Montering dimljus 740

ThimNyberg Janas! lattmask
18 juli 2008 · 177 Inlägg

Hej köpte ett par dimljus idag som jag tänkte montera i frontkjolen på min 740 (så som man ser många har det) nån som har nå monteringstips lr bilder på hur dom satt sina ljus lr liknande så hade jag uppskattat det...

mvh Thim

den rullar^^
Pliind
18 juli 2008 · 194 Inlägg

är det original så borrar du först upp varje hörn i "luckorna"  sen kör du in sticksågen och sågar, av sluta med att fila ner kanterna, i kofångaren sitter det redan ett hål så det är bara att skruva dit hållaren till dimljuset! vill du ha monteringsanvisningar för elen hojta till! har dem på datorn smile

EDIT:
http://www.pliind.com/dimljusmontering.pdf

Senast redigerat av Pliind (19 februari 2014)

Volvo V60 T4 "Polestar optimerad" (2020)
ThimNyberg Janas! lattmask
18 juli 2008 · 177 Inlägg

Sweeman skrev:
är det original så borrar du först upp varje hörn i "luckorna"  sen kör du in sticksågen och sågar, av sluta med att fila ner kanterna, i kofångaren sitter det redan ett hål så det är bara att skruva dit hållaren till dimljuset! vill du ha monteringsanvisningar för elen hojta till! har dem på datorn smile

nä är inte orginal måste erkänna att jag köpte dom påbiltema men dom e förbaskat lika orginal..monering för sladdar och allt fick jag med..du vet inte måtten på orginal? tror dome  samma storlek.

den rullar^^
Pliind
18 juli 2008 · 194 Inlägg

det är dem inte! original är i stort sett lika stor som luckan du borrar ut! biltema dimljusen är rätt små.. sen hur du fäster dem vet jag inte :S sett vissa som borrat fast dem i kofångaren precis framför luckorna, vissa som använt sig av original fästena osv.. men inget som blitt snyggt enligt min mening tongue men biltema glasen är väll blåa? eller?

Volvo V60 T4 "Polestar optimerad" (2020)
ThimNyberg Janas! lattmask
18 juli 2008 · 177 Inlägg

Sweeman skrev:
det är dem inte! original är i stort sett lika stor som luckan du borrar ut! biltema dimljusen är rätt små.. sen hur du fäster dem vet jag inte :S sett vissa som borrat fast dem i kofångaren precis framför luckorna, vissa som använt sig av original fästena osv.. men inget som blitt snyggt enligt min mening tongue men biltema glasen är väll blåa? eller?

okej för dom e nog som "luckan" har inga exakta mått aa dom e blåa men har inte fått tag i några orginal och dom va billiga jag har semester och tråkigt:P hehe ...vad är det för fästen på orginal då? domma är det en bult bara.

den rullar^^
Svensson Licens Svetsare
18 juli 2008 · 219 Inlägg

kolla på min 745, där har ja biltemas,

Pliind
18 juli 2008 · 194 Inlägg

har du en pigg bakpå dimljuse så kan du fästa dessa på original fästena, de fästs bakom kofångaren (man känner hålet om man pillar runt där lite)

Volvo V60 T4 "Polestar optimerad" (2020)
ThimNyberg Janas! lattmask
18 juli 2008 · 177 Inlägg

Svensson skrev:
kolla på min 745, där har ja biltemas,

snygt bara kapa upp och sätta ditt dom?

den rullar^^
ThimNyberg Janas! lattmask
18 juli 2008 · 177 Inlägg

Sweeman skrev:
har du en pigg bakpå dimljuse så kan du fästa dessa på original fästena, de fästs bakom kofångaren (man känner hålet om man pillar runt där lite)

okej får vänta på polarn som har mina verktyg bara sen ut och meka big_smile

den rullar^^
Svensson Licens Svetsare
18 juli 2008 · 219 Inlägg

kapade upp å anpassade efter dom, men sen har ja färsökt å fästa som med olika typer av fästen, så mina är dit plastade

ThimNyberg Janas! lattmask
18 juli 2008 · 177 Inlägg

Svensson skrev:
kapade upp å anpassade efter dom, men sen har ja färsökt å fästa som med olika typer av fästen, så mina är dit plastade

okej bara att börja kapa och meka då tongue tack så mkt för infon

den rullar^^
dieselknackare Kungen i Lerbäckshult
18 juli 2008 · 718 Inlägg

ThimNyberg skrev:

Svensson skrev:
kapade upp å anpassade efter dom, men sen har ja färsökt å fästa som med olika typer av fästen, så mina är dit plastade

okej bara att börja kapa och meka då tongue tack så mkt för infon

Om du e intresserad så har jag original dimljus te en 740!
helt nya med fästen å kablar å knappar å allt!!
bara att PMa mig vid intresse.

Senast redigerat av dieselknackare (18 juli 2008)

Svensson Licens Svetsare
18 juli 2008 · 219 Inlägg

antingen om du plastar dit lr lägger på glasfiberspackel, men du måste matta ner ytan innan isåfall

Ruuska_
18 juli 2008 · 474 Inlägg

går det inte med smältlim annars kanske??

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang