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Greatsnyggo saabtok
6 juli 2008 · 1 306 Inlägg

MrTurbo skrev:

bmx skrev:
jag kör med öppet och har LLM!
är sugen på steg 1 ja med,funkar de bra på min SAAB?

Öppet filter? Steg1 på en 900S är väl att ryckta slangen till wastegate och justera ladd med högerfoten? smile

steg 1 900 är  ju i  princip att  ta bort ett motstånd på apc eller löda ditt ett motstånd ....Står  mycket om de på http://www.900klubben.com

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
bmx
6 juli 2008 · 7 100 Inlägg

Greatsnyggo skrev:

MrTurbo skrev:

bmx skrev:
jag kör med öppet och har LLM!
är sugen på steg 1 ja med,funkar de bra på min SAAB?

Öppet filter? Steg1 på en 900S är väl att ryckta slangen till wastegate och justera ladd med högerfoten? smile

steg 1 900 är  ju i  princip att  ta bort ett motstånd på apc eller löda ditt ett motstånd ....Står  mycket om de på http://www.900klubben.com

hmm okej,få kolla lite där då smile
tack för tipset tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
twin_cam Smålänning
6 juli 2008 · 7 877 Inlägg

Greatsnyggo skrev:

MrTurbo skrev:

bmx skrev:
jag kör med öppet och har LLM!
är sugen på steg 1 ja med,funkar de bra på min SAAB?

Öppet filter? Steg1 på en 900S är väl att ryckta slangen till wastegate och justera ladd med högerfoten? smile

steg 1 900 är  ju i  princip att  ta bort ett motstånd på apc eller löda ditt ett motstånd ....Står  mycket om de på http://www.900klubben.com

900 S är en LTT och saknar APC och går på GLT ständigt istället. Saknar även IC.

Sättet man trimmar en sån är att man köper en Stor IC, Beställer en pysventil av speedparts (t.ex) och ett bränslechip anpassat till spridare från en 9000 2,3T.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
MrTurbo Better than God \o/
6 juli 2008 · 1 883 Inlägg

Greatsnyggo skrev:

MrTurbo skrev:

bmx skrev:
jag kör med öppet och har LLM!
är sugen på steg 1 ja med,funkar de bra på min SAAB?

Öppet filter? Steg1 på en 900S är väl att ryckta slangen till wastegate och justera ladd med högerfoten? smile

steg 1 900 är  ju i  princip att  ta bort ett motstånd på apc eller löda ditt ett motstånd ....Står  mycket om de på http://www.900klubben.com

APC i en S? Inte skall man väl förstöra bilen. Du har säkert läst det jag skrivit om saken på 900forumet med. smile

twin_cam är rätt ute, ful-trim är roligast. Dock bör man passa kolvarna...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Audifanatic_21
15 juli 2008 · 38 Inlägg

mellan steg 1 och 2 är chippet samma skit

Braather (none)
15 juli 2008 · 1 725 Inlägg

Jag hade Speedparts steg 2 på min förra 9-3:a SE. Det funka alldeles utmärkt på min. Hare då insatts sportfilter och 2.5" avgas efter katten.

Förövrigt så är Speedparts  BSR´s programvaror!

Kolla annars SQR/trollspeed som är mer ingående på SAAB.

//Jonas

Senast redigerat av Braather (15 juli 2008)

--Lev i går som det vore i morgon--
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang