....

firefreak Eldknast
17 juli 2008 · 915 Inlägg

Jag tyckte dom var fräcka. Grymt jobbat.

Inte dokumentationsbilder. Men effektfulla och spännande att titta på.

Tiden är rolig när det går fort... :)
Wezzli Sidledesförare
17 juli 2008 · 268 Inlägg

URC skrev:

Wezzli skrev:
det finns ju verkligen ingen logik i vilka delar av bilen du mörkat ner och vilka delar av bilen du gjort ljusare. när man försöker göra spännande, vackra eller dova bilder med kreativ efterbehandling så försöker man ju ändå få bilden att inte se uppenbart efterbehandlad ut, det har du ju inte ens försökt. vad är poängen med bilderna? färgerna och ljuset är ju helt okej i det allmänna men varför har du mörkat ner speciella delar av bilen, och varför på detta stora klumpiga sätt (1600 i brushstorlek?). man hade mer uppskattat vanliga raka bilder med hyfsat hög kontrast och fina vinklar, lite vidvinkel.

Nä, varför måste det alltid vara logiskt, jag gillar det, och uppenbarligen en del andra.
Alla gillar inte en picasso tex.

Kunde mycket väl lagt upp dem med vanlig behandling.
Men kände för att göra nått kul med bilderna.
Och visst är det uppenbart att dem är behandlade...men det är en del av det.
Sen att det inte faller dig i smaken kan jag inte göra nått åt Wezzli. smile

Vill man ha ett fotografi som inte ser ut som att skaparen precis installerat photoshop och kom på att det finns olika layereffekter och brushes med opacity så får man ju lägga lite mer arbete på det. Samma gäller om man vill att bilderna ska uppskattas av en större del av publiken och inte bara den mest smygretarderade publiken.

Att folk i allmänhet gillar bilderna handlar om att majoriteten av användare på detta forum och kanske majoriteten av människor i världen inte lägger ner någon som helst tid på att granska någonting djupare. Ifall användarens omdöme av bilden är positivt, oavsett hur positivt, så blir det automatiskt den bästa bilden dom sett. Detta antingen för att folk inte överhuvudtaget tittat på allt för många bilder och därför är lätt att imponera eller helt enkelt inte har granskat någonting djupare tidigare. Ifall du bara riktar dina bilder mot denna typen av publik så kommer du ju alltid att få positiva betyg men i slutändan kommer du inte bli bättre för att du aldrig får veta vad som kunde göras bättre med bilden. Det löjliga är hur nära du egentligen var att göra en häftig bild, du överdrev bara lite för mycket med det mörka och hade du placerat det lite bättre hade det nog smält in riktigt fint. 

Inte alla är fotografer och grafiker, därmed ser inte alla det vackra i bra vinklar och bra efterbehandling av fotografin. Många är totalt ointresserad av just detta och därav faller deras område av intresse in på något helt annat än detta.

Detta gäller ju egentligen allt, som t.ex. mainstream musik, så länge som det finns en bastrumma och snare i musiken så älskar folk den. I själva verket kan låten vara så extremt enformig och dålig att man blir magsjuk i månader. Man måste nästan se steget längre, förbi detta. Jag menar inget illa, jag menar att du bör ta det steget längre.

Förstå mä?

Senast redigerat av Wezzli (17 juli 2008)

Man vet aldrig, före man vet
ErikAxelsson
17 juli 2008 · 517 Inlägg

Wezzli skrev:

URC skrev:

Wezzli skrev:
det finns ju verkligen ingen logik i vilka delar av bilen du mörkat ner och vilka delar av bilen du gjort ljusare. när man försöker göra spännande, vackra eller dova bilder med kreativ efterbehandling så försöker man ju ändå få bilden att inte se uppenbart efterbehandlad ut, det har du ju inte ens försökt. vad är poängen med bilderna? färgerna och ljuset är ju helt okej i det allmänna men varför har du mörkat ner speciella delar av bilen, och varför på detta stora klumpiga sätt (1600 i brushstorlek?). man hade mer uppskattat vanliga raka bilder med hyfsat hög kontrast och fina vinklar, lite vidvinkel.

Nä, varför måste det alltid vara logiskt, jag gillar det, och uppenbarligen en del andra.
Alla gillar inte en picasso tex.

Kunde mycket väl lagt upp dem med vanlig behandling.
Men kände för att göra nått kul med bilderna.
Och visst är det uppenbart att dem är behandlade...men det är en del av det.
Sen att det inte faller dig i smaken kan jag inte göra nått åt Wezzli. smile

Vill man ha ett fotografi som inte ser ut som att skaparen precis installerat photoshop och kom på att det finns olika layereffekter och brushes med opacity så får man ju lägga lite mer arbete på det. Samma gäller om man vill att bilderna ska uppskattas av en större del av publiken och inte bara den mest smygretarderade publiken.

Att folk i allmänhet gillar bilderna handlar om att majoriteten av användare på detta forum och kanske majoriteten av människor i världen inte lägger ner någon som helst tid på att granska någonting djupare. Ifall användarens omdöme av bilden är positivt, oavsett hur positivt, så blir det automatiskt den bästa bilden dom sett. Detta antingen för att folk inte överhuvudtaget tittat på allt för många bilder och därför är lätt att imponera eller helt enkelt inte har granskat någonting djupare tidigare. Ifall du bara riktar dina bilder mot denna typen av publik så kommer du ju alltid att få positiva betyg men i slutändan kommer du inte bli bättre för att du aldrig får veta vad som kunde göras bättre med bilden. Det löjliga är hur nära du egentligen var att göra en häftig bild, du överdrev bara lite för mycket med det mörka och hade du placerat det lite bättre hade det nog smält in riktigt fint. 

Inte alla är fotografer och grafiker, därmed ser inte alla det vackra i bra vinklar och bra efterbehandling av fotografin. Många är totalt ointresserad av just detta och därav faller deras område av intresse in på något helt annat än detta.

Detta gäller ju egentligen allt, som t.ex. mainstream musik, så länge som det finns en bastrumma och snare i musiken så älskar folk den. I själva verket kan låten vara så extremt enformig och dålig att man blir magsjuk i månader. Man måste nästan se steget längre, förbi detta. Jag menar inget illa, jag menar att du bör ta det steget längre.

Förstå mä?

Glädjedödare..


Underbara bilder URC. Dessa konstverk skulle sitta som en smäck i tavelram på vägen smile

Mvh

Opelmadness German cars, quality and beyond
17 juli 2008 · 8 197 Inlägg

Påminner om en Chrysler, men det stämmer inte med räfflorna i skärmarna..
Men det är sköna bilar.. Synd att dom inte får stå kvar i skogen, annars hade jag haft många bilder på bilar nu..
Bla. stod en 1934 De Soto Airflow Coach i skogen uppe hos farsan länge, men det var ju givetvis nån som skulle ha den. Så NER med träd och allt, rycka bort bilen från sin sista vila och iväg med den till stan där den står på en asfalterad plan. sad
Illa..

Senast redigerat av Irmscher Vectra (17 juli 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Wezzli Sidledesförare
18 juli 2008 · 268 Inlägg

ErikAxelsson skrev:
Glädjedödare..


Underbara bilder URC. Dessa konstverk skulle sitta som en smäck i tavelram på vägen smile

Mvh

Praktexemplar.

Senast redigerat av Wezzli (18 juli 2008)

Man vet aldrig, före man vet
Smajly
18 juli 2008 · 3 059 Inlägg

Wezzli skrev:

ErikAxelsson skrev:
Glädjedödare..

Underbara bilder URC. Dessa konstverk skulle sitta som en smäck i tavelram på vägen smile

Mvh

Praktexemplar.

Lägg ner för fan.. Gör en egen tråd om du ska gnälla o vara viktigpetter för tusan.
Tur att du e så jävla perfekt. Räcker med ditt första inlägg.. behöver ju inte skriva meningslöst och kritisera hela tiden.

URC >> Bra bilder.. snygga vinklar..
Här har du lite försmak på bilkyrkogården på Kyrkö mosse:
http://www.rallytorget.net/rallyfoto/ky … index.html

Senast redigerat av Smajly (18 juli 2008)

rofl
18 juli 2008 · 313 Inlägg

En sådan finns med i Mafia:P

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig
T16_AeRo
18 juli 2008 · 712 Inlägg

Fan man blir ju sugen att köpa sig en kamera och lära sig att ta lite fin foton.
Snyggt jobbat big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang