ännu ett fel på liseberg

biltemaanstalld badboy for life
18 juli 2008 · 356 Inlägg

då var det dax igen ännu en karusel på liseberg har felat denna gången var det deras utkikstorn frågan är nu vågar man åka deras karusseler.
Har varit litte väl mycket strul med deras karuseler nu eller vad tycker ni andra här på garaget.
Kommer inte att låta mina barn åka deras karuseler i år iallafall kanske löjligt av mig men säkerheten verkar vara en felande länk hos dom för tillfället ELLER !!!!!!mad

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
Mollllgan
18 juli 2008 ·

biltemaanstalld skrev:
då var det dax igen ännu en karusel på liseberg har felat denna gången var det deras utkikstorn frågan är nu vågar man åka deras karusseler.
Har varit litte väl mycket strul med deras karuseler nu eller vad tycker ni andra här på garaget.
Kommer inte att låta mina barn åka deras karuseler i år iallafall kanske löjligt av mig men säkerheten verkar vara en felande länk hos dom för tillfället ELLER !!!!!!mad

Jag var där för nån månad sen och åkte den röda saken med 2 st gungor.
Kommer ej ihåg vad den heter men iaf.. Uppskjutet/Frittfall har iaf bälte som en extra säkerhets anordning
mene inte denna.. Bara en tidsfråga till nått går fel och Liseberg hamnar på första sidan igen..

Liseberg=Kamikaze palace

Rand
18 juli 2008 · 1 024 Inlägg

det stället är ju lifsfarligt det va ju en kille som hade jättesvåra kross skador, bara för dom jävlarna slarvar med säkerheten

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
Brandis Diktator
18 juli 2008 · 968 Inlägg

det är större chans att du blir påkörd när du är ute och går, än att en olycka och någon dör på ett tivoli...

Mortalis VW-nörd?
18 juli 2008 · 4 332 Inlägg

De där tornet har strulat sen de byggdes. Stannar ibland, inget nytt, men tidningarna kör ju på vågen nu..och det stämmer att olyckrisken är större att köra till Liseberg än när du är där tongue

Senast redigerat av Mortalis (18 juli 2008)

Aerodynamik ...
18 juli 2008 · 7 120 Inlägg

Shit happens to everyone. Som "Brandis" skriver så är ju risken minimal.

Muttley
18 juli 2008 ·

var ingen nyhet och inte nått farligt fel, den brukar stanna ibland, jag har suttit i den en gång när den har stannat på toppen och en gång precis när den skulle gå ner igen smile

Pikey
18 juli 2008 · 2 283 Inlägg

Orka vara så jävla känslig.

R.I.P. Michael Jackson!
LK_Crew
18 juli 2008 · 32 Inlägg

Tror knappast tummar på säkerheten på ett sånt ställe, men om det skulle komma fram att dom gör det så stäng stället. Men visst olykor kan hända fast allt verkar bra..

Turbomatte Lackerare/Rekondare
18 juli 2008 · 834 Inlägg

biltemaanstalld skrev:
då var det dax igen ännu en karusel på liseberg har felat denna gången var det deras utkikstorn frågan är nu vågar man åka deras karusseler.
Har varit litte väl mycket strul med deras karuseler nu eller vad tycker ni andra här på garaget.
Kommer inte att låta mina barn åka deras karuseler i år iallafall kanske löjligt av mig men säkerheten verkar vara en felande länk hos dom för tillfället ELLER !!!!!!mad

Men shit, dessa saker händer på gröna lund med. Dock så är det bättre för aftonbladet osv att skriva detta om liseberg efter rainbow historien då kvällstidningarna tjänar multum på detta!

Explosiv_Tomte
18 juli 2008 · 195 Inlägg

Läskigt med alla dessa olyckor på Liseberg, även om inte denna var så allvarlig.
Om en olycka liknande tisdagens skulle inträffa i i någon större och snabbare attraktion, t.ex. Uppsvinget, skulle det förmodligen ha slutat med katastrof.
Alla olyckor på Liseberg är ju dock inte Lisebergs fel, t.ex. för ett par år sedan en kvinna reste sig upp i en stock på Flumeride, trillade ur och blev påkörd av 2 stockar, trots att det finns skyltar precis innan "vattenfallet" att man inte får ställa sig upp/försöka hoppa av stocken.
Det konstiga är ju att Axels Tivoli, med sina kringresande "dödsfällor" inte har varit med om någon allvarlig olycka ännu, trots att säkerheten på deras maskiner påstås vara mycket sämre.

inget Liseberg för mig innan man har utrett olyckan!

Senast redigerat av Explosiv_Tomte (18 juli 2008)

- Varför slå runt med polarna, när man kan slå runt med en A-klass?
Brandis Diktator
18 juli 2008 · 968 Inlägg

vet inte om jag ska le eller gråta över svenska sättet att se på något... en karusell går sönder, människor skadas, visst, det är skit jobbigt, varit i situation där folk skadats allvarligt av olyckhändelser, så har sympati för dom och deras anhöriga. därimot HATAR jag tidningarna, varje dag dör sjukt mycket folk i mellanöstern och afrika, visst det är inte våran granne, och inte vårat sverige, men dom är människor, precis som dom som råkade skada sig i karusellen, vi känner inte dom, dom känner inte oss, men ändå ska vi vara ledsna och chockade över karusellen... just nu pågår vad som skulle kunna jämnföras med tyskland innan andra värdlskriget i zimbawe, någon här som vet vad? näää, det står ju inte i tidningen, där kostar en limpa flera miljarder, inflation 100000%

Urkas Kräsen grafiker
18 juli 2008 · 1 775 Inlägg

Brandis: Det är för att det sker HÄR. Det handlar om svenskar, och bor man i sverige så är det ju klart att sverige är viktigare än zimbawe.
Fast ändå, det skrivs om diverse krig hela tiden, men om dom skulle skriva om det varje gång nån dog så skulle det inte stå nåt annat i tidningarna. Och det är ju ganska tråkigt om dom upprepar sig hela tiden. ;\

Whine whine!
Brandis Diktator
18 juli 2008 · 968 Inlägg

en känd krigs författare skrev: jag blir äcklad av se mänskligheten idag, att läsa tidningen vid frukost bordet och läsa om död men ändå har aptit kvar...


det som händer i zimawe är minst lika viktigt som det som händer i sverige, 20 000 afrikanska liv = 1 svensk? eller hur funkar det? kanske 40 000 = 1 svensk? kanske får man grupp rabbat? det är trotsallt blandannat vi som satt dom i den sitsen dom sitter i, kolonier är ju ett bekant ord för dom som kan historien... men att carola har stora bröst och svensken vill ha mera sex är ju också viktiga nyheter?

Glansen
18 juli 2008 · 1 310 Inlägg

Jag var där när de hände sad smile

Gizmojohan
18 juli 2008 · 3 295 Inlägg

Glansen skrev:
Jag var där när de hände sad smile

kan jag få din autograf:Pwinkbig_smile

Barnie79 www.sideways.nu
18 juli 2008 · 136 Inlägg

ja som vissa skriver här....

Det är riktigt olyckligt att en sådan sak händer men att påstå att säkerheten suger efter å läst och sett vad media gör av saken är ju lite mså knäppt, att saker å ting kan hända är ju ingen nyhet sedana tt det händer är ju olyckligt. Men ni som säger att man skall bojkotta liseberg tills det har retts ut skall ni också bojkotta att köra på de svenska vägarna tills dess att var lycka har utretts, eller sluta åka med sj tills alla svar är uppklarade på varför en kollison inträffat elelr urspårning.

Ja exemplena på olika olyckor som kan inträffa är rätt så många men ändå så förstora media upp detta och lever på vågen till att kunna sälja lösnummer.

Nej är det något som kanske borde bojkottas så är det väl den vridning media har på så många händelser....

sry offtopic delvis där men kunde inte låta bli!

//Björn

emypemy Avstängd
18 juli 2008 · 89 Inlägg

Brandis skrev:
det är större chans att du blir påkörd när du är ute och går, än att en olycka och någon dör på ett tivoli...

chans? risk menar du väl? tongue

TessGTI Mest i vägen.
18 juli 2008 · 205 Inlägg

Olyckor händer hela tiden; du kan bli överkörd när du korsar gatan eller halka i badkaret och slå i huvudet, du kan snubbla i trappan eller helt enkelt vara på fel plats vid fel tillfälle. Kort sagt, olyckor händer hela tiden men för det slutar jag inte att leva, visst en åkattraktion trillade i backen och skadade 18st, det är för jävligt och tråkigt för de inblandade men för det sitter jag inte här och skriker om att vi måste stänga Liseberg/Grönan/Skara Sommarland m.m. Allting du gör och rör vid innebär en risk och olyckor kommer aldrig att sluta inträffa, men trots det väljer jag att inte sitta hemma och vara rädd. Varför leva tills man är 80 om man ändå inte upplevt livet..?


/Therese

På söndag ska jag till Liseberg och jag är inte ett dugg orolig, skriv om det aftonbladet.

Brandis Diktator
18 juli 2008 · 968 Inlägg

emypemy skrev:

Brandis skrev:
det är större chans att du blir påkörd när du är ute och går, än att en olycka och någon dör på ett tivoli...

chans? risk menar du väl? tongue

beror helt på sin egna åsikt, chans är ett ord som fungerar bra i den meningen, medan risk hade stärkt meningens negativa betydelse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang