Hur få bort sidolist på Audi A4?

Xiphias
21 juli 2008 · 82 Inlägg

Precis som i rubriken!

På sidan sitter ju en svart plastlist. Det är så att den på vänstra bakdörren börjar släppa i fästena. Verkar som om fästena har rostat. Undrar hur man lättast tar bort och byter dessa. Försöker jag böja ut den lite och titta så ser det ut som skruvar. Då är frågan, hur får jag bort dörrsidan bak? Fram ska det väl sitta skruvar i underkant. Men bak kan jag ej se några sådana?

Hjälp uppskattas : )

Cloudsurfer Hårdrockare - Ärkemupp.
22 juli 2008 · 270 Inlägg

Du menar plastlisten/gummilisten som sitter på dörren? inte instegslisterna/sidokjolarna?
Om du menar plastlisten/gummilisten pådörren så sitter de i ett spår, liknar klips, man för helt enkelt hela listen åt sidan så lossnar den, akta så att du inte knäcker nå klips bara.

Och om du menar instegslisterna/sidokjolarna så är det bara att slita utav helvete då de sitter limmade med typ pl400 eller liknanande och det blir ett jävla pillande med rakblad och diverse spriter för att få bort limresterna.

Hoppas det hjälpte.

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!
Xiphias
22 juli 2008 · 82 Inlägg

Kanon! Tusen tack. Menade den mitt på dörren. Tror förra ägaren har bytt en av dessa då det inte verkar vara orginal. Men jag tycker att någon av clipsen verkar ha rostat nästan. För den är lite halvlös, men ska dra förbi lokala Audiverkstan. Borde ju inte kosta en förmögenhet!

Cloudsurfer Hårdrockare - Ärkemupp.
22 juli 2008 · 270 Inlägg

Ah justefan det sitter ju en mittpå dörren med big_smile Den vet jag faktiskt inte om det är skruvad eller nitad, tror att den sitter med nån form av plastnitar.

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!
Xiphias
22 juli 2008 · 82 Inlägg

Fel av mig! Inte den mitt på dörren. Den är ju lackad i samma färg som bilen. Utan den som är längst ner på dörren. Var och pillrade lite där nyss. Verkar som om clipsen har rostat totalt. Men ska förbi Audiverkstad imorgon och höra om dom kan fixa hem en sådan.

zander
22 juli 2008 · 371 Inlägg

har bytat på min förra audi.. ska du byta dem så får man nästa borra upp skruvarna,.. ja kunde inte ens få av dem nya ja monterat, skruven snurra med hela tiden,.. så i värsta fall får man borra upp bara.. enkelt fix..

Life is a bitch, then u die
Xiphias
22 juli 2008 · 82 Inlägg

Hm okay. Aja, ska dra dit imorgon och höra vad dom säger.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang