Betald provkörning?

ricwil
8 juli 2008 · 6 Inlägg

Såg en riktigt intressant annons om ett jobb på en hemsida. Man kan tydligen få betalt för att provköra bilar av ett "internationellt högaktat bilmärke" - hmm, undrar vad det kan vara?

http://www.studentconsulting.se/sc/jobs … 878bf81828

Jag står själv i vevan att köpa ny bil. Kanske är någon annan som nappar också wink

Jessi77
8 juli 2008 · 7 Inlägg

ricwil skrev:
Såg en riktigt intressant annons om ett jobb på en hemsida. Man kan tydligen få betalt för att provköra bilar av ett "internationellt högaktat bilmärke" - hmm, undrar vad det kan vara?

http://www.studentconsulting.se/sc/jobs … 878bf81828

Jag står själv i vevan att köpa ny bil. Kanske är någon annan som nappar också wink

Coolt big_smile

ricwil
8 juli 2008 · 6 Inlägg

Visst big_smile

Mortalis VW-nörd?
8 juli 2008 · 4 332 Inlägg

Mystery Shopper sidorna e lite obehagliga. Skrev upp mig på en sådan, men har inte fyllt i allt. De vill verkligen veta ALLT om dig. Det tycker jag känns rätt obehagligt på sidor som ser ut o vara designade av satan.
Längd, vikt, hårfärg, favoritfärg, mat osv osv typ...de e väldigt mkt personliga grejer som de får ta del av, vissa bryr väl sig inte, men för den som inte vill att nå skumt företag får veta allt om dig bör tänka två gånger.

ricwil
8 juli 2008 · 6 Inlägg

Frågan är om inte det beror på vad det är för företaget som man ska utföra uppdraget för?
är det McDonalds som man ska utföra uppdraget på kanske det är mer relevant att veta vikt och matvanor etc.
Men var det för ett bilmärke/företag du gjorde din mystery shopper uppdrag för?

Mortalis VW-nörd?
8 juli 2008 · 4 332 Inlägg

Visst, så är väl tanken. Du fyller ju i massa info om dig själv, men all används ju inte för varje sorts jobb.
Men de som man inte vet är vad uppgifterna används till mer..

roxe Jesus didn´† Tap
8 juli 2008 · 1 146 Inlägg

skulle lätt ha tagit det om jag var äldre.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
ricwil
8 juli 2008 · 6 Inlägg

mm, det kanske är det som är problemet för mig också. Men jag tror nog ändå att det viktiga är att man kan agera och låtsas vara kund

J-P-R DO IT LOW STYLE
8 juli 2008 · 1 342 Inlägg

ricwil skrev:
mm, det kanske är det som är problemet för mig också. Men jag tror nog ändå att det viktiga är att man kan agera och låtsas vara kund

Det är skillnad på att låtsas vara intresserad och låtsas vara en potent kund. Anledningen till åldersgränsen är att få säljare kommer ta en 18-åring på allvar som företagskund.

Jag är 22 och ser inte ut att vara en dag äldre och vet exakt hur jobbigt det kan vara att bli tagen på allvar som seriös företagskund, men när man väl fått in foten (i detta fall hos VAG) så är inget omöjligt.


Appråpå tjänsten så kan det väl vara en kul grej, men en normal person ska nog inte räkna med att få arbeta mer än en gång. En annan fråga är hur lönen tillämpas, är det en fast summa eller enligt timme?
Offertförhandlingar kan ju ta evigheter om man säger så.

ricwil
8 juli 2008 · 6 Inlägg

sant, men vad jag förstod så fårman pröjs för varje gång man gör det.
Gällande hur man blir bemött handlar det nog mest hur man beter sig.

Är det någon som gjort någon mystery shopper provkörning tidigare?

westlife
8 juli 2008 · 246 Inlägg

Jag skulle vilja höja ett varningens finger för bemanningsföretaget.

Dom lovar mycket men har inte täckning för det så att säga. Själv jobbat för dom och bråkar fortfarande lite med dom..
Men om någon vill vara mystery shopper, visst. Rätt fint att få betalt för att provköra bilar och allt runtikring smile

J-P-R DO IT LOW STYLE
8 juli 2008 · 1 342 Inlägg

ricwil skrev:
sant, men vad jag förstod så fårman pröjs för varje gång man gör det.
Gällande hur man blir bemött handlar det nog mest hur man beter sig.

Är det någon som gjort någon mystery shopper provkörning tidigare?

Har jobbat som bilförsäljare och vet att det handlar om väldigt mycket mer än hur man beter sig.
Anledningen till att man satt åldern till 30 finns av en anledning. Ytterst sällan ungt folk plockar ut en tjänstebil och därmed kan du ju bete dig hur väl som helst, du kommer ändå inte anses som en potent kund.

Ja man får väl hoppas man får betalt, annars har man ju gjort en undersökning gratis. Det jag var nyfiken på var lönen, om den är fast eller baseras på antal timmar. Antar dock det första och det kan ju vara lagom drygt att sitta flera timmar och låtsas vara intresserad för en fast, troligtvis låg summa.

ricwil
9 juli 2008 · 6 Inlägg

westlife skrev:
Jag skulle vilja höja ett varningens finger för bemanningsföretaget.

Dom lovar mycket men har inte täckning för det så att säga. Själv jobbat för dom och bråkar fortfarande lite med dom..
Men om någon vill vara mystery shopper, visst. Rätt fint att få betalt för att provköra bilar och allt runtikring smile

Har funderat på att göra uppdraget själv, men vad har du att säga om bemanningsföretaget som sådant?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang