VOLVO S70 T5 (Till salu 85 tusen. Bytes mot Audi S2 avant eller coupe ?!)

Joas_86
7 juli 2008 ·

Ny uppstartad TMR motor, grymt skönt. cool



Motor receptet är lika från förr.

SPM stakar (modiferade)
Original kolvar med nya ringar + modiferade.
Vevaxel (org)
Toppen (org) ska lämna en annan topp så de får en kick (TMR)
Eget byggt grenrör.
Rs2 turbo k27.
S4 Wastgate.
Öppet rör.
3" system från turbo o bak enkel dämpare.
550cc spridare hög ohm.
044 pumpen.
Plenium insug ska börjas bygga senare (Bror)
Fast nu är de original insug.
2½ tryckrör.
KLR Intercooler 5cm tjock. Större senare (JAAA) Front monterad (YEEES)

M56h lådan odiffad (Q diff senare (Jepp)
Enkel massivgt svänghjul.
707 tryckplatta.
R lamell.

Sen en massa snygga SILLICON slangar.
Högpolerat lite. kommer mer senare när tiden finns.

Ska mappas efter TMR har haft sin semester har jag tänkt.

MÅL 370 hk+ vore roligt, så vi får se vad turbon bottnar ?!?!. men helst 350 vore bra iaf.

Senast redigerat av Joas_86 (21 augusti 2008)

phonic
7 juli 2008 · 915 Inlägg

Välkommen tillbaka och lycka till med mappningen.

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
Joas_86
7 juli 2008 ·

Tjena Phonic.

Måste ärligt talat att man har varit larvig den sista studen förut. De är jag som inte vågar ha fel bara. men nu ska ja ta en nypa salt o bara lyssna på vad t5 killarna kan smile

Lacka till själv med din ?

Blir de Action meet för dig ? (strippen)

wieger
7 juli 2008 · 511 Inlägg

Vad blir priset på hela kalaset då?

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!
Joas_86
7 juli 2008 ·

Lite info hur vårt garage blev från en laudgård till ett garage/verkstad !!! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/395404_9b4t1z.jpg
Lyssna väldigt noga nu grabbar. De här är en gamal laugård ifrån min gamla morfar. En massa kor hästar osv tongue Så en dag blev morfar sjuk o orka inte ha längra sitt jordbruk. Så en dag kom jag o min bror på en väldigt bra ide, vi frågar morfar om vi får bygga garage/verkstad. Han tvivla inte ens han sa gör ni de, men bara de blir snyggt. Så somaren 2007 börja vi riva ner all virke fula pelare osv osv. Ny uppsättning gjorde vi, och spika upp nya gippskivor osv. Men inte riktigt klart ännu.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/395414_eflar6.jpg
Från andra hållet !!





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/395417_zi06eu.jpg
Inte riktigt klart ännu, massa skräp liggandes, jag som är minst o får stryk av bror så är de lika bra att städa. Man är för bra snäll jämt big_smile




https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/395425_zw1g9w.jpg
Sedan blev de vinter och projektet skulle börjas. Sen efter ett antar månader ca 2-3 så blir de så här hmm Måste genast fixas !!!





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/395431_dgyp9r.jpg
Snart klar med städande !!





https://www1.garaget.org/gallery/archive/27501/395434_dmdhmq.jpg
Städning klart. Tycker nu att vårt garage är ganska stort ? Vist de finns större. men onödigt när de ska va två bilar inne bara !!

Joas_86
8 juli 2008 ·

ZamiX skrev:
Vad blir priset på hela kalaset då?

hade ju alla saker förr så.

TMR tar 6 tusen att montera sakerna, då fräser han även ur vevhusventilationen, modifera kolvar/stakar viktar dom. balasera veven.

Sen är allt helt perfekt när man får hem den, inga broblem. bara starta o köra in maskinen senare !! Kommer få all info hur man kör i maskin osv. Så de är ju helt perfekt. Är nöjd de priset som är nu alltså. inget o klaga på, så TMR kommer jag jämt att vända mig till.

mvh JOÄS

phonic
8 juli 2008 · 915 Inlägg

Joas_86 skrev:
Tjena Phonic.

Måste ärligt talat att man har varit larvig den sista studen förut. De är jag som inte vågar ha fel bara. men nu ska ja ta en nypa salt o bara lyssna på vad t5 killarna kan smile

Lacka till själv med din ?

Blir de Action meet för dig ? (strippen)

Jag hoppas på att kunna köra där ja, om bilen håller ihop och diffen kommer hem snart. Ska köra på Lördag även köra maskin i en bromsbänk så man slipper spekulera mer smile

6k för montering och "garanti" på jobbet var inte dyrt förstår varför det står TMracing på många bilar..

Senast redigerat av phonic (8 juli 2008)

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
Joas_86
8 juli 2008 ·

phonic skrev:

Joas_86 skrev:
Tjena Phonic.

Måste ärligt talat att man har varit larvig den sista studen förut. De är jag som inte vågar ha fel bara. men nu ska ja ta en nypa salt o bara lyssna på vad t5 killarna kan smile

Lacka till själv med din ?

Blir de Action meet för dig ? (strippen)

Jag hoppas på att kunna köra där ja, om bilen håller ihop och diffen kommer hem snart. Ska köra på Lördag även köra maskin i en bromsbänk så man slipper spekulera mer smile

6k för montering och "garanti" på jobbet var inte dyrt förstår varför det står TMracing på många bilar..

6000k och en fin garanti big_smile

Jo när jag lämna in min motor så stog de iaf 5-6 motorer före mig, men han skulle fixa till min lite före hehe !

men lokelen är inte stor men de kommer säkert bli  större senare.
Jo din diff vad kosta den och vart köpte du den ?

Joas

kwansa Hmm, vet inte?
8 juli 2008 · 1 775 Inlägg

Härligt projekt! smile Ska följas!

Senast redigerat av kwansa (8 augusti 2008)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Joas_86
8 juli 2008 ·

kwansa skrev:
Härligt projekt! smile

Hoppas bara att dem är bättre på att mecka volvo än Saab iaf =/

Tackar mannen wink


TMR dom trimar både saab o volvo bilar.

Tomas han som bygger min motor, han kör saab 93 !! eller om de va någons kund kanske.
Så där borde du lämna in din bil så hälsar du att jag rekomendera TMR.big_smile

kwansa Hmm, vet inte?
8 juli 2008 · 1 775 Inlägg

Joas_86 skrev:

kwansa skrev:
Härligt projekt! smile

Hoppas bara att dem är bättre på att mecka volvo än Saab iaf =/

Tackar mannen wink


TMR dom trimar både saab o volvo bilar.

Tomas han som bygger min motor, han kör saab 93 !! eller om de va någons kund kanske.
Så där borde du lämna in din bil så hälsar du att jag rekomendera TMR.big_smile

Joo tack, har redan lämnat in min bil där... det slutade med en trasig styrled och yttrebärarmsbussningar som skulle sitta i bakvagnen roll hmm Men alla är mänskliga och kan göra fel wink


Finfin bil! hoppas DU blir nöjd med deras jobb smile Lycka till!

Senast redigerat av kwansa (8 augusti 2008)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Joas_86
8 juli 2008 ·

kwansa skrev:

Joas_86 skrev:

kwansa skrev:
Härligt projekt! smile

Hoppas bara att dem är bättre på att mecka volvo än Saab iaf =/

Tackar mannen wink


TMR dom trimar både saab o volvo bilar.

Tomas han som bygger min motor, han kör saab 93 !! eller om de va någons kund kanske.
Så där borde du lämna in din bil så hälsar du att jag rekomendera TMR.big_smile

Joo tack, har redan lämnat in min bil där... det slutade med en trasig styrled och yttrebärarmsbussningar som skulle sitta i bakvagnen roll hmm

Det jag har hört på sistonde om TMR, så skulle jag inte tveka en sekund att lämna in bilen på NordicUHR eller Maptun wink mad

Hoppas iaf att du har blivit snällt bemött där upp iaf, det är du ganska sällsynt nuförtiden.

Finfin bil! hoppas DU blir nöjd med deras jobb smile Lycka till!

Vad menar du med snällt bemött ? Jag tycker dom är väldigt trevliga mot mig smile

TMR är grymt bäst.

Jag kommer bli hel nöjd med motor sen.

mkt jobb kvar på bilen, lack, front, mm mm big_smile

kwansa Hmm, vet inte?
9 juli 2008 · 1 775 Inlägg

Nja, dem har blivit dryga mot endel av sina kunder. verkar som några har/haft problem med deras program osv. men vem har inte problem med någons program? roll

hoppas bara att det är en tillfälligheter smile

Senast redigerat av kwansa (8 augusti 2008)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Joas_86
9 juli 2008 ·

kwansa skrev:
Nja, dem har gjort några mindre bra jobb på sistonde, blivit dryga mot endel av sina kunder. verkar som några har/haft problem med deras program osv.

hoppas bara att det är en tillfällighet, jag kommer hålla mig till bilteknik här i stan ett tag framöver iaf.

Nej men de verkar vara sant lite faktis sad

Som idag va dom inte så glada för ja krångla till de med dom. ajja !!!

phonic
9 juli 2008 · 915 Inlägg

Joas_86 skrev:

kwansa skrev:
Nja, dem har gjort några mindre bra jobb på sistonde, blivit dryga mot endel av sina kunder. verkar som några har/haft problem med deras program osv.

hoppas bara att det är en tillfällighet, jag kommer hålla mig till bilteknik här i stan ett tag framöver iaf.

Nej men de verkar vara sant lite faktis sad

Som idag va dom inte så glada för ja krångla till de med dom. ajja !!!

Det är nog ingen som gillar när man krånglar till det för dem. Vad gjorde du då om man får fråga?

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com
kwansa Hmm, vet inte?
9 juli 2008 · 1 775 Inlägg

Joas_86 skrev:

kwansa skrev:
Nja, dem har gjort några mindre bra jobb på sistonde, blivit dryga mot endel av sina kunder. verkar som några har/haft problem med deras program osv.

hoppas bara att det är en tillfällighet, jag kommer hålla mig till bilteknik här i stan ett tag framöver iaf.

Nej men de verkar vara sant lite faktis sad

Som idag va dom inte så glada för ja krångla till de med dom. ajja !!!

Jag tror nästan dem jobbar för mycke där uppe roll inte allt för ovanligt att dem öppnar 7 och jobbar till 20-21:30 och lördagar oxå. Så det kanske sätter sina spår i deras humör och mötande mot kunder. mad

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Gizmojohan
9 juli 2008 · 3 295 Inlägg

roligt för dig att det händer nåt iaf, Ang TMRacing... jag säger inget så har jag inget sagt, mina grejer har funkat hittills iaf.. kolla efter pysventiler när du har fått tillbaka motorn bara.. wink

E85
10 juli 2008 · 58 Inlägg

Fråga vad dom gör med kolvarna. vore kul o veta,Men det är väl hemligt. Hade min inne efter ett kolvras o skulle få modifierade kolvar. 200 mil senare rasade ett vevlager fast dom var nybytta. När motorn plockades isär var det inte ett skit gjort med kolvarna, möjligen tvättades dom innan monterign kanske. men betala för det fick jag göra.

Saab 9-5 Aero "R500" (2000)
Marlboroman
10 juli 2008 · 8 234 Inlägg

E85 skrev:
Fråga vad dom gör med kolvarna. vore kul o veta,Men det är väl hemligt. Hade min inne efter ett kolvras o skulle få modifierade kolvar. 200 mil senare rasade ett vevlager fast dom var nybytta. När motorn plockades isär var det inte ett skit gjort med kolvarna, möjligen tvättades dom innan monterign kanske. men betala för det fick jag göra.

Inte hemligare än att de talar om att de borrar upp hålet för att få ut mer olja till oljeringen om man frågar dem.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Hammarslag Inläggskritiker
10 juli 2008 · 990 Inlägg

hmm min låda kosta 8000kr hos TM racing, och det var montering av quaife diff nya lager 95ans uppgraderingssats + knäckhylsa så de är nog inte så dyra smile vet att saablager är snordyra som det är.

Så blir det nåt ös i maskineriet ?

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang