För/nackdelar gällande tre bilmodeller - Focus ST, Type R, Astra OPC.

pat
11 juli 2008 · 132 Inlägg

olagbg skrev:
en varning bara.. beställt eller köp inte stn i electric orange smile finns inga lackstift till den. jag har ju den lackad på min opel och inge rolig lack att lackera... men som sagt min röst faller helt klart på ST

http://www.teamtorquesteer.co.uk/05-foc … paint.html

Bjork OEM <3
11 juli 2008 · 6 957 Inlägg

roxe skrev:
Hur häftigt låter dte att säga att man har en ford eller honda då? tongue

Häftigare än att ha..ja inget.. wink
Man går väl fan inte runt å säger "-titta på mig, ja kör bla bla.."

Till topic:
Hondan är grym, gocart för gatan, härlig motor och snyggt utseende
Faller lite på komforten å inredning

Forden, underbart motorljud, härliga färger, turbo tongue har inte
kört denna men har inte hört mkt klagomål isf skulle de väl vara
designen som i mina ögon e fulsnygg tongue

Opeln e grymt skön att köra, bra tryck i o m fulltryckare under huven..
Snygg som satan i den blå färgen, ett chip hos bsr så har du 260hk..

Mvh

OEM <3
olagbg OLAGBG
11 juli 2008 · 596 Inlägg

patz0r skrev:

olagbg skrev:
en varning bara.. beställt eller köp inte stn i electric orange smile finns inga lackstift till den. jag har ju den lackad på min opel och inge rolig lack att lackera... men som sagt min röst faller helt klart på ST

http://www.teamtorquesteer.co.uk/05-foc … paint.html

jo lycka till å få till det med en lack som skiftar färg,, man kommer se var du penslat på 100ggr mer än att bara låte stenskotten vara.. tro mig.. har testat redan men å andra sidan har jag massa mer effekt ään original så min skiftar mer..

se lacken lite som en kameleontlack. svårt å få rätt färg där den ska förbättras.

OLAGBG
VOLVO
biltemaanstalld badboy for life
11 juli 2008 · 356 Inlägg

skulle det luta åt ford st så har hedbergs bil i skåne 2 st som har gott mellan 100-1000mil sammt nybilsgaranti på den enna holla deras sida och välj någon av deras malmö hallar tror jag det var en blå och en orange big_smile

Zpira skrev:
Tja!

Är inne lite på köpa mig en ny bil och har kollat in dessa tre, Honda civic type R, Opel Astra OPC och ford focus ST. Och jag skulle väldig gärna höra vad för och nackdelarna är för var och en.
Den enda jag inte provkört är astran, och hondan är väl den som ligger bäst till än så länge
Men skulle vilja höra lite mer än det som bilförsäljarna säger, där alla tre är bäst enligt dem själva.
Jag själv kan inte mycket om dem, så tråden riktar väl sig mest till dem som hör någon erfarenhet av bilarna i fråga, men ni andra är välkomna ni med.
Det är dem nya modellerna jag vill diskutera, inte de gamla.

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
pat
11 juli 2008 · 132 Inlägg

olagbg skrev:

patz0r skrev:

olagbg skrev:
en varning bara.. beställt eller köp inte stn i electric orange smile finns inga lackstift till den. jag har ju den lackad på min opel och inge rolig lack att lackera... men som sagt min röst faller helt klart på ST

http://www.teamtorquesteer.co.uk/05-foc … paint.html

jo lycka till å få till det med en lack som skiftar färg,, man kommer se var du penslat på 100ggr mer än att bara låte stenskotten vara.. tro mig.. har testat redan men å andra sidan har jag massa mer effekt ään original så min skiftar mer..

se lacken lite som en kameleontlack. svårt å få rätt färg där den ska förbättras.

Förlåt tyckte du sa att det inte fanns stift, men tydligen sa du att det inte fanns stift som funkade.
Eller?

olagbg OLAGBG
11 juli 2008 · 596 Inlägg

patz0r skrev:

olagbg skrev:

patz0r skrev:

http://www.teamtorquesteer.co.uk/05-foc … paint.html

jo lycka till å få till det med en lack som skiftar färg,, man kommer se var du penslat på 100ggr mer än att bara låte stenskotten vara.. tro mig.. har testat redan men å andra sidan har jag massa mer effekt ään original så min skiftar mer..

se lacken lite som en kameleontlack. svårt å få rätt färg där den ska förbättras.

Förlåt tyckte du sa att det inte fanns stift, men tydligen sa du att det inte fanns stift som funkade.
Eller?

ja ford säljer ju inge oringal iallfall..
sedan har jag sett den sidan innan oxå.. finns även på en firma här i gbg å köpa oxå men har köpt den å den va inte ens i närheten av min lack

OLAGBG
VOLVO
Zpira Polack
12 juli 2008 · 61 Inlägg

vatt i full färd idag med och känna och klämma ännu mer på bilarna tongue
och jag tror nog hondan vinner i mitt tycke nu, att det är turbo eller inte gör mig inte så mycket, har aldrig kört en vtec bil innan och jag märkte att mycket föll på det, fastnade väldigt mycket för hur bilen betedde sig på vägen dessutom, lugnt körande samt busa, fast ett minus på däcken som sitter på bilen. men det går ju och byta!
komforten tyckte jag själv var sämst i forden och då var det mest stolarna som felade tyckte jag, och jag störde mig så jävligt på inredningen i den.
och astran är en vild jävel, går bra som fan rakt fram, men kränger lite ofta när man kommer in på kurviga småvägar, eller så körde jag bara för fort tongue
men iaf, hondan har vunnit i mitt tycke och tack till alla som lagt sin mening i tråden.
vill ni diskutera vidare så är det fritt fram, jag är på!

Senast redigerat av Zpira (12 juli 2008)

My Life - My Way
Saab 9-3 Aero 2.8T SC "StorGripen" (2006)
kohler
12 juli 2008 · 671 Inlägg

Zpira skrev:
vatt i full färd idag med och känna och klämma ännu mer på bilarna tongue
och jag tror nog hondan vinner i mitt tycke nu, att det är turbo eller inte gör mig inte så mycket, har aldrig kört en vtec bil innan och jag märkte att mycket föll på det, fastnade väldigt mycket för hur bilen betedde sig på vägen dessutom, lugnt körande samt busa, fast ett minus på däcken som sitter på bilen. men det går ju och byta!
komforten tyckte jag själv var sämst i forden och då var det mest stolarna som felade tyckte jag, och jag störde mig så jävligt på inredningen i den.
och astran är en vild jävel, går bra som fan rakt fram, men kränger lite ofta när man kommer in på kurviga småvägar, eller så körde jag bara för fort tongue
men iaf, hondan har vunnit i mitt tycke och tack till alla som lagt sin mening i tråden.
vill ni diskutera vidare så är det fritt fram, jag är på!

Du gör förmodligen rätt. Auto Motor Sport kom fram till att Hondan var bäst av dessa bilar + några till i GTi klassen.

Second is the first loser
CrilleD
12 juli 2008 · 831 Inlägg

Bra val. Tror du kommer bli nöjd med civicen.

Stephane_
12 juli 2008 · 187 Inlägg

We love VTEC smile

biltemaanstalld badboy for life
12 juli 2008 · 356 Inlägg

oavsätt vilken bil du väljer så ska du trivas i bilen efter som det är du som ska köra den:D

Zpira skrev:
vatt i full färd idag med och känna och klämma ännu mer på bilarna tongue
och jag tror nog hondan vinner i mitt tycke nu, att det är turbo eller inte gör mig inte så mycket, har aldrig kört en vtec bil innan och jag märkte att mycket föll på det, fastnade väldigt mycket för hur bilen betedde sig på vägen dessutom, lugnt körande samt busa, fast ett minus på däcken som sitter på bilen. men det går ju och byta!
komforten tyckte jag själv var sämst i forden och då var det mest stolarna som felade tyckte jag, och jag störde mig så jävligt på inredningen i den.
och astran är en vild jävel, går bra som fan rakt fram, men kränger lite ofta när man kommer in på kurviga småvägar, eller så körde jag bara för fort tongue
men iaf, hondan har vunnit i mitt tycke och tack till alla som lagt sin mening i tråden.
vill ni diskutera vidare så är det fritt fram, jag är på!

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
Larsson2k
21 oktober 2008 · 100 Inlägg

Visst! Jag kan hålla med om att Hondan är vassast, både i handling och motor. Men utseende utvändigt och invändigt? Nja, där vinner ju både Forden och Opeln. Hondan ser ju ut som en lutande flodhäst med en felplacerad vinge där bak, och invändigt är det bara plast, plast och plast. Du får bara motor och väghållning. Jag hade ju hellre gått på Opeln. Starkast motor, snyggast utseende och bäst utrustad. Men det är ju trots allt en smaksak. Mvh R

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang