ännu ett fel på liseberg

Antonnn
18 juli 2008 · 65 Inlägg

Skrota Liseberg!!!!! smile

xXchamXx94 Studerande
18 juli 2008 · 727 Inlägg

Tycker tyvärr inte mycket om liseberg. men däremot skara sommarland å gröna lund^^

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
Aerodynamik ...
18 juli 2008 · 7 120 Inlägg

xXchamXx94 skrev:
Tycker tyvärr inte mycket om liseberg. men däremot skara sommarland å gröna lund^^

http://vet.hut.nu/?id=17

Mollllgan
18 juli 2008 ·

Aerodynamik skrev:

xXchamXx94 skrev:
Tycker tyvärr inte mycket om liseberg. men däremot skara sommarland å gröna lund^^

http://vet.hut.nu/?id=17

lol

Senast redigerat av _S40_ (18 juli 2008)

V70Dahlgren
18 juli 2008 · 143 Inlägg

Barnie79 skrev:
ja som vissa skriver här....

Det är riktigt olyckligt att en sådan sak händer men att påstå att säkerheten suger efter å läst och sett vad media gör av saken är ju lite mså knäppt, att saker å ting kan hända är ju ingen nyhet sedana tt det händer är ju olyckligt. Men ni som säger att man skall bojkotta liseberg tills det har retts ut skall ni också bojkotta att köra på de svenska vägarna tills dess att var lycka har utretts, eller sluta åka med sj tills alla svar är uppklarade på varför en kollison inträffat elelr urspårning.

Ja exemplena på olika olyckor som kan inträffa är rätt så många men ändå så förstora media upp detta och lever på vågen till att kunna sälja lösnummer.

Nej är det något som kanske borde bojkottas så är det väl den vridning media har på så många händelser....

sry offtopic delvis där men kunde inte låta bli!

//Björn

Kan bara hålla med!

loudness
18 juli 2008 · 4 554 Inlägg

jämför hur många som är där på en dag och se hur lika många är i trafien så är de nog mer olycker i trafiken än på liseberg, visst att de ska va nolltolerans på olyckor men det är människor de handlar om och uttrycket "man är ju inte mer än människa" kommer väl till pass jag tycker att det är lite olyckor för hur många som är där per år.

golf88
18 juli 2008 · 956 Inlägg

Allt kan ju gå sönder..även en karusell..

eldus veldus
Audi A6 (2017)
biltemaanstalld badboy for life
18 juli 2008 · 356 Inlägg

Förvisso alla människor har ett lika stort värde men det kanske är litte lättare att relatera till saker som händer i det land man lever i.
Och efter som jag och min fru brukar åka till liseberg 2-3 gånger om året med våra barn som är 4år och 9år så vill jag vara säker på att det inte händer dom något när jag sätter dom i deras karuseler.
Men jag kanske har fel kan säga som så här kommer inte att åka ditt med dom i år iallafall.
Känner tyvärr inte att jag har någon tilllit på deras karuseler efter det som har hänt.
Men som någon sa tidningarna gör alltid saker större än vad dom kanske är.
Men det kvittar jag hade inte kunnat förlåta mig själv om jag satt dom i en karusel och något hänt,

Brandis skrev:
en känd krigs författare skrev: jag blir äcklad av se mänskligheten idag, att läsa tidningen vid frukost bordet och läsa om död men ändå har aptit kvar...


det som händer i zimawe är minst lika viktigt som det som händer i sverige, 20 000 afrikanska liv = 1 svensk? eller hur funkar det? kanske 40 000 = 1 svensk? kanske får man grupp rabbat? det är trotsallt blandannat vi som satt dom i den sitsen dom sitter i, kolonier är ju ett bekant ord för dom som kan historien... men att carola har stora bröst och svensken vill ha mera sex är ju också viktiga nyheter?

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
biltemaanstalld badboy for life
18 juli 2008 · 356 Inlägg

Tänker inte säga imot dig vad det gäller tidningarna och deras sätt att förstora saker.
Men det har ändå hänt och som förälder så tar man inga chanse vad det gäller sina barn ellerhur.
Har varit på liseberg ända sen jag var runt en 10år gammal och tycker att det är kul att spendera dagen med mina barn där efter som det är bland det roligaste dom vet.
Men ändå hade inte kunnat slappna va på samma sätt i år efter allt som stått i tidningarna när jag satt mina barn i deras karuseler.
Visst tidningarna kanske skrämmer upp en en hel del när man har barn.
Men man får hoppas att det inte händer mer saker där nu så man kan åka ditt nästa år istället:lol:

Barnie79 skrev:
ja som vissa skriver här....

Det är riktigt olyckligt att en sådan sak händer men att påstå att säkerheten suger efter å läst och sett vad media gör av saken är ju lite mså knäppt, att saker å ting kan hända är ju ingen nyhet sedana tt det händer är ju olyckligt. Men ni som säger att man skall bojkotta liseberg tills det har retts ut skall ni också bojkotta att köra på de svenska vägarna tills dess att var lycka har utretts, eller sluta åka med sj tills alla svar är uppklarade på varför en kollison inträffat elelr urspårning.

Ja exemplena på olika olyckor som kan inträffa är rätt så många men ändå så förstora media upp detta och lever på vågen till att kunna sälja lösnummer.

Nej är det något som kanske borde bojkottas så är det väl den vridning media har på så många händelser....

sry offtopic delvis där men kunde inte låta bli!

//Björn

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
Hee-Maan
18 juli 2008 · 3 113 Inlägg

måste ju vara ännu spännande att åka karuseller där nu ju! kul big_smile

Semper Fi
Pan
18 juli 2008 ·

måste ju vara ännu spännande att åka karuseller där nu ju! kul big_smile

Ja halva grejen med liseberg är ju att det kan gå åt helvete när som helst.

Germax
18 juli 2008 · 12 086 Inlägg

Jag tycker bara de känns ännu mer spännade när man vet att man kan lossna och flyga åt helvete! big_smile
Adrenali pojkar!!

..Ligga i 200km/h i bilen är heltlugnt men att åka i en karusell som pajjar och tar död på 1 på 30 år är livsfarligt.. suck!

CarpeDiem German Engineering
18 juli 2008 · 9 083 Inlägg

Jag har inte varit på Liseberg men det ær tråkigt nær attraktioner inte funkar som det ska.

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Helknas
19 juli 2008 · 534 Inlägg

Om man gämför Liseberg med alla pollacktivolin som åker runt hela Sverige så skulle jag föredra Liseberg alla gånger tongue

I do whatever the voices in my head tell me to do!
BMW e30 v8 Supercharger "Next level" (1990)
biltemaanstalld badboy for life
19 juli 2008 · 356 Inlägg

okej på den pungten kan jag väl hålla med dig

Helknas skrev:
Om man gämför Liseberg med alla pollacktivolin som åker runt hela Sverige så skulle jag föredra Liseberg alla gånger tongue

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
FL3JM Inga konstigheter
19 juli 2008 · 2 064 Inlägg

biltemaanstalld skrev:
okej på den pungten kan jag väl hålla med dig

Helknas skrev:
Om man gämför Liseberg med alla pollacktivolin som åker runt hela Sverige så skulle jag föredra Liseberg alla gånger tongue

pung big_smile

Digital_Kicker
19 juli 2008 · 3 721 Inlägg

FL3JM skrev:

biltemaanstalld skrev:
okej på den pungten kan jag väl hålla med dig

Helknas skrev:
Om man gämför Liseberg med alla pollacktivolin som åker runt hela Sverige så skulle jag föredra Liseberg alla gånger tongue

pung big_smile

men moget då.

Digital_Kicker
19 juli 2008 · 3 721 Inlägg

Helknas skrev:
Om man gämför Liseberg med alla pollacktivolin som åker runt hela Sverige så skulle jag föredra Liseberg alla gånger tongue

händer inga sånna grejer på "polacktivolin" iaf!.

Muttley
19 juli 2008 ·

Digital_Kicker skrev:

Helknas skrev:
Om man gämför Liseberg med alla pollacktivolin som åker runt hela Sverige så skulle jag föredra Liseberg alla gånger tongue

händer inga sånna grejer på "polacktivolin" iaf!.

de är ju de de gör, hände en riktigt allvarlig olycka förra året, där en tjej var på väg att slungas av från en karusell som gick högt upp i luften, hon fick klänga sig fast för att inte slängas iväg och de var dålig säkerhetskoll av tivoliarbetarna.

Germax
19 juli 2008 · 12 086 Inlägg

Digital_Kicker skrev:

FL3JM skrev:

biltemaanstalld skrev:
okej på den pungten kan jag väl hålla med dig

pung big_smile

men moget då.

hahaha lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang