Försäkringar och kostnader?

S_Henjer
5 juli 2008 · 1 150 Inlägg

Tjenare, Jo, jag fyller snart 17 och är fruktanslöst suger på att köpa bil och börja med.. Men då är de ju naturligt frågor som dyker upp.. Va är som krävs som försäkring, om jag i princip ska ha den stående i en verkstad i ett år? Och är de några fler kostnader? Tänkte de finns säkert några stycken som gjort de jag vill göra... Tacksam för svar!

Hade gött/ Simon

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
mwhat
5 juli 2008 · 5 Inlägg

du måste ju inte har bilen påställd om du inte ska köra med den. om du nu ska ha den i garaget 1 år så är de inga extra kostnader..

Hamilton
5 juli 2008 · 8 872 Inlägg

mwhat skrev:
du måste ju inte har bilen påställd om du inte ska köra med den. om du nu ska ha den i garaget 1 år så är de inga extra kostnader..

Påställd behöver den inte vara men en försäkring är ju nästan ett måste om man inte vill stå för allt själv vid en evt skada.
En sk garageförsäkring är ju lämplig i hans fall.

Fotograf på tierpidag.se
mwhat
5 juli 2008 · 5 Inlägg

det är sant.

S_Henjer
5 juli 2008 · 1 150 Inlägg

Tack för svar!
Jag har hört talas om dessa garageförsäkringar, men jag har letat som ett as efter detta med resultaten på noll, vart ska jag vända mig?

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
mwhat
5 juli 2008 · 5 Inlägg

till något försäkringsbolag? dit kan du ju alltid ringa och höra. eller sök på nätet! smile

S_Henjer
5 juli 2008 · 1 150 Inlägg

Haha, nu fick du mig att känna mig som en idiot:P Jag ska slå en pling till dom.. Jag kollade upp halvförsäkring på en Volvo 940 Turbo, vilket skulle hamna på drygt 17000 samanlagt för ett år.. De är helt sjukt... Tack för svaren!

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
mwhat
5 juli 2008 · 5 Inlägg

17000 kr? kan inte vara sant!

prodrive Avstängd
5 juli 2008 · 962 Inlägg

17,000 för en halvförsäkrad gammal jävla volvo??????!!!!!!!

1700 låter mer rimligt även om det verkar lågt.

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
5 juli 2008 · 2 252 Inlägg

prodrive skrev:
17,000 för en halvförsäkrad gammal jävla volvo??????!!!!!!!

1700 låter mer rimligt även om det verkar lågt.

ne de är sant, på försk bolag IF en volvo 940 Fulltryckare skulle gå på kring 19000för mig med då jag har andra försäkringar redan i IF...annars skulle de ha blivit mer...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
S_Henjer
5 juli 2008 · 1 150 Inlägg

Ja de är tamejfan sjukt... Jag fattar inte att de ska vara så dyrt...

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
ShyGuy RM-operatör
6 juli 2008 · 667 Inlägg

Det skulle ju kunna bero på att det är en ung kille som kör en bil med prestanda?
Dom sätter ju sina priser efter statistik, och eftersom du är mer trolig att råka ut för en bilolycka än Kurt 35 år, så är det ju rätt logiskt att du får högre premie. Men jag håller med dig, det är dyrt, känns inte fint att betala. Nu har jag 904:- i månaden i hel på min V70.
5400:- om året betalade jag i halvförsäkring på min 94;ans Volvo 440, turbofritt, som jag ahde mellan 18-20 års ålder.

Snooze
6 juli 2008 · 131 Inlägg

17000 om året låter inte klokt.. jag har 3000 på golfen helförsäkrad.. iofs är det ingen turbo bil och så....

Volvo V70 "R-Design" (2013)
sandzoo
6 juli 2008 · 2 072 Inlägg

Uzbeki skrev:
17000 om året låter inte klokt.. jag har 3000 på golfen helförsäkrad.. iofs är det ingen turbo bil och så....

han e ju 17år.. så de kan jag förstå att de blir dyrt..

ring runt o fråga..
kan testa på http://www.compricer.se/forsakring/bil/

Senast redigerat av sandzoo (6 juli 2008)

Sandzoo i da house
Muttley
6 juli 2008 ·

S_Henjer skrev:
Ja de är tamejfan sjukt... Jag fattar inte att de ska vara så dyrt...

nepp inte jättesjukt smile. 17 bast turbo bil smile mycket olyckor i den åldern jajamen rätt pris.

_VeNoM_ Giftig
6 juli 2008 · 419 Inlägg

Jag vet inte riktigt vart du har kollat och vilken sorts försäkring du har kollat pris på men jag betalar 875 i månaden för min med helförsäkring+trygghetspaket när den är påställd.
Nu när den är avställd så kostar den 44 spänn i månaden, så 17000 om året känns lite saftigt för en bil som ska stå i verkstad i 1 år.

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
Hamilton
6 juli 2008 · 8 872 Inlägg

tkd_rille skrev:

S_Henjer skrev:
Ja de är tamejfan sjukt... Jag fattar inte att de ska vara så dyrt...

nepp inte jättesjukt smile. 17 bast turbo bil smile mycket olyckor i den åldern jajamen rätt pris.

Vill nog påstå att olyckorna i den åldern är låg med tanke på att man inte har åldern inne för körkort.

Försäkringar är individuella och är näst intill omöjligt att jämnföra med andra, man måste ringa och fråga för att få ett korrekt pris.

Fotograf på tierpidag.se
Muttley
6 juli 2008 ·

Hamilton skrev:

tkd_rille skrev:

S_Henjer skrev:
Ja de är tamejfan sjukt... Jag fattar inte att de ska vara så dyrt...

nepp inte jättesjukt smile. 17 bast turbo bil smile mycket olyckor i den åldern jajamen rätt pris.

Vill nog påstå att olyckorna i den åldern är låg med tanke på att man inte har åldern inne för körkort.

Försäkringar är individuella och är näst intill omöjligt att jämnföra med andra, man måste ringa och fråga för att få ett korrekt pris.

okej nu var jag trött när jag skrev de okej ? men när han fyller 18 bast så är de direkt mycket mer olyckor smile så menade jag och nu förtydligade jag med.

alain www.bimmerpower.org
6 juli 2008 · 3 995 Inlägg

här har du en tråd om försäkringsfrågor där du kan fråga och får mycket svar. smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=86333

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
ronne
6 juli 2008 · 796 Inlägg

kolla med volvia skulle tro att det ligger runt 8 papp där då...

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang