behöver hjälp med bilköp! (BMW, Audi, SAAB, 30-40k)

Team-Adolfsson Gödseldräng
27 juni 2008 · 4 529 Inlägg

BMWn lätt
och att dom drar mycket soppa stämmer inte
eller jo om man är gasglad som fan ^^
en 92a eller nyare med vanos så är du nere på 07-0.8 vid vanlig landsvägskörning
min 535a M30B35 utan vanos och med 211hk ligger på 0.8a vid 100-110 så det är ju inte så farligt för att väga 1700kg och en E36a drar mindre än en E34a

körupplevelse av dom bilarna
har bara kört saab och BMW och där är LÄTT BMW
för mig skulle det stå mellan Audi och BMW varför ? jo det är Tyskt = Riktigt kvalite

Germax
27 juni 2008 · 12 086 Inlägg

Köp farsans Saab 9000, A50 97a 270hk 40K bvsa smile

Germax
27 juni 2008 · 12 086 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
BMWn lätt
och att dom drar mycket soppa stämmer inte
eller jo om man är gasglad som fan ^^
en 92a eller nyare med vanos så är du nere på 07-0.8 vid vanlig landsvägskörning
min 535a M30B35 utan vanos och med 211hk ligger på 0.8a vid 100-110 så det är ju inte så farligt för att väga 1700kg och en E36a drar mindre än en E34a

körupplevelse av dom bilarna
har bara kört saab och BMW och där är LÄTT BMW
för mig skulle det stå mellan Audi och BMW varför ? jo det är Tyskt = Riktigt kvalite

Vilken optimist du är då tongue
Min E34 väger 1900, är din så mkt lättare menar du?
Dessutom har jag hört att M30B35 är ena as till att dra soppa.
Min M60B40 drar 0.9 i 100, 1.0 i 130 och 1.1 i 150.. inte så väsentligt kanske smile

lime_89_
27 juni 2008 · 10 Inlägg

köp självklart saaben de enda rätta smile

Saab 9-3 se 2.0t coupé "snäckan" (1999)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
27 juni 2008 · 3 804 Inlägg

Jag ska säga ärligt nu, jag älskar bmw vill absolut ha en 325. Men ja Om man inte älskar bmw kan man lika gärna köpa en audi s4 en sjuk sak värd att nämnas är att s4 inte är dyrare än i försäkring än bmw 325 e36! Men ja jag hade iaf valt 325 av så många anledningar men jag är för trött för att övertala smile s4 är en nice bil men inget ja skulle köpa iaf.

O saaben går FET bort wink


Bmw osv..
hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
27 juni 2008 · 744 Inlägg

msjuan nej jag ska nog sälja min e30 isf:)

okej så saaben är som bortblåst tydligen wink nja personligen var jag ju intresserad av audin men finns ofta bara avant här uppe,eller är det riktiga lik och jag orka definitivt inte fara ner typ 80 mil för att köpa en sån billig bil tongue bara onödigt , men vart faktiskt mer sugen på en bmw wink finns många roliga här uppe big_smile men går dom så bra? tänkte på vintern, orka typ audi dra loss på 3:an och gör bmw:n det tro? och hur mkt ligger försäkringen på ? och skatten ? wink tacksam för alla svar big_smile

Roboo
27 juni 2008 ·

Audin så klart, du som bor uppåt ska ju självklart ha en s4 då det kommer bli bra mycket bekvämare på vintrarna med fyrhjulsdriften, du kommer ta dig fram där du vill:) Och så är Audin större och bekvämare än Bmw'n.

www.NordicAudi.com kan du läsa om allt möjligt nyttigt innan bilköp.

Här är en bra artikel som du ska läsa igenom innan köp http://www.nordicaudi.com/arkivet/artik … /a1248.php
Där står det allt du behöver veta och ska kolla.

Glömde skriva att det är till s2 men det är i stort sett samma bil när du kollar på felen.

Lycka till

Senast redigerat av Roboo (27 juni 2008)

hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
27 juni 2008 · 744 Inlägg

tackar tackar smile

hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
27 juni 2008 · 744 Inlägg

okej nu återstår det stora valet !? en audi s4 eller bmw 325

visst audin har 4hjulsdrift och stressfläkt höhö alltid förbannat roligt
och bmw:n har bakhjuls och 192 hk

men brukar audin/arna hålla så bra för den där prisklassen där jag orka inte typ börja renovera det första jag gör ? :S och samma sak för bmw? :S

sebbemaan
27 juni 2008 · 49 Inlägg

hewra skrev:
okej nu återstår det stora valet !? en audi s4 eller bmw 325

visst audin har 4hjulsdrift och stressfläkt höhö alltid förbannat roligt
och bmw:n har bakhjuls och 192 hk

men brukar audin/arna hålla så bra för den där prisklassen där jag orka inte typ börja renovera det första jag gör ? :S och samma sak för bmw? :S

Om man ska hålla sig inom det priset tror jag Bmwn är ett bättre val, men det är ju bara vad jag tror (=

BboyLuna
27 juni 2008 · 261 Inlägg

Bmwn är nog ett bra  val..en coupe med M packet det blir snyggt!

Lycka till

Me-BboyLuna
g_b
27 juni 2008 · 100 Inlägg

Tycker lätt att du ska ha beemer!
ljudet i den 6:an slår ta mej fan det mesta, plus att dom har ju rätt schysst väghållning redan från början.
Audin tycker jag att du ska låta bli, har bara hört en massa dåliga saker om dom.Även om dom på pappret verkar roliga.
Mitt tips, köp en Bmw 320 (e36) helst en som är trimmad, går i princip likvärdigt med en 325 och den är billigare i förs.

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
27 juni 2008 · 744 Inlägg

okej det får bli en fräsh bmw isånafall smile men vad är skillnaden mellan en 325 och en 328 !? e36 allså fattar nada om inte det är annan utrustning och så, nja 320 håller jag mej ifrån har för lite hk wink sen får pappa stå för försäkringen höhö nånting vettigt ska ju han också göra big_smile frågan är ju ifall dom inte är sönder lekta alla bmw:s häruppe ? det finns för typ 20-30 k men dom har gått mellan 20-25 tusen mil ? kan det vara mkt bil kvar i dom endå ?

g_b
27 juni 2008 · 100 Inlägg

Skillnaden på 325 å 328 är lite mera vrid i 328:an å nån hk.Åtminstone på pappret.Men en 328 är ju dyrare så en fin 325 är nog ett bättre köp.
Borde inte vara omöjligt att hitta en schysst bil med rimliga mil för så mkt pengar du vill lägga, men haken är väll kanske att du får åka en bit för att hämta den.

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
Batta
27 juni 2008 · 1 353 Inlägg

Hewra, lätt att du ska köpa BMW'n smile

jag åkte 520 som vinterbil, och dumpade man kopplingen på snö/is så släppte den hur lätt som helst på 4'an tom. så sladda går wink

och audi är samma som WV, och WV är icke bra! smile

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang