Röker eller snusar du?

Aerodynamik ...
2 augusti 2008 · 7 120 Inlägg

Okej !!!!!!!!

Racso Dr Snuggles
2 augusti 2008 · 956 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Tror inte jag, då man måste vara 18 för att få snusa wink

Hur gammal är du då om man får fråga ?
Du tror att alla som snusar är över 18 eller ?

Haha .

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Aerodynamik ...
2 augusti 2008 · 7 120 Inlägg

Racso skrev:

Aerodynamik skrev:
Tror inte jag, då man måste vara 18 för att få snusa wink

Hur gammal är du då om man får fråga ?
Du tror att alla som snusar är över 18 eller ?

Haha .

Jag är 16 i höst och jag vet att alla som snusar inte är över 18.
Skulle ju bara skoja lite med honom.. wink

Aerodynamik ...
2 augusti 2008 · 7 120 Inlägg

Skyll dig själv, och du är ju 14 då..

Martin 9-3 Fisketokig
2 augusti 2008 · 2 997 Inlägg

Finns ingen fördel med sånt så svaret är NEJ På tok för dyrt...

Folk brukar reagera rejält på att en annan betalar i snitt ca 1000:- /mån i försäkring på hojjen, nästan 1500:- mån under säsong

"Hur i helvete har du råd att kasta bort pengar på det. Fatta hur mycket det blir om dagen eller om året för ingenting!"

Sen får de en tankeställare när man säger "det är drygt 30:- om dagen för mig, Vad kostar ditt paket cigg / dosa snus och hur mycket får du ut av det?"

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
__pepita__ Cnc-operatör
2 augusti 2008 · 608 Inlägg

Lue skrev:

__pepita__ skrev:

M.Persson skrev:
Till alla er som röker och snusar, hur motiverat känns det att lägga dom pengarna på det?
Ja menar en snusdosa och ciggpaket idag kostar la 30/40kr st? = 35kr snitt
Och dom flesta jag känner gör ju av med mellan 3/5st i veckan = 140kr i veckan
140 * 4 = 560. 560 * 12 = 6720 om året.
Det kan ju läggas på bra mycket vettigare saker än lungcancer och gula tänder smile
Ja menar bilen kan ju få mycket skoj för dom pengarna, spec från er som röker/snusar mer wink
Visst efter 15år kanske det är skitsamma att sluta men då undrar jag, varför började ni från början?
Grupptryck? Impa på en tjej/pojke? Må bättre?
Och har det vart värt det sen då?

Tror att i princip alla som börjat med att röka eller snusa är genom grupptryck å att de är "coolt" .

För annars skulle folk inte spy eller hosta som fasiken första prillan eller första blosset!

tex. Mat som man spyr av äter man inte igen!

Håller med dej. spara hälsan å pengar smile

"Mat som man spyr av äter man inte igen!". Kan nog tala för rätt många här. Alla som dricker sprit och har spytt av sprit. Fast man har spytt av sprit dricker man ändå? smile

Ja å de är helt jäkla sjukt att de som spyr av de de druckit dricker samma igen sen! yikes

Senast redigerat av __pepita__ (2 augusti 2008)

Sofia | Cadillac Series 62 Six Window Sedan
__pepita__ Cnc-operatör
2 augusti 2008 · 608 Inlägg

Racso skrev:

Aerodynamik skrev:
Tror inte jag, då man måste vara 18 för att få snusa wink

Hur gammal är du då om man får fråga ?
Du tror att alla som snusar är över 18 eller ?

Haha .

men de är ju inte lagligt att köpa snus å cigaretter under 18års ålder !
Man kan fråga sej vem de är som köper snus å cigaretter till minderåriga ?! Föräldrarna, kompisarna, äldre syskonen ?! yikes

Sofia | Cadillac Series 62 Six Window Sedan
__pepita__ Cnc-operatör
2 augusti 2008 · 608 Inlägg

sammlund skrev:
Jag är ingen stor snusare men om jag får erbjudandet om en prilla eller cigg så tackar jag inte nej !! Jag har testat snus ett antal gånger och det är inte så farligt ! Jag har några år kvar innan jag är 18 ! Och jag fyller 15 om ett tag och är nästan nere i träsket !!! INTE BRA !!!!

Tacka nej nästa gång ! Finns inga fördelar men snus å rökning. å du är alldeles för ung. sad va rädd om dig å kroppen. Snus å rökning imponerar INTE på tjejer. Avskräcker istället ! Finns inget coolt med snus å rökning! 

hemskt när de gått ner till så låga åldrar sad 

Mina barn kommer absolut inte få hålla på med något sådant! mad
Tur man har makt över barnen tills de blir 18 !

Senast redigerat av __pepita__ (2 augusti 2008)

Sofia | Cadillac Series 62 Six Window Sedan
Muttley
2 augusti 2008 ·

__pepita__ skrev:

Racso skrev:

Aerodynamik skrev:
Tror inte jag, då man måste vara 18 för att få snusa wink

Hur gammal är du då om man får fråga ?
Du tror att alla som snusar är över 18 eller ?

Haha .

men de är ju inte lagligt att köpa snus å cigaretter under 18års ålder !
Man kan fråga sej vem de är som köper snus å cigaretter till minderåriga ?! Föräldrarna, kompisarna, äldre syskonen ?! yikes

eller går man in i närmsta arabbutik eller vad man ska kalla dem och säger vad man vill ha så har man de?. så lätt är det.

Aerodynamik ...
2 augusti 2008 · 7 120 Inlägg

Tyvärr så är det ju det.

onej84
2 augusti 2008 · 1 854 Inlägg

började röka när jag va typ 14, varför? de va ju coolt för alla andra rökte, dumt ja..

Är 24 nu och röker fortfarande..

Muttley
2 augusti 2008 ·

jo kan berätta en rolig sak med, pappa han har rökt sedan han var 18 på ett ungefär, och är idag 58. säg han har rökt i 40 år. och han röker rätt mycket ibland men han har lugnat ner sig nu.

de var inne på hälsokoll med sitt jobb där de bla skulle kolla kapaciteten med lungorna (utandningstest för de som provat), de skulle även cykla för att kolla puls och allt sådant, ni vet när man kör med ekg och ska cykla så länge man orkar i ett tempo som datorn bestämmer.

den läkaren som kollade min pappa sade att han hade lika bra kondition och styrka som en 25åring smile.
och ändå har han rökat i ca 40 år.

de enda som är de är att han har högt blodtryck men de är ärftligt i den släkten.

FordeveR www.klockren.nu
2 augusti 2008 · 476 Inlägg

Smedhult skrev:

__pepita__ skrev:

sammlund skrev:
Jag är ingen stor snusare men om jag får erbjudandet om en prilla eller cigg så tackar jag inte nej !! Jag har testat snus ett antal gånger och det är inte så farligt ! Jag har några år kvar innan jag är 18 ! Och jag fyller 15 om ett tag och är nästan nere i träsket !!! INTE BRA !!!!

Tacka nej nästa gång ! Finns inga fördelar men snus å rökning. å du är alldeles för ung. sad va rädd om dig å kroppen. Snus å rökning imponerar INTE på tjejer. Avskräcker istället ! Finns inget coolt med snus å rökning! 

hemskt när de gått ner till så låga åldrar sad 

Mina barn kommer absolut inte få hålla på med något sådant! mad
Tur man har makt över barnen tills de blir 18 !

Negerbua (godisboden) i säffle. där köper varenda unge snus o cigg! står cyklar o mopeder utanför titt som tätt, och innan ja fyllde 18 kunde ja köpa där iaf!

Har ni inga poliser i säffle? Här skulle de aldrig hålla nån längre tid att en butik sålde till minderåriga..kanske bara är extra hård koll här roll

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!
Aerodynamik ...
2 augusti 2008 · 7 120 Inlägg

Haha, sammlund jag hoppas du skämtar med mig... Och tagga ner på utropsteckena, det räcker med ett.

Jansson-
2 augusti 2008 · 113 Inlägg

Röka vattenpipa är inte så tokigt ricktigt najs facktist:D har provat röka vattenpipa med vodka i iställe för vatten men märkte ingen skillnad men kan bero på att man inte var heltnyckter heller:D

Wille
Ford Mondeo (2001)
sammlund
2 augusti 2008 · 3 859 Inlägg

FORD-PROBE skrev:
Röka vattenpipa är inte så tokigt ricktigt najs facktist:D har provat röka vattenpipa med vodka i iställe för vatten men märkte ingen skillnad men kan bero på att man inte var heltnyckter heller:D

Haha , Det har man testat !! Fast med någon konstig fejk tobak med apelsinsmak tongue Då var det riktigt gott tongue

"The road to victory is sometimes a sidewalk"
Muttley
2 augusti 2008 ·

sammlund skrev:

__pepita__ skrev:

sammlund skrev:
Jag är ingen stor snusare men om jag får erbjudandet om en prilla eller cigg så tackar jag inte nej !! Jag har testat snus ett antal gånger och det är inte så farligt ! Jag har några år kvar innan jag är 18 ! Och jag fyller 15 om ett tag och är nästan nere i träsket !!! INTE BRA !!!!

Tacka nej nästa gång ! Finns inga fördelar men snus å rökning. å du är alldeles för ung. sad va rädd om dig å kroppen. Snus å rökning imponerar INTE på tjejer. Avskräcker istället ! Finns inget coolt med snus å rökning! 

hemskt när de gått ner till så låga åldrar sad 

Mina barn kommer absolut inte få hålla på med något sådant! mad
Tur man har makt över barnen tills de blir 18 !

Jag är inte nere än och jag gör allt som jag kan för att inte falla ner !!! Men snus är ju mindre farligt än att röka men som jag säger så gör jag allt jag kan för att inte börja !!! På skolan jag går på så är det många som snusar och röker :S

snus är farligare om man är beroende du har svårare att bli av med ditt beroende än att bli av med cigg.
pluss att du skadar slemhinnor och mycket mer än du anar.

Jays Lite allt möjligt
2 augusti 2008 · 51 Inlägg

Snus until the end!

Muttley
2 augusti 2008 ·

sammlund skrev:

tkd_rille skrev:

sammlund skrev:

Jag är inte nere än och jag gör allt som jag kan för att inte falla ner !!! Men snus är ju mindre farligt än att röka men som jag säger så gör jag allt jag kan för att inte börja !!! På skolan jag går på så är det många som snusar och röker :S

snus är farligare om man är beroende du har svårare att bli av med ditt beroende än att bli av med cigg.
pluss att du skadar slemhinnor och mycket mer än du anar.

Det är jag medveten om !

bra så lägg av innan du börjar smile

dovantos
2 augusti 2008 · 15 Inlägg

röker super o dricker ekaffe o gör en massa annat onyttigt.. men vafan man ska dö nån dag så skit samma hehe

Volvo 945 s2.3 "ltt" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang