ford turbo

Mejust
26 januari 2006 · 13 Inlägg

Någon som har byggt turbo till ford tanus 76a

Kirre
26 januari 2006 · 2 122 Inlägg

finns en taunus här i stan som laddar ca 1.6bar... gå jävla fint

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
lagerknack Avstängd
9 februari 2006 · 70 Inlägg

min kompis har en ford scrpio som han har sätt turbo på och laddar 0,8 de enda han har gjort med den är att han har satt i spridare frän en saab 900 t16 och en volvo turbo från 850 t5 liten saab ic den går väldigt bra tanke på va bygget har kostat..

gör som ford köp volvo
Xeizz
9 februari 2006 · 25 Inlägg

Har nämligen sett flera scorpor med turbo, 2.0Dohc på scorpan är helt trimvänlig om man byter toppackning först. O så dyrt blir det inte heller, dessutom så väger scorpan ca 1400kg inte 1700kg. har man inge vettigt att säga så behöver man inte säga nått alls!

Dessutom, tittar man bara hur du har lagt dina röster så skulle jag ialf rösta för att sån som du inte är kvar här på garaget!

chrizz Administratör
10 februari 2006 · 11 790 Inlägg

4G63GalantGTI_R skrev:
.....massa trams som inte hade med ursprungsfrågan att göra.

Tona ned dina inlägg. Har du inget vettigare att skriva än det där så låt bli! Dina tramsiga inlägg har inget i det här forumet att göra. (har kollat över en del av dina tidigare inlägg och "utbrott" som denna är inte ovanliga).

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
jonTe
10 februari 2006 · 5 710 Inlägg

Valde att "dammsuga" bort skräpet i denna tråd.....

Mvh / Moderatorn

MVH Jonas
..............
Mejust
14 februari 2006 · 13 Inlägg

lagerknack skrev:
min kompis har en ford scrpio som han har sätt turbo på och laddar 0,8 de enda han har gjort med den är att han har satt i spridare frän en saab 900 t16 och en volvo turbo från 850 t5 liten saab ic den går väldigt bra tanke på va bygget har kostat..

Okej jag har köpt en 2,0 16v scorpio motor. Som jag tänkte sätta en saab 9000 turbo på.
Var har din kompis satt spridarna?

Peabe
14 februari 2006 · 16 Inlägg

Hej!
Jag har en sierra 2.0i SOHC som jag satt turbo på. De flesta gamla fordmaskinerna
ser väl i princip likadana ut tror ja... smile Så fråga på om du vill bara...!
/Sebbe

Bättre omkörd å bortkommen än omkommen å bortkörd
Mejust
15 februari 2006 · 13 Inlägg

Okej jag har ju en 16v men det funkar väll ungefär på samma sätt.
Har du gjort något specielt eller bara plockat i hop??
Jag måste bytta styrsystem för plockade ur scorpions kabelhärva, och det är inget man vill ha i gammla forden. Några ider??

Disälturbo Jude
15 februari 2006 · 86 Inlägg

www.fmcs.nu finns det guider till budget turbo på Pinto

Peabe
15 februari 2006 · 16 Inlägg

jo de e ju samma princip. int gjorde jag så mycket, satte dit turbon å sen satte jag extraspridare på
tryckvakt vid insuget som slog i när det kom tryck. sen hade jag en intercooler från en saab 9000 och en
justerbar soppa-regulator och en dumpventil förstås. laddade 0,7 med det och det funkade skitbra tills
jag var och fifflade lite med tändningen så att jag brände hål i en kolv... sad men de e dömt å glömt nu smile
skulle vara bra att sänka kompet med tjockare packning oxå! annars kan du inte ladda så mycket. och ge
på ordentligt med bränsle när du har tryck! hällre för mycket än för lite!!

Kika in på http://www.skogenracing.com/ där har dom massa turbobyggen, inte alltid så seriöst
men funktionerligt!

/Sebbe

Senast redigerat av Peabe (15 februari 2006)

Bättre omkörd å bortkommen än omkommen å bortkörd
Mejust
16 februari 2006 · 13 Inlägg

Vet du var man får tag på stålpackning? Dubbla är jag lite skeptisk till. Jag hade tänkt att fräsa ur förbränings rumet lite och svarva lite på kolvarna..
Ni hade fräna byggen
/ Petri

Peabe
16 februari 2006 · 16 Inlägg

ingen aning! ja hade cosworth packning på min... jo ja vet int alls hur de funkar med dubbla!?
de e inte våran sida, utan en ja hittat bara! kika på min bil så ser du va ja har för grejer! smile
har den bara online lite nu och då men...

/Sebbe

Bättre omkörd å bortkommen än omkommen å bortkörd
Teamturbo87 Avstängd
16 februari 2006 · 35 Inlägg

Mejust : jah har satt dom på orginala spridar platserna dvs bytt ut orginal spridarna mot de "nya" spridarna.. så allt gjick ganska fort att sätta ihop..

Powerd By Ford scorpio -95
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang