Renault 5 Bodykit Turbo 2

Wompa Liggsår
26 juni 2008 · 106 Inlägg

Tjennare.

Någon som har någon anning om det finns ett kjolpaket etc som gör en vanlig Renault 5 till att likna Renault 5 Turbo 2? Då menar jag den feta röven, fronten, ja allt som gör R5 Turbo 2 så speciell i utseendet.

http://www.renault.com/renault_com/en/images/coa19830040101_tcm1120-305638.jpg
Orginal

http://images.sportcompactcarweb.com/features/0308_05z+1986_renault_r5_turbo2+front_left_view.jpg
Turbo 2

Jag satt och tittade runt och vart så förbannat sugen på en Turbo 2. Men för dem pengarna finns många andra bilar. Så enklast är nog att bygga en egen, för en R5 orginal går att få för några kronor.

Några bra sidor med kjolar etc?

MVH Wompa

Den som inte kör fort är en mormor.
Husssar Blivande servicetekniker
26 juni 2008 · 117 Inlägg

Hoho Avundsjuka Finnes!:d

brumbrumbrum vad är det?
DET SKA DU VETA SOM ÄR MEKANIKER!
Wompa Liggsår
26 juni 2008 · 106 Inlägg

Du förstår mitt problem! Jag vill ha en Renault 5 Turbo 2 Replica wink

Den som inte kör fort är en mormor.
AeroMalm BMW fantast
26 juni 2008 · 1 172 Inlägg

tyvärr vet jag ingen sida, men hoppas du lyckas med bygget.. förstår varför du vill bygga en sån.. såg en sån för nåt år sen på ett rally... grymt snygg e den... hade man abra fått tag i dom fälgarna med.. special magnesium fälgar... annars e det nog lättare att byga om en audi gt coupe till en sport quattro... den är nästan finare...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Wompa Liggsår
26 juni 2008 · 106 Inlägg

Kan hålla med dig, men en Urquattro är ju vanligare än en Turbo 2, iaf om man tänker på Sverige hur många som finns reggade. Det är något med små bilar som har ett sjukt kjolpaket.
Man behöver ju inte exakt likadana fälgar men något som liknar.
Får nog ta och höra på ett Renault forum eller nåt, det verkar ju inte finnas såna kjolpaket... undrar varför? Alla vill väl ha en Renault 5 Turbo 2? wink

Den som inte kör fort är en mormor.
Adrian-Styling
26 juni 2008 · 514 Inlägg

jag kan bygga ett sånt paket till dig om du är intresserad, du kan skicka pm.

Wompa Liggsår
26 juni 2008 · 106 Inlägg

Jag är mest ute efter priser så jag kan se hur mycket jag kan lägga ut när det väl gäller. Corradon ska ha sin vård just nu, så en Renault 5 får vänta tyvärr... Men tankarna har slagit mig flera gånger att bygga själv men utan kunskapen så spriker det.

Den som inte kör fort är en mormor.
LindeMan allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
26 juni 2008 · 252 Inlägg

hur hade du tänkt med drivlina å motor. för om ja inte missminer mig så är dom bakhjulsdrivna.

Wompa Liggsår
26 juni 2008 · 106 Inlägg

Alltså, jag vill bara ha utseendet. Sen får bilen gå som den gick orginal, alltså då snackar vi Renault 5. Annars fixar man en Alpine 5 Turbo och går på. Eller så köper man ett vrak och meckar med... Får se hur det blir. Ska snacka med en polare som kan detta lite mer ingående.

Den som inte kör fort är en mormor.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang