Snusare se hit!

Fartsyndare Pro detailer
27 juni 2008 · 417 Inlägg

Jag fick för mig att handla snus på nätet men hittade inget som direkt lockade så mycket, kan lika gärna handla snuset på Willys eller liknande och få det lika billigt plus att jag där kan variera mig lite.
Dock hittade jag lite snus sorter som jag blev lite nyfiken på och tänkte höra om det är någon här som provat.
Första är Gotland snus i olika varianter, hur är det? Finns det på fler ställen än Gotland?
Nästa är Montecristo, samma undringar där.
Offroad lät ju också lite småspännande då jag är offroad intresserad smile

En sista undring har jag med, såg att det finns nått som heter "long cut" vad är det för typ av snus, det var inget märke utan bla Gotlands snus fanns som long cut.

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)
rough_boy
27 juni 2008 · 811 Inlägg

Gotlandssnus finns bara på gotland tror jag. jag kan rekomendera "gråsnus" med smak av anis

"Long cut"   tobaksbladen kanske är grovt skurna?

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
FireTraXX DFFL
28 juni 2008 · 9 020 Inlägg

Montecristo är ganska äcklig.
Romeo y Julieta däremot är helt ok.

Båda finns på ICA Maxi.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
gamlingen
28 juni 2008 · 5 198 Inlägg

Har svårt att tänka mej att det finns god snus.... bara lukten är ju aber,, *s*

FireTraXX DFFL
28 juni 2008 · 9 020 Inlägg

gamlingen skrev:
Har svårt att tänka mej att det finns god snus.... bara lukten är ju aber,, *s*

Ja, om man varken röker eller snusar så är båda dessa något av det äckligaste som finns. tongue

Men för oss som röker och/eller snusar så är det något av det bästa som finns. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
paq
28 juni 2008 · 11 Inlägg

offroad är inte nåt vidare luktar vidrigt och smakar inte speciellt gott tycker jag,,,,men offroad longcut tycker jag är god...det som är speciellt med loncut är att tobaken är skuren så att det är långa bitar istället för typ pulver som det är i vanligt snus

300power.com/forum
Volvo 745 turbo "turbon" (1989)
FH16
28 juni 2008 · 137 Inlägg

Finns det något som klår en äkta General?

Senast redigerat av FH16 (28 juni 2008)

Life is ours,we live it our way/James Hetfield
Volvo v70 (2005)
Larsson_Power Saabvilde!
28 juni 2008 · 1 708 Inlägg

FireTraXX skrev:

gamlingen skrev:
Har svårt att tänka mej att det finns god snus.... bara lukten är ju aber,, *s*

Ja, om man varken röker eller snusar så är båda dessa något av det äckligaste som finns. tongue

Men för oss som röker och/eller snusar så är det något av det bästa som finns. big_smile

Fan, både röker och snusar du FireTraXX? big_smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Dogge82
28 juni 2008 · 33 Inlägg

Gotland snuset finns bara på Gotland och jag tyckte att det smakade helt okej.
Montecristo snuset smakar inget vidare.
Offroad snuset är vedervärdigt, testade själv alla sorter av det men inget jag fastnade för...

"SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!"
lingua
28 juni 2008 · 2 271 Inlägg

Alltid snusat general men tycker att Knox är ett ok alternativ. 215 spänn stocken!smile

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Tinoz 10 sec före dig...
28 juni 2008 · 540 Inlägg

FH16 skrev:
Finns det något som klår en äkta General?

nä det finns inte mycket! cool

Tinoz 10 sec före dig...
28 juni 2008 · 540 Inlägg

Fartsyndare skrev:
Jag fick för mig att handla snus på nätet men hittade inget som direkt lockade så mycket, kan lika gärna handla snuset på Willys eller liknande och få det lika billigt plus att jag där kan variera mig lite.
Dock hittade jag lite snus sorter som jag blev lite nyfiken på och tänkte höra om det är någon här som provat.
Första är Gotland snus i olika varianter, hur är det? Finns det på fler ställen än Gotland?
Nästa är Montecristo, samma undringar där.
Offroad lät ju också lite småspännande då jag är offroad intresserad smile

En sista undring har jag med, såg att det finns nått som heter "long cut" vad är det för typ av snus, det var inget märke utan bla Gotlands snus fanns som long cut.

var hittar man denna sidan?

Frippe1
28 juni 2008 · 116 Inlägg

gamlingen skrev:
Har svårt att tänka mej att det finns god snus.... bara lukten är ju aber,, *s*

trådens rubrik heter väl snusare se hit lr e de bara ja som läste fel?

Frippe
Volvo 855R (1997)
ZonaX Svetsare
28 juni 2008 · 3 150 Inlägg

Snusar i princip BARA Kronan White Portion, innan snusade jag LD Enbär, LD Salmiak, Kronan Org. Portion, Lucky Strike. Nick n Johnny e fint me smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
azid Det som inte dödar gör ont
28 juni 2008 · 2 668 Inlägg

ZonaX skrev:
Snusar i princip BARA Kronan White Portion, innan snusade jag LD Enbär, LD Salmiak, Kronan Org. Portion, Lucky Strike. Nick n Johnny e fint me smile

du snusar alltså inte du mesar lol

2slow
__hogberg__
28 juni 2008 · 1 161 Inlägg

Har upptäckt att Level snuset inte är så dumt men de klår fan inte gammla hederliga General..

Men dom som vill snusa billigt så tipsar jag om Level lös smile

ZonaX Svetsare
28 juni 2008 · 3 150 Inlägg

azid skrev:

ZonaX skrev:
Snusar i princip BARA Kronan White Portion, innan snusade jag LD Enbär, LD Salmiak, Kronan Org. Portion, Lucky Strike. Nick n Johnny e fint me smile

du snusar alltså inte du mesar lol

En Kronan Whitey Portion kostar typ 22 spänn på lidl, vet ej va typ general kostar men det e fan så mycket dyrare!  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
azid Det som inte dödar gör ont
28 juni 2008 · 2 668 Inlägg

ZonaX skrev:

azid skrev:

ZonaX skrev:
Snusar i princip BARA Kronan White Portion, innan snusade jag LD Enbär, LD Salmiak, Kronan Org. Portion, Lucky Strike. Nick n Johnny e fint me smile

du snusar alltså inte du mesar lol

En Kronan Whitey Portion kostar typ 22 spänn på lidl, vet ej va typ general kostar men det e fan så mycket dyrare!  tongue

ja för mig är det gratis då jag tvärslutade innan jag drogs ner i fulsnusträsket

2slow
Zwudda Refined
28 juni 2008 · 1 770 Inlägg

GrovSnus lös säger jag bara!!!!!

FireTraXX DFFL
29 juni 2008 · 9 020 Inlägg

Larsson_Power skrev:

FireTraXX skrev:

gamlingen skrev:
Har svårt att tänka mej att det finns god snus.... bara lukten är ju aber,, *s*

Ja, om man varken röker eller snusar så är båda dessa något av det äckligaste som finns. tongue

Men för oss som röker och/eller snusar så är det något av det bästa som finns. big_smile

Fan, både röker och snusar du FireTraXX? big_smile

Nej, fy katten.
Jag kan röka när jag är full, min dosa är slut, macken är långt borta och ingen har snus i närheten.

Annars, INTE!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang