Bilder på era ärr/sår [KÄNSLIGA VARNAS]

Opelmadness German cars, quality and beyond
11 juli 2008 · 8 197 Inlägg

JapMax skrev:

_Glenne_ skrev:

Irmscher Vectra skrev:

Bara skojade ju vet du.. wink
Sår kan göra ont som satan hur små dom än är.

haha jaa jag tycker fasen det är dom små såren som gör ondast tongue

Fan då har du nog inte fått nyllet uppskuret än lr armen uppsliten 30cm äntongue

Eller hela bröstkorgen uppsågad. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
c_Hall Studerande
11 juli 2008 · 219 Inlägg

Jag fick både andra gradens brännskador och djupa andragradens på 4% av kroppen, vilket innefattade utsidan av vänster arm och på vänstra och högra handen. Allt pga. jag fick brinnande solros olja på mig. Självförvållad olyckshändelse.
Det hände 26/8 -07. Nu är det en viss hudskiftning på ställena. (sry inga bilder)

Tegelstenen Vingåkers Bo
11 juli 2008 · 70 Inlägg

Joo skrev:

Tegelstenen skrev:
Okej, jag laddar upp en bild på min tå. Dock inget ärr , men iaf.

http://img352.imageshack.us/img352/892/suc51617yp3.jpg


Sen har jag ett ärr ifrån när jag fick in en skruv i benet, det var nice. Sen en gång när jag rammlade och landade på mitt högra knä, där har jag 5*3cm hud som är vit. Så där har jag inget förgprigment wink

Hur lyckades du med det? tånageln är ju helt kapad yikes

jag oppreerade för mitt nageltrång jag hade , har oppreterat 3 gånger nu så får hoppas det är bra
nu tongue

Nissan King cab "Diesel" (1987)
Volvo Amazon "weber" (1962)
staahl
11 juli 2008 · 22 Inlägg

engineaddict skrev:

Staahl skrev:
haha,kul tråd.. har inte mycket att komma med om man jämför med mr scarface..men jag får göra ett försök en annan dag..wink

Nej nej, ingen bra idé att försöka... gör bara ont wink

haha,nej då..ska inte ge mig på o göra nya ärr..bara fota befintliga isf..tongue

Cause´.. That Boy Ronaldo, Makes England Look Shite!
Fartsyndare Pro detailer
11 juli 2008 · 417 Inlägg

Har inga monster ärr som en del här har dock har jag lyckats hitta på lite klantigheter under mina år här i livet.
Första ärren blev redan när jag föddes, förlöstes med sugklocka så har tre ärr i huvudet från det, ett i ena ögonbrynet och två i nacken.
När jag var två år ca så skulle jag åka rutchbana, slog i huvudet lite så jag spräckte ena ögonbrynet, morsan fick total panik eftersom det blödde som f-n men som väl var så bodde några av päronens kompisar i en lägenhet intill lekplatsen och när dom hör morsan skrika så springer dom ut och mer rätt personer än dom två kudne nog inte kunna komma till undsättning, gubben är ambulansförare och tanten är sjuksköterska.
När jag var typ tre år så skulle jag vara duktig storebror och ta godisskålen hos mormor och morfar åt lillebror, det slutade med att jag headbangade deras marmorbord då jag missbedömde avståndet mellan soffa och bord.

Efter det höll jag mig hyfsat i skinnet, lite skrubb sår och så men inget beständigt, tills jag var 14-15, jag cyklade vid den här tiden mountainbike och jag och en polare var ute och cyklade när jag går omkull i typ 50 knyck (nollade cykeldatorn innan vi begav oss nerför backen jag vurpade i), fick en rejäl hjärnskakning, spräckte ena "hornet" på bäckenbenet och skrapade upp vänster arm från armbåge till axel, var typ den och hjälmen jag landade på.
Första jag hör efter att jag vinglar upp på benen är två kärringar som kommer fram och säger till mig "Du får se dig för hur du cyklar, cykeln kunde ha träffat någon" sen gick dom vidare.
Tog mig efter mycket om och men hem till polaren och ringer morsan efter skjuts men tji fick jag "Du kan inte cykla dig så trött varje gång att du inte kan ta dig hem, du får cykla hem själv"
Den resan från polaren och hem tog normalt typ 30 min med hoj, denna gången tog det över 3 timmar och jag spydde som fan ett flertal gånger, fördelen var att jag ju inte somnade iaf wink
Blev ett rätt fint ärr på överarmen men det mesta är dolt av en tatuering idag.

I mitt yrkesliv har jag fått en bit av en hjulbult i näven, den sitter där än idag som en liten svart prick under huden, dragit ett snitt över tre fingrar på vänster hand (blödde som fan så det var iltransport till akuten, väl på akuten hade det sluta blöda så jag åkte hem igen) brännskador från svetsloppor och svetsmunstycken men det som märks mest idag är det ärret jag har på höger ringfinger, det såg ut såhär tre dagar efter jag skadade mig

https://www1.garaget.org/gallery/archive/31312/398333_bf9e4y.jpg
Nibe minnet

Slant på en kabelgenomföring och drog fingret längs en vass plåtkant, sex stygn var det tack vare svängen ut mot fingret, ett av de stygnen satt rätt i en nerv så den dryga veckan jag hade styngen kunde jag inte röra fingret vilket jag berättade för sjuksystern när hon tog styngen "men du måste kunna böja fingret helt tillbaka ju" sa hon samtidigt som hon tar tag och böjer fingret helt in mot handflatan, jag skriker som en stucken gris när såret går upp igen "Oj..........jag ska nog hämta läkaren nu" var hennes kommentar.
Håller som bäst på att försöka få ut lite pengar från försäkringsbolaget för det.

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)
airflow Avstängd
11 juli 2008 · 653 Inlägg

Tegelstenen skrev:
Okej, jag laddar upp en bild på min tå. Dock inget ärr , men iaf.

http://img352.imageshack.us/img352/892/suc51617yp3.jpg


Sen har jag ett ärr ifrån när jag fick in en skruv i benet, det var nice. Sen en gång när jag rammlade och landade på mitt högra knä, där har jag 5*3cm hud som är vit. Så där har jag inget förgprigment wink

ÅÅHHH!!!! JAG SATT FAKTISKT OCH ÅT!!! haha det var det jävligaste jag sett yikes

Jag har rätt i vad jag än säger.
Galad8
12 juli 2008 · 1 997 Inlägg

Bra att ni ändrade rubriken...

De ja kommer ihåg var nog när jag var liten typ 8 år eller så...
Brorsan körde moppe och jag var väl inte så smart då.

Vi hade som utmaningar att prova tolka med en massa olika grejer efter den, typ tefat, bob, lådbil, osv. Men de dummaste var nog när jag skulle tolka med en Skateboard! efter den.

Vi kopplade den me ett rep typ, jag la mig på mage på brädan och brorsan började köra. De gick väl bra ett tag tills han tyckte det blev tråkigt, så då gasa han på så de gick 50 ungefär. Jag höll i mig allt som gick tills det kom ett gupp på asfalten och då hamnade mitt högra lillfinger under höger framhjul (hoppas ni förstår hur jag menar ungefär). Fingret låg och skrapade mot asfalten i 50 med mig och brädan ovanpå. Jag skrek åt honom att stanna, men han gasa vidare samtidigt som han titta bak och skratta. Tills han efter några meter upptäckte att de var nåt som inte stod rätt till.

Väl när jag kommit av brädan så sprang jag smått förvirrad omkring ute på gården, och stirrade på fingret där man kunde se benet. (Föräldrarna var såklart borta) så vi sprang in och sköljde bort grus och dylikt med vatten, och sen renade vi såret med T-röd. Hehe. Sen plåster på det. Sved rätt bra då, menmen.

10 år senare ungefär så är ärret kvar. Hehe. Alltid nåt... wink

Senast redigerat av Galad8 (12 juli 2008)

MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
12 juli 2008 · 2 362 Inlägg

fy fan..

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Co_DriverBoy Filmmakare
12 juli 2008 · 175 Inlägg

Ska börja med att säga att jag ska slänga upp en bild så fort jag kan wink

Det bilden skall visa är hur mina tår ser ut efter att ha fastnat i en åkergräsklippare när man var tre år, jag kan väl iaf säga att jag inte behöver klippa naglarna på några tår tongue

Jag har hellre 90 pigga än 200 slöa hästar under huven !!
Volkswagen Jetta "Die weize scheize" (1990)
LuCiiifer DrivmedelsTekniker
12 juli 2008 · 1 632 Inlägg

drog handen mot in dörrkarm i plåt, vart som en osthyvel. bilden är efter en vecka gick inte att sy då jag slet loss biten. vart sjukskriven i 3 veckor (jobbar som kock) det vita runt såret är död hud.vidrigt som fan var de.



https://www1.garaget.org/gallery/archive/37032/398384_qn1ifk.jpg

Co_DriverBoy Filmmakare
12 juli 2008 · 175 Inlägg

Så här ser mina tår ut idag efter en liten gräsklippar frisering cool

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17503/398385_wsm7c0.jpg
AJ !!

Jag har hellre 90 pigga än 200 slöa hästar under huven !!
Volkswagen Jetta "Die weize scheize" (1990)
Rejad Maskin stundent!
12 juli 2008 · 218 Inlägg

Säger som många andra fy fan! Är väl rätt förskonad från ärr själv, har ett bränmärke på vänster underarm och ett ärr över tummen från plastfabriken jag jobbade på förrut, har även lyckats öppna ett lillfinger när jag råkade bryta av en tallrik när ja stod å diskade tongue inte mycket till ärr men sätter man lillfingrarna jämte varandra så ser man att de fattas en del av "mellanknogen" på den ena tongue

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"
Opelmadness German cars, quality and beyond
12 juli 2008 · 8 197 Inlägg

Fy fan.. Alla bilder på kapade tår, öppna sår och allt är ju läskigt. hmm
Väntar bara på nåt hajbett eller liknande ska dyka upp..

Farsans granne blev biten i foten av en stor gädda för några år sen, det blev rena ormbettet! Många, sylvassa tänder.. *ryyys* hmm

Men det är intressant att läsa vad ni andra har råkat ut för. Jag är glad att jag har alla fingrar, tår och annat som sticker ut kvar..
Men jag ska försöka fixa scannern så får ni se på fler ärr från min sida. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Rushman Evolution Garage
12 juli 2008 · 1 299 Inlägg

MarcusL skrev:

Fossorna skrev:

ZonaX skrev:
haha!   blev huggen av en polare i handflatan, mellan pek och långfingret med en blyerts, halva spetsen sitter kvar hmm (typ 3 år sen),  samma kille högg mig i överarmen också ^^   roll


Spetsen i handflatan  (syns inte lika mycket som om man ser det med egna ögon)
http://img257.imageshack.us/img257/3708/blyertsic1.jpg

haha samma som mig:P jag har en blyerts spets i mig, dock har den suttit i minst 10 år så vi får nog leva med våra méntongue

Haha sjukt att jag också har det, på precis samma ställe big_smile

Har suttit där i 11 år nu, den verkar sitta bra big_smile

Har en blyertsspets mitt i handflatan och ådran som går brevid är väldigt grå/blå och syns mycket väl hehe...

Senast redigerat av Rushman (12 juli 2008)

Sky´s the limit...
FreddeK
12 juli 2008 ·

Irmscher Vectra skrev:
Fy fan.. Alla bilder på kapade tår, öppna sår och allt är ju läskigt. hmm
Väntar bara på nåt hajbett eller liknande ska dyka upp..

Farsans granne blev biten i foten av en stor gädda för några år sen, det blev rena ormbettet! Många, sylvassa tänder.. *ryyys* hmm

Men det är intressant att läsa vad ni andra har råkat ut för. Jag är glad att jag har alla fingrar, tår och annat som sticker ut kvar..
Men jag ska försöka fixa scannern så får ni se på fler ärr från min sida. wink

en gädda har ca 700 tänder i käften så det är inte att leka med=)

En del riktigt vidriga grejer här men likförbannat ska man in och kolla.

Galad8
12 juli 2008 · 1 997 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Fy fan.. Alla bilder på kapade tår, öppna sår och allt är ju läskigt. hmm
Väntar bara på nåt hajbett eller liknande ska dyka upp..

Farsans granne blev biten i foten av en stor gädda för några år sen, det blev rena ormbettet! Många, sylvassa tänder.. *ryyys* hmm

Men det är intressant att läsa vad ni andra har råkat ut för. Jag är glad att jag har alla fingrar, tår och annat som sticker ut kvar..
Men jag ska försöka fixa scannern så får ni se på fler ärr från min sida. wink

Annat som sticker ut kvar...
Haha lol

ZonaX Svetsare
12 juli 2008 · 3 150 Inlägg

Hände en läskig sak för några månader sen, på skolan.  Några klasspolare skulle hjälpstarta en skördetröska, och dom tog ett nyladdat batteri och kopplade in (fel?).

Stog i verkstan och fixade lite och hörde en smäll likt en handgranat typ ^^  Och alla står fundersamma och undrade va fan d va.   Han som kopplat batteriet går in i verkstan lite böjd och håller för ansiktet och skriker typ AAJJJJ  AAJJJJJ!  Alla blir skit skraja när vi fattat att batteriet exploderat i fejan på kidden.
Vi trodde typ hans ansikte va borta hmm

Senare gick vi ut och kollade på batteriet och typ hälften av alla celler hade exploderat, gissa om vi va rädda för batterier efter det xD

Killen mår bra nu, dock va han typ döv 1 vecka efter och blind kanske 10-20 sekunder efter smällen. 

Senare konstaterades det att det va nån sorts jordfel på skiten.  Akta er för att göra fel ffs, alla i verkstan fick typ tinnitus, den smällen var så jävla sjuk, alla som varit med om det förstår vad jag menar, vi trodde först att det va svetstuberna som smällt, så kanske ni förstår vilken kraftig smäll det igentligen var!

Senast redigerat av ZonaX (12 juli 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
MrTurbo Better than God \o/
12 juli 2008 · 1 883 Inlägg

Fick i vart fall sy lite. Syns inte hur svullen armbågen är på bilden tyvärr:
http://www.saab4fun.com/arm/02.JPG

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
940R
13 juli 2008 · 1 567 Inlägg

http://forumbilder.se/images/053200884550P6960.jpg

Klämde av fingertoppen på en maskin på jobbet

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Rquired Allmänt envis
13 juli 2008 · 12 512 Inlägg

Kom på fler olyckor:

Trillade och slog i huvvet mot ett skoställ i plåt som liten , vänsterörat slog emot kanten och satt inte fast i bakkant länge=äkligt.

-Trillade som 6åring lr nått av en kickbike på asfalt. På asfalten låg en liten vass sten som gick in riktigt djup precis under knäskålen. Gick inte att böja ut benet länge med rätt skoj att åka med pappas 9000 turbo till akuten big_smile, på den tiden viste man inte vad fwd och rwd var wink

-Trampade som 11 åring på en spik som gick äckligt djupt in i foten, det värsta med det var att man inte kände det, utan trodde att spiken bara gick in i sulan och udrarde varför det var så jävla blött i skon...
Sen tog man av skon och...

De två sista gav en del men, märks när man springer.

Det värsta jag sett var en full brud som gick förbi ute i tylösand på bruten fot :S, hon var för full för att känna det och brydde sig inte om kompisarna. Till slut blev det iaf ambulansen för henne.



-Trampade på en spik i 4an nånstans, gick jävligt djupt

Senast redigerat av Rquired (13 juli 2008)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang