[Tyck till] Placering av diverse effektljus

nuffe I brist på annat :)
30 juli 2008 · 526 Inlägg

Är sugen att veta lite vad ni tycker om mina idéer som jag tänkte sätta i verket. Har tänkt att skjuta upp fälgköpet till våren då det inte är speciellt lång tid kvar tills vintersulorna. Hur som helst.

Har tänkt att satsa på interiören och då menar jag elektroniskt till stor del.

Min planer i nuläget ser ut som följer:
Neonrör (Installerat)
Under framsätet som pekar bakåt samt vid pedaler och passagerarsidan.

Tunn neonslinga (Leverans inom 3 dagar)
Fästa vid instegslisten (från pedaler till baksätet resp. andra sidan)

Byta kupedioder (Leverans inom 3 dagar)
Har beställt 2st blåa dioder att ersätta bagagebelysningen med. Samt 2st röd för att ersätta den vida belysningen vid fötterna fram.

Installera diverse mätare
(Leverans av voltmätaren inom 2 dagar)
Ska monteras på A-stolpen.

Montering
Neonrören är installerade, strömkabeln är dragen från batteriet och jag har satt en brytare brevid dimljusknapparna (ser ganska naturligt ut). Jag har tänkt att koppla neonslingorna till den brytaren också.

Funderingar
Då jag inte har chippat bilen eller gjort något med motorn alls så känns det lite B att installera turbomätare osv. men ser helt klart snyggt ut att ha ett par mätare på a-stolpen,
Men då uppstår fråga, tycker ni jag ska nöja mig med voltmätaren till att börja med eller ska jag trycka på 3 mätare och isf vilka?

Jag kom på idéen att koppla neonslinga på ett sådant sätt att den blinkar till musiken som rören gör, men tror ni det kan bli för mycket blinkande? Siktar på att ha en hyfsat stilren kupé hur konstigt det än låter. Därför har jag gömt alla kablar så gott det går, och så länge man inte letar efter kablar så synd ingenting. När jag gör någonting så gör jag det ordentligt. smile

Utöver de frågorna så behöver jag lite tips om vad jag kan göra mer med bagagen:
I dagsläget så sitter det en 12" kenwood baslåda och ett 350W-steg (monterat på ryggstödet). Det vore roligt att göra något skoj där smile

I övrigt, skulle va roligt om ni har något roligt tips. Är inte rädd för att göra lite demontering så länge det inte rör sig om dörrsidor eller större kåpor.

Hoppas det inte är för mycket att läsa wink

evilaudio
30 juli 2008 · 16 195 Inlägg

så länge du inte monterat neonet så att rören syns så e de ju bra.. för de finns inget VÄRRE än när man ser ljuskällan.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
nuffe I brist på annat :)
30 juli 2008 · 526 Inlägg

evilaudio skrev:
så länge du inte monterat neonet så att rören syns så e de ju bra.. för de finns inget VÄRRE än när man ser ljuskällan.

Så klart de inte syns smile Ska det göras så ska det göras ordentligt. Kan ju säga att så länge man inte lägger sig och slickar asfalten så syns inte ljuskällan smile

evilaudio
30 juli 2008 · 16 195 Inlägg

nuffe skrev:

evilaudio skrev:
så länge du inte monterat neonet så att rören syns så e de ju bra.. för de finns inget VÄRRE än när man ser ljuskällan.

Så klart de inte syns smile Ska det göras så ska det göras ordentligt. Kan ju säga att så länge man inte lägger sig och slickar asfalten så syns inte ljuskällan smile

så bra smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Skyliner
30 juli 2008 · 35 Inlägg

Skulle nog satsa på 3 mätare direkt volt, turbo samt kanske oljetemperatur kan va bra att veta. Med baslådan så finns det ju många alternativ det beror ju helt på utseende etc. men själv har jag gjort plexiglasskydd framför mina (kolla gärna den egna bilen så ser du exempel på baslåda samt "lite" neonbelysning etc. Låter som ett mycket bra bygge annars:)

Nissan Skyline R34 GTR "Gojira NiZmo" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang