Rost i balken

Vellixon
26 juni 2008 · 5 Inlägg

Tjenna alla garaget folk!

Jag har kollat på en bmw 318 IS, men idag så fick jag reda på att det var rost på balken.
Någon som har haft erfarenhet av detta och såfall är det värt att försöka sig på utan att nog vara speciellt kunnig?
är det jobbigt att försöka få bukt på rosten?

Mvh sebastian

Volvo_Mannen Volvoskadad
26 juni 2008 · 6 017 Inlägg

inge kul att fixa, köp en annan som är bättre

Jonas
BBAD Utbildad hobbymekare
26 juni 2008 · 1 125 Inlägg

bruakr byta bil om det e rost på balkar, lättast så

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
turboforssen Telge Drifting Team
26 juni 2008 · 5 398 Inlägg

att svetsa en balk är ju inte svårt om man kan svetsa lite grann smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Germax
26 juni 2008 · 12 086 Inlägg

Grejen med rostiga balkar är att ska man bara komma igenom besiktningen går de bra att bara smälla på lite frisk plåt utanpå och loppa dit. Sen är frågan hur vridstyv karossen blir av den lagningen.

Men så är de.. bryr du dig föga köp den billigt och laga simpelt.
Annars leta ny bil.

Vellixon
26 juni 2008 · 5 Inlägg

jag vet inte riktigt hur det ligger till med priset än, men han vill ha 27000 men det kommer han aldrig kunna få för bilen, sen har den gått igenom besiktningen så att det är väll inte det som är problemet utan bara det att om jag ska laga det och om det är svårt.

insanebrains
27 juni 2008 · 160 Inlägg

Svetsning i bil golv kräver ju en del arbete ! att ta bort en del av inredningen är en av dem,sen bortkapning och renslipning av ytan där det ska lagas,det finns nästan alltid mer rost än vad man först ser dessutom..!  vill du ha bilen ändå/pruta rejält ! l... billiga Bilar finns överallt idag,köp inte första bästa...
Lycka till..!

Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
blacken
27 juni 2008 ·

Äe det rost på ett ställe, så kan du lugnt räkna med att det finns mera rost någon annan stans. Det blir alltid mera än man räknar med, speciellt på Tyska bilar..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang